Felicitaties bij 2e zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanuk, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    oja hoor hier is het ook zo.

    ik verwacht nu ook veeel minder visite als ik bevallen ben dat hoor je echt heel veel
     
  2. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Oh ja, herkenbaar. Ben nu zwanger van de derde en veel vriendinnen informeren ook eigenlijk nauwelijks meer hoe het gaat. Ik heb behoorlijk voorspoedige zwangerschappen met weinig kwaaltjes dus weinig nieuws voor de buitenwereld. Voor ons is no3 net zo bijzonder en belangrijk maar voor de buitenwereld is dat toch anders.
     
  3. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vind de reacties nu leuker, dan bij de eerste! Toen was het van: "O....maar hoe oud ben je? (was 22)";), "zeker een ongelukje". Nou en bedankt he:x Alles behalve dat!

    Nu is het "O! wat leuk! een broertje of zusje!" etc.

    Dus, dit kindje voelt voor deze wereld meer "welkom", dan de eerste. (eerste was bij ons meer dan welkom hoor! begrijp me niet verkeerd, ik bedoel voor de mensen om ons heen).



    Maar ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind, dat je nu minder felicitaties krijgt....

    Maarre.....GEFELICITEERD!
     
  4. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hmm, denk dat het bij ons nog meer tegen gaat vallen dan...4e.
     
  5. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik snap het wel. Onze eerste kwam heel onverwacht en iedereen heeft het daardoor heel erg met ons 'meebeleefd'. Nu zijn we twee jaar verder, een tweede kindje op komst. En dan is inderdaad het nieuwe eraf. Ik ben ook altijd nieuwsgieriger naar de eerste bij anderen :) En dat is echt niet omdat de eerste belangrijker is ofzo.
    Ik vind het juist heerlijk dat het straks rustiger is met de kraamvisite! Vond het bij de eerste echt veel te druk.
     
  6. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Wij hebben het nog niet iedereen verteld, maar de man van mn moeder heeft ons bijv helemaal nog niet gefeliciteerd. Mn schoonouders reageerden wel blij, maar toch anders. Alleen snap ik dat wel een beetje, omdat voor de eerste waren ze bang nooit kleinkinderen te krijgen en dat was extra speciaal dus voor ze om te horen.
    Cadeautjes kregen wij sowieso pas laat en kaartjes niet...Vind ik ook wel jammer hoor;)
     
  7. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Herkenbaar, niet zozeer met de hoeveelheid kaartjes (1ste zwangerschap ook niet zoveel gehad) maar ik vind dat mensen nu al minder leuk reageren als je het nieuws verteld. Jij bent super blij en zij reageren heel koeltjes. Ben heel benieuwd hoe het straks gaat als de kleine geboren is.
     

Deel Deze Pagina