wanneer kleertjes beginnen wassen en koffer klaarmaken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by nathalietje, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hallo meiden,

vroeg me gewoon af aan hoeveel weken zwangerschap jullie begonnen
    zijn met de kleertjes te wassen? en wanneer jullie je koffer klaarmaken?
    tis mijn 1ste kindje en dan denk je ik heb nog tijd genoeg

groetjes

2. Peentje

Peentje Actief lid

Jan 29, 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik ben met 34 weken de kleertjes gaan wassen en strijken. Ik heb mijn tas pas klaar gezet 2 dagen voor de uitgerekende datum. De adviezen luiden anders, namelijk met 36 weken. Ik wilde thuis bevallen en had daardoor niet zo'n haast met de tas.

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had met 30 weken alles klaar (bij de eerste de tas ook al) maar heb nu de inhoud voor de tas al wel klaar maar nog niet in de tas gestopt, kleertjes was ik niet als ze nieuw zijn die liggen al minimaal 10 weken in de kast.. en de rest is al gewassen, gestreken en gedaan... heb geen zin om dat straks met een extreme dikke buik nog te gaan doen.. dan geniet ik liever..

4. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Ik ben in mijn verlof begonnen met wassen. De tas heb ik nu nogsteeds niet, ik wil graag thuis bevallen, en mocht het anders zijn, dan laat ik manlief wel wat grabbelen.

5. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik had mijn tas klaar met 36 weken en dat was maar goed ook...met 37 weken ben ik heel onverwacht met spoed opgenomen, mocht niet eens meer naar huis dus ik was blij dat ik zelf alles had ingepakt en niet afhankelijk was van manlief die de boel bij elkaar moest zoeken!

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    doe lekker wat je gevoel zegt. Ik ben veel te vroeg met 31 weken en 5 dagen bevallen en had nog geen tas klaar staan.. Ook de kamer was nog niet helemaal af....
    Dus bij een volgende zorg ik dat ik alles ruim om tijd heb klaar staan ;)

7. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Ik doe elke keer een poging om me tas in te pakken. Maar voor de kleine heb ik al de kleertjes bij elkaar maar wat ik voor mezelf mee moet nemen heb echt geen idee.

8. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey meiden,

alvast bedankt voor jullie reacties!
    ik denk dat ik volgende week maar eens met was begin!
    je weet idderdaad nooit wanneer je gaat bevallen hé en ik zie
    mijn vriend nu ook niet derict die tas maken :) ik ga volgende week
    al beginnen met mijn tas te maken!

groetjes

9. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Ik dacht dat ik genoeg tijd had en wilde thuis bevallen.
    Maar je hebt het niet voor het zeggen...
    Met 36 weken kon ik 's nachts nog allerlei spulletjes inpakken omdat mijn vliezen waren gebroken..

2 dagen ervoor had mijn vriend nog een feestje waar hij redelijk veel had gedronken.Ikke gezegd dat hij er toch wel echt rekening mee moest houden dat de kleine ook eerder kon komen en met drank op kun je me niet naar het ziekenhuis brengen.Nee, nu toch nog niet..was zijn antwoord.
    2 dagen later was het zover!

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Met 34 weken ging ik met verlof en toen ben ik langzaamaan begonnen met wassen en strijken.
    Vluchttas heb ik met 37 weken gepakt.

11. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

Aug 12, 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Misschien is het hier wel terug te vinden, maar wat stop je in godsnaam allemaal in "de tas"?

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
  13. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0

Nou volgensmij zijn alle mannen het zelfde wij gaan over 2 weken uiteten met vrienden en dat is alles inclusief dus ik zeg drink je dan niet zoveel want heb geen zin om met jou in een ziekenhuis te zitten terwijl je na de drank stinkt. Nou ik mag toch wel wat drinken ik zeg ja 2 glaasjes.

14. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Ja mannen denken daar toch anders over geloof ik. Gisteravond kwam een vriend van ons langs en ze houden er altijd erg van om allerlei biertjes te proberen, vooral zware speciaalbieren. Nou hij heeft zich keurig ingehouden (na mijn herhaaldelijk zeggen dat hij toch echt niet dronken mag zijn mocht ons kindje toch komen vannacht). Maar zelf denken ze daar niet aan hoor.
    Maar nog geen baby in zicht hier..

15. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Vorige keer had ik geen tas klaargezet en dat is een van de redenen dat ik uiteindelijk thuis ben bevallen. Het lukte gewoon niet mee rom alles op tijd te doen.
    Ik heb nu net gisteravond mijn tas klaargezet. Ten eerste omdat mijn bevalling waarschijnlijk weer heel snel zal gaan. En ten tweede omdat ik al een tijdlang veel last van voorweeën heb en ik bang ben dat deze baby ook de 40 weken niet gaat volmaken. Bovendien moeten we waarschijnlijk deze week nog een of twee keer naar de andere kant van het land voor een begrafenis, dus dan wil ik die tas gewoon voor de zekerheid achterin de auto hebben staan. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Brien24, ik heb er gewoon een pyama, ondergoed en toiletspullen voor 1 overnachting in gestopt, een tasje kleertjes voor de baby, de fotocamera en videocamera. That's it.

16. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Moet je die kleertjes met speciaal wasmiddel wassen of mag dat gewoon met het gewone wat ik altijd gebruik? En mag je ook wasverzachter gebruiken?

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik heb zelf alles met Neutral gewassen, ik geloof dat dat ook aangeraden wordt. In andere wasmiddelen zit vaak (te) veel parfum. Het gebruik van wasverwachter wordt afgeraden, maar je kunt eventueel wel die van Neutral gebruiken.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,191
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ik ben nu rustig aan begonnen met kleertjes wassen/strijken etc. Ga denk ik met 36 weken de tas klaar zetten.

19. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik zorgde ook dat ik met 36 weken alles klaar had, dat ga ik nu ook weer doen.

Ik was de eerste periode alles met Sensitive (Persil)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    mijn stiefma stelde zelf al voor om alle kleding en dekentjes enzo te wassen voor ons. Dit wilt zij in 7de maand doen. Tas klaar zetten? eh nog niet eens over na gedacht eigenlijk, zit ook pas op de helft dus tijd zat. Heb nog niet eens uitgezocht wat er allemaal in zo'n tas moet. Ik ga tenslotte ook thuis bevallen (is de planning) weet niet of een tas dan anders ingepakt moet worden?

Share This Page