Mijn schoonzusje is vanochtend bevallen van haar 2e kindje. Het eerste kindje is vorig jaar levenloos geboren met 37 weken. Nu wil ik graag een kaartje sturen maar twijfel wat ik erin moet zetten. Feliciteer ik hen alleen met dit kindje of kan ik ook een tekstje opschrijven waarin de oudste genoemd word. Vind het best wel moeilijk,wil ze geen extra pijn doen maar ook niet het idee geven dat wij de oudste zijn vergeten. Waar kan ik eventueel teksten vinden ter inspiratie.
Ik heb vrienden van ons toen een kaartje gestuurd ook met de felicitaties naar het overleden broertje. Had een gedichtje gemaakt dat hij moet waken over zijn broertje en een wolken piraatje is.
Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje of neefje. Wat fijn voor je schoonzus en haar partner dat nu alles goed heeft mogen gaan. (Geeft mij ook hoop dat het bij mij ook goed gaat komen, zie mijn onderschrift ) Zoiets als wat Justdakota zegt zou ik ook doen. Dat je ook als het ware het overleden kindje feliciteert met haar nieuwe broertje/ zusje. Ik zou het erg waarderen als mensen ons een geboortekaartje sturen, ook nog iets erin zetten over onze *dochter, zodat zij niet vergeten is.
Wij hadden deze voor onze buren Je hebt iets uit de hemel meegenomen je hebt iets van een engel meegebracht We zien het als je rustig ligt te slapen daar in je wiegje midden in de nacht We hopen dat wanneer je zult gaan groeien dat stukje hemel in je blijft bestaan en dat dat beetje paradijs van boven je hele leven met je mee zal gaan Ze waren ons heel dankbaar, van alle kaartjes hadden maar 3 mensen gedacht aan hun eerste kindje, terwijl het geboortekaartje zelfs vanuit haar was geschreven.. Mijn zusje is ook overleden en mijn moeder vertelde dat als mensen erover zwegen het net was alsof er een gigantische olifant in de kamer stond en iedereen net deed alsof ie er niet was.. Voor ons zal ze er altijd bij horen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de volgende tekst op het kaartje gezet: ergens onaantastbaar ver schittert dierbaar een kleine ster en is stil getuige van jullie geluk Vond deze wel mooi en niet zo zwaar. Verder heb ik ze gefeliciteerd met de geboorte van .... en niet met zoontje/broertje.
inderdaad mooi gekozen en goed om ook het overleden kindje te benoemen. Ik zou het zelf zeker waarderen als mensen mijn dochter* zouden benoemen. Anders voelt het inderdaad als vergeten. Maar kan me voorstellen dat het voor degene die het kaartje stuurt (jij dus in dit geval) voelt alsof je de ander pijn doet daarmee. Maar dat is zeker niet. Hoe vond ze het kaartje trouwens? heb je nog een reactie gehad?