Lieve meiden, Ik ben op zoek naar een tekst/gedichtje voor op een kaartje. Kenissen van ons zijn weer zwanger nadat vorig jaar hun kindje enkele dagen na de bevalling overleed. Heel graag wil ik in het kaartje ook aandacht schenken aan het overleden kindje. Heeft iemand van jullie een mooi versje of gedichtje? Het hoeft niet lang te zijn.
Wij hadden dit gedichtje op ons kaartje staan. We wouden het wel benoemen, maar het moest niet te groot/te beladen worden, want je moet toch proberen om nu wel te genieten van dit kindje en niet de hele tijd bezig te zijn het het verlies van: Je hebt iets van de hemel meegenomen, je hebt iets van een engel meegebracht We zien het als je rustig ligt te slapen, daar in je wiegje midden in de nacht. We hopen dat wanneer je zult gaan groeien, dat stukje hemel in je blijft bestaan En dat je dat beetje paradijs van boven, je hele leven met je mee zal gaan.
Ik ben het helemaal eens met MamavanMJ Lief dat je er aandacht aan wilt besteden, maar het is wel lastig om het juiste te zeggen. Zo'n zwangerschap is natuurlijk héél spannend. Ik denk dat het persoonlijker is om iets vanuit jezelf te zeggen dan een gedichtje te googlen. Ik denk dat ik het nogal algemeen zou houden (maar absoluut niet minder gemeend!) "Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind het heel spannend en denk veel aan jullie." Bijna alles wat je meer zegt, kan verkeerd schieten. Succes!
En dit zou ik vooral niet zeggen tegen de ouders van... Het is zo moeilijk om te genieten, je blijft toch alsmaar bezig met het verlies van je kindje. Hoe blij je ook bent weer opnieuw een wonder te mogen ontvangen. Het schoot mij vaak verkeerd als mensen zeiden, en wel genieten he..... Tuurlijk weet ik dat ik wel "moet"genieten, maar tussen weten en kunnen zit zo een groot verschil. Schrijf op wat je hart je ingeeft, dat is het belangrijkst. En het is heel lief dat je hun eerdere kindje wilt benoemen, ik zou het moeilijk vinden als mensen ons zoontje* niet erbij zou betrekken