Sorry voor het hele verhaal maar ik moet dit echt kwijt er zijn te weinig mensen in mijn omgeving waar ik hierover kan praten en even mijn hart kan luchten.. Op dit moment al 3,5 jaar in relatie met mijn vriend. Begon een 2 jaar geleden dat hij bij mij in huis woonde en steeds geen geld had en dus ook bijna niks wilde betalen, hij was als een wolf op zijn geld. Ook niks vragen want hij wimpelde het onderwerp af.. Uiteindelijk door alle ruzie's is hij op een kamer gaan zitten, hij verdiende bijna 2000 euro netto en had nooit geld. Toen kwam eruit dat hij al maanden zwaar aan de cocaine zat en na heel ruzie's, gesprekken en dergelijke is hij (naar wat hij zegt en ik probeer hem te vertrouwen) ermee gestopt. Hij wilde alleen nooit naar de jellinek of begeleiding zoeken want hij had er 'geen tijd' voor i.v.m werk. Dat vond ik raar want als je er echt wat aan wilt doen met die verslaving is begeleiding best nodig en in zijn geval dan. Nu kregen we vanmorgen bonje en krijg ik te horen dat hij nu zwaar aan de drank zit hij zou wat met mijn dochter gaan doen en dat gaat dus niet door omdat hij zichzelf helemaal op zijn kant zuipt. Ik ben zo boos! Helemaal over de rooie geweest. Ik geef hem kansen na die coke ervaring en nu dit! Ik heb gezegd dat ik niks meer van hem wil horen voor hij zich aangemeld heeft bij de kliniek! En zolang hij dat niet doet komt hij er niet meer in en ga ik verder met mijn leven. Ik ben even helemaal op en kan dit zo langzamerhand niet meer aan
Moeilijke situatie ...... Maar toch denk ik dan gelijk....waarom nu aan kinderen beginnen? Sorry ik weet dat je erna niet op zit te wachten zo'n opmerking maar het is toch niet de makkelijkste weg die je uitzoekt als je in zo'n situatie zit. Als je vriend niet van zijn verslaving af wilt komen.....wat dan?
Als hij er niet af wilt komen ga ik alleen verder want dit verdienen mijn kids niet. Die andere verslaving is alweer een jaar geleden en hij was er goed mee bezig, kreeg alleen vanmorgen echt dus de erkenning van 'ik heb een probleem met drank'. Dat wist ik niet in begin april toen ik zwanger raakte We wonen ook nog niet samen dus ik zie niet wat hij iedere dag doet
Wat kan jij toch belachelijke opmerkingen maken af en toe Lov23. En dan er bij zeggen dat je het niet lullig bedoeld, maar ondertussen Het is me al vaker opgevallen. Wat heeft ze hier nou aan? Helemaal niks. TS: ik denk dat je er goed aandoet de deur nu even voor hem dicht te gooien. Laat hem inderdaad maar hulp zoeken... En nu moet je sterk zijn en hem er ook echt niet meer in laten voor hij hulp zoekt! Verslaafden zijn goede leugenaars en manipuleren kunnen ze ook als de beste. Het is heel moeilijk. Veel sterkte en hopelijk ziet hij nu in dat hij hulp moet zoeken!
Dankjewel. Ik weet idd hoe verslaafden werken. Mijn vader heeft een drank en zijn vriendin weer een drugs verleden dus ik wil daar zelf echt niet in belanden en vooral niet met die kleintjes. Ik heb het gezien dus behoed mezelf ervoor. Ik voel me echt super klote en heb een giga huilbui gehad net maar ik weet dat de situatie anders niet tot hem door dringt dus hou hem nu weg
Ik heb maar één tip voor je, en die geef ik niet gauw als er kinderen in het spel zijn. En dat is: wegwezen. Laat die kerel het uitzoeken. Pas als hij is afgekickt, en clean, en weer normaal kan functioneren (ook onder stress!) zonder drank of drugs zou ik hem weer in de buurt willen hebben. En dat is heel iets anders dan 'hij is er een jaar vanaf en is er goed mee bezig'. En 'in de buurt hebben' is ook weer heel iets anders dan 'vader kunnen zijn van mijn kind'. Heb net even één keer te vaak gezien wat zo'n "vader" aanricht bij zijn kind. Voor het leven getekend, dat vat het ongeveer samen. En dan deed hij haar niet eens wat aan, het gaat puur om het volstrekt onbetrouwbare gedrag wat bij junk-zijn hoort. Neem verantwoordelijkheid, en zorg zelf voor een goed thuis voor je gezin. Over de keuzes die je gemaakt hebt zal ik op mijn tong bijten, want dat draait niemand meer terug. Het gaat er nu om hoe je vanaf hier verder gaat. En dat is niet met iemand die drank- of drugsproblemen heeft.
Chiggy prima dat jij het niet met me eens bent mag..... @ts ik snap het moeilijk hoor.....wel goed dat je voor je kinderen kiest, zo hoort het natuurlijk ook. Ik hoop voor je dat hij wel de moeite voor jullie wilt doen om af te kicken. Maar met de cokeverslaving hoe is hij daar dan vanaf gekomen? Want als je zo erg verslaafd bent kom je daar niet zomaar zonder hulp vanaf denk ik.
Weet je zeker dat hij niet ook nog aan de cocaïne zit? Verder zou ik voorlopig even heel ver van hem wegblijven, hij gaat van de ene verslaving in de andere en is absoluut een slecht voorbeeld voor jou kindjes. En geen tijd voor hulp is inderdaad een rotsmoes, dat zou zijn eerste prioriteit moeten zijn. Ik zou hem zichzelf eerst een hele lange tijd laten bewijzen als hij op zijn minst hulp heeft gezocht, anders zou ik hem echt niet meer terug in je leven laten.
Dat denk ik inderdaad ook niet, en het is niet zo dat hij heel sterk is. Want anders was hij niet over gegaan op alcohol, lijkt mij dus waarschijnlijk dat hij helemaal niet van de coke af is.
Daarom ook geen contact, dit doet mij zoveel pijn en idd wat meerdere zeggen ik ga nu zeker twijfelen of hij wel van de coke af is. Maar daarin tegen de vriendin van mijn vader is na 20 jaar echt gestopt met heroine en loopt daarvoor ook op controle dus er is bewijs dat ze schoon is. Het jammere daarvan is dat ze idd een vervanging is gaan zoeken, dus ook drank. Wat sommige doen met eten als ze gestopt zijn met roken zeg maar. Ik denk dat het ook met hem aan de hand is. Maja zonder begeleiding en zonder controle geloof en vertrouw ik helemaal niks meer! Lullig voor zijn ouders maar hun ga ik ook inlichten over wat er nu aan de hand is, de vorige x was ik namelijk 'de lul' omdat ze dachten dat het geld naar mij ging terwijl dat niet zo was. Ze zagen mij als een uitnemer en ik heb toen mijn mond gehouden en nu gaat ie maar op de blaren zitten!
Pfff moeilijk voor je dit...... Ik denk wel dat het goed is om zijn ouders in te lichten...samen ben je sterk niet? Maar als iemand aan de alcohol is gegaan ter vervanging dan had je dat toch wel gemerkt denk ik?
We wonen nog niet samen omdat hij bij uitzendbureau zit en ik schoolgaande ben enzo. Om de inkomsten even te behouden zodat we kunnen sparen blijft hij nog voor een tijd thuiswonen. Maar daardoor zie ik dus ook niet wat er gebeurt. Hij werkt ook nog eens bij heiniken dus hij kan gratis bier na werktijd drinken -_- Ik wist dat ie een biertje deed op vrijdag op werk en wij gingen dan soms nog wel eens een drankie doen (ik fris dan) maar zo ver wist ik dus niet
Hey, ik lees aan je verhaal dat je een heel sterk iemand bent dat je die keuze hebt kunnen maken... Nu volhouden. Die jongen (en helaas alle verstaafde) zijn niet te vertrouwen. En al helemaal niet met kinderen. Als je niet met je volle bewustzijn erbij kan zijn kan dit hele gevaarlijke situatiesnopleveren.... Om maar te zwijgen over het voorbeeld wat ze krijgen.... Want het zal geen toeval zijn dat jij op een man valt die eigenlijk erg lijkt op de dingen die je in je jeugd hebt meegemaakt, maar dat ter zijde... Kies voor jezelf en voor je kinderen, als je het alleen aan kan met hulp van vrienden dan moet je dat doen... En die jongen moet eerst maar eens een stabiele situatie voor jullie regelen wil hij serieus met zijn probleem zijn gestopt.... Vaak moeten verslaafde eerst alles verliezen voordat ze werkelijk een omkeer maken...( en houd rekening met dat dit misschien nog jaren kan duren) En als hij dat zal inzien dan gebeurt dat ook en zal hij alles ervoor doen om jullie terug te krijgen. Zorg dat hij een huisje krijgt ( van iemand van 27 mag je dit best verwachten) en zichzelf kan verzorgen en dat er plek is voor jullie. Want als hij thuis woont met een verslaving komt van sparen ook echt niets hoor!... Als dat geregeld is kan je zien dat hij zijn leven aardig op de rails heeft.... Zolang hij thuis woont en zijn geld kan uitgeven aan wat hij wil denk ik persoonlijk dat zijn vorige verslaving echt nog niet over is... Maar nogmaals is lees uit je verhaal dat je sterk bent en heb daar bewondering voor, je helpt die jongen niet door maar alles te pikken en zeker je kids niet!! Heel veel succes!
@nicole dankjewel. Hij lijkt idd erg veel op mijn vader haha maar dat ik met hem kreeg tekende ik natuurlijk niet hiervoor. Toen was dat nog niet in het spel. Ik heb gelukkig al mijn eigen huis en dat was altijd makkelijk voor hem. 'Ow dan trek ik wel bij je in' zodat ie niet meer bij zijn ouders zat. Maar idd laat hem nu maar zien dat hij een volwassen iemand is en zijn shit kan regelen, je bepaalt zelf hoe je je leven lijd zeg ik dan. Ik heb veel gepikt van hem maar ben er nu klaar mee, klinkt miss raar maar ik begin hem gewoon zielig te vinden omdat ie niet eens normaal voor zichzelf kan zorgen en elke keer weer vanalles weet te verkloten. Ik red me wel alleen en dat hou ik ook in mijn achterhoofd
Ik snap niet dat je dat zelf niet merkt. Als mijn man een glaasje op heeft ruik en merk ik dat meteen maar hij liegt er ook niet om. En wat betreft de coke dat merk je dan toch ook? Kijk maar na sjoerd van gtst
Dat zou je idd zeggen dat je dat merkt. Maar coke word je meestal niet zo hypo van zoals sjoerd dat dus wel is zijn gedrag lijkt meer op die van iemand die speed gebruikt. Coke worden meestal rustig en heel lief. Speed dus heel op gejaagd en agressief. Ts ik vind je een hele sterke vrouw die goede beslissingen maakt voor haarzelf en kindjes echt thumbs up
Wat ik al meerdere keren heb gezegd we wonen niet samen en ja tuurlijk heb ik door als hij bij me is en hij had een biertje op. Maar hij gaat blijkbaar helemaal los als ik er niet ben en dan gaat ie naar ze huis bij ze ouders en slaapt ze roes uit. En ik kijk geen gtst hahaha en dat blijft een soap. Niet bij iedereen zie je of die gebruikt heeft of niet
Gelukkig woon je niet met hem samen en ik zou hem ook voorlopig maar even buiten de deur houden om zelf alles op een rijtje te krijgen voor jezelf en je kindje(s), even na te denken en je plan te trekken. Cocaine en alcohol gaan hand in hand en is niet iets waar iemand zomaar mee kan stoppen, het wordt een levenstijl en dat is moeillijk om te buigen. Heb zelf zes jaar van mijn leven vergooid omdat ik dacht dat ik iemand met dezelfde verslaving wel kon veranderen.....tevergeefs helaas. Maak niet dezelfde fout, beter zonder hem en de onrust die hij teweeg brengt.