Plekken oksels

Discussion in 'Zwangerschap' started by mary12, May 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sinds ik zwanger ben (20+3) heb ik gelijk rare licht bruine plekken op mijn gezicht bij mijn mond gekregen.
    Nou, schrok ik laatst toen ik onder de douche kwam allebei mijn oksels zijn bruinachtig gevlekt, ook in mijn nek zitten veel donkere bruine grote vlekken, onder mijn haar.

Wat is dit? Ik bedoel de zon schijnt niet en dan nog niet op die plekken?
    Iemand ervaring hiermee. Het lijkt wel alsof het vies is zeg maar.
    Heel raar?

2. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Ik denk dat het komt door extra pigment vorming. net als het welbekende zwangerschapsmasker... hoe het komt geen idee

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Zijn inderdaad pigment vlekken, ik heb ze ook. Bij mijn oksels heb ik dat ieder jaar, dus ik ben elke zomer vies :p hahaha.. Nee maar is niets ergs ofzo, is gewoon pigment :) kun je niks aan doen..

4. Lenne

Lenne Actief lid

May 16, 2011
    218
    0
    16
    Dat is gewoon pigment idd. Mijn navel werd helemaal bruin, zag er best gek uit :p Maar een paar maanden na de bevalling was het ook weer helemaal weggetrokken. Niks meer van te zien.

5. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt, jeetje durf niet meer te zwaaien voorlopig. Bij de navel heb ik juist niks, daar hoor je vaker mensen over. Maar je oksels en nek. Nou, ja hopelijk gaat het inderdaad weg.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb het zelf nog niet en bij de vorige ook geen vlekken gehad.
    Pas met een paar maanden vorige x kreeg ik mijn zwangerschaps streep en die was nooit volledig weggetrokken maar wel heeeeel licht geworden. Nu ben ik pas 9 weken en ja hoor hij zit er al :p
    Wat je eraan kan doen weet ik echt niet.

7. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik heb die streep en donkere navel ook gehad. Helemaal weg is hij nooit gegaan. Ben benieuwd hoe hij nu weer verkleurd. Komt indd door het extra pigment.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Dat zijn zwangerschapsvlekken. Het heeft niks met de zon te maken, je kunt ze ook zo krijgen.

Share This Page