baby 8 weken, hoe vaak drinken 's nachts? ritme/schema..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noushka, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hallo,

Ons zoontje is nu 8 weken.
    De eerste maand heb ik borstvoeding gegeven, daarna overgestapt op flesvoeding. Bij de borstvoeding gaf ik wanneer hij honger had, dus geen schema. En nu met de flesvoeding eigenlijk ook niet.

Hij laat gemiddeld 3 uur tussen elke voeding. Dit geld ook voor de nacht.
    Is het gewoon dat hij 's nachts ook nog om de 3 uur drinkt? Er zit s'nachts (na 24 uur) 1 x 4 uur tussen en dan weer om de 3 uur.

Hij gaat elke avond slapen tussen 23.00 en 24.00 uur. En word om 9 uur 's ochtends echt wakker. Dan doet hij van 12.00 tot 14.00 nog een slaapje en van 18.00 tot 20.00. Voor de rest is hij wakker. Soms slaat hij zelfs 1 slaapje overdag over. Is hij niet teveel wakker overdag? Hij lijkt niet moe. En als hij langer slaapt overdag, is hij in de nacht klaarwakker :( .

Ik wil beginnen met een vast schema om te voeden. Maar het schema wat op de pakken melk staat kan hij zich echt niet aan houden. Daar staat: 5 voedingen van 165 ml.
    Hij krijgt nu 7 tot 8 voedingen per dag. Varierend van 85 tot 130 ml per keer. Meer dan 130 krijgt hij niet op per keer. Dat dring ik ook niet op.

Hoe vaak voeden jullie je baby van 2 maanden? (zowel 's nachts als per dag) Hoe lang slaapt hij in de nacht? En hoeveel slapen ze overdag?

Nouja, ik hoop er wat wijzer van te worden.
    Alvast bedankt!

2. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ik zou idd nog even een maandje voeden zoals je doet en heel langzaam afbouwen. bijv 4 uur tussen de voedingen laten, en daarna 5 uur. hij slaapt vanzelf een keer door.

ik heb bij 3 maanden gezegt dat het tijd was om door te slapen, ze kwam daarvoor uitzichzelf nog maar 1 keer. toen heb ik ipv de fles, haar in slaap gepinkt (ze wil geen speen). nu slaapt ze standaart door.

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor je antwoord.
    Ja, opzich gaat het nu goed hoe hij drinkt. Hij slaapt ook goed vast tussen de voedingen. Maar vroeg me af of het normaal was dat hij om de 3 uur komt.

4. jessica1

jessica1 Niet meer actief

mm beetje moeilijk doordat mijn kleine spruit vaak spuugde had ze vaker honger,
    maar ik dacht dat ik op een gegeven moment met 2 maanden op 150 ml zat dus kreeg ze er 5 a 6 voedingen ze kwam sochtends meestal om 7 uur en dan 4 uur later weer
    dus
    07.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00
    en dan was de fles van 23.00 de laatste

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ze liet er dus 4 uur tussen ziten en 's nachts helemaal niet. Dat gaat hier niet werken. Hij begint vanzelf te huilen om de 3 uur.

Ohja, ik gebruik trouwens Nutrilon Forte voor hongerige baby's. Met de standaard flessenmelk kwam hij om de 2 uur, dat was helemaal feest. Het cb zei toen ook dat hij aan de zware kant was. Hij at ook heel veel. Nu ik ben overgestapt zit hij dus sneller vol.

6. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Bas is ook 8 weken oud. Hij zit sinds het weekend op 150 ml. Maar soms drinkt hij dit niet helemaal op.
    Hiervoor zat hij op 120 ml en kwam dus om de 4 uur. Ook 's nachts. Nu komt hij nog steeds om de 4 uur, maar is dat natuurlijk nog gewend. Hij moet denk ik nog even wennen dat hij nu er iets langer tussen mag laten zitten.

Hij krijgt ook Nutrilon Forte, want anders wil hij na 3 uur alweer 120 ml.
    Ik moet zeggen dat Bas wel veel spuugt en soms dus eerder honger heeft.

Voor Bas is dit aantal ml wel het maximale aangezien hij pas net over de 4 kilo is, maar als ik minder geef dan is hij na de fles nog niet voldaan en wil hij nog meer dus in overleg met CB geven we het maximale. Eerder kreeg hij het minimale doordat hij nog niet zoveel op kon drinken daardoor kwam hij ook niet zoveel aan. Nu met meer komt hij goed aan. In het begin toen hij meer voeding kreeg zelfs een keer in één week 325 gram!

Deel Deze Pagina