Hallo lieve dames en heren, ik ben hier op het forum wat aan het onderzoeken ivm baby fotografie. Ik wil namelijk mensen rond hun kindje precies gaan bieden wat gewenst is. Nu ben ik bij het moeilijk subject overleden kindjes aangekomen. Na lezen hier heb ik besloten om te beginnen met voor zachte prijsjes couveuse, kinderziekte bed en herinnering services aan te gaan willen bieden. Maar vooral bij die laatste komt natuurlijk meer kijken, het is een zeer zwaar moment voor ouders en ik zou graag willen weten hoe jullie zouden wensen dat een fotograaf hier mee omgaat. Van kledij tot sociale interactie met u zelf. Uiteindelijk kan ik zelf natuurlijk ook niet helemaal voorspellen hoe ik er op zou reageren, zou u het accepteren om een fotograaf met tranen in de ogen aan het werk te zien of zou u dit zien als on-professioneel?
Wat super dat je dit wilt gaan doen!!! Ik ben zelf bevallen bij bijna 24 weken en we hebben veel foto's gemaakt. Deze zijn natuurlijk niet zo mooi als een fotograaf het doet. Foto's zijn zo belangrijk! Ik denk dat je vooral jezelf moet zijn. Natuurlijk moet je niet super vrolijk binnenkomen maar dat is logisch. Ik had het trouwens niet erg gevonden als je bij mij met tranen zou staan hoor. Wij hadden zelfs een zwangere verpleegkundige die met tranen in haar ogen stond. Het hoort erbij en soms zou je de tranen tegen willen houden maar het kan soms niet.
Dankje, wat fijn dat je mannetje het zo goed ook doet! 24 weken is erg jong! Ik denk ook dat ik stiekem mensen met een vroeg kindje af en toe zou mailen tot het kindje mee naar huis mag. Omdat je natuurlijk wilt weten of het allemaal wel goed gaat. Had je dat ook erg gevonden? Aangezien je de fotograaf toch niet echt kent...
Even voor de zekerheid. Het was een zwangerschapsafbreking dus mijn kindje leeft niet meer (daarom vlindertjesforum). Misschien had ik dat niet goed beschreven. Sorry! Ik denk trouwens niet dat iemand het erg zou vinden als je zou mailen. Ik denk juist dat mensen het op prijs zullen stellen. Mensen die het niet willen gemaild willen worden reageren gewoon niet toch?
Ah excuses, ik heb je Signature verkeerd gelezen! Ik denk dat het hoe dan ook natuurlijk slim is het te vragen, of je mag mailen dan. Misschien is het ook gewoon wel een hele lastige vraag die ik stel. Als mensen er geen fotograaf bij willen word je ook niet ingehuurd, dus misschien maak ik me veelte druk met de gewenste gedragingen voor een situatie waar geen etiquette voor bestaan. Hoe dan ook, Logo, ik wens je heel erg een kindje toe en dat deze er ook spoedig mag komen.
MijnNoa, wat betreft emoties denk ik dat het heel lastig word. Je zult zoveel verschillende verhalen en mensen tegenkomen. Onze dochter kwam levend ter wereld, en is pas na de geboorte overleden, het was een perfect gaaf mensje, we zijn er even heel hevig emotioneel van geweest, maar we hebben ons ook snel weer opgepakt. Van het personeel heb ik niemand een traan zien laten, en dat was voor ons ook beter zo. Niet dat ze ongevoelig waren hoor! Er werd perfect op ons gemoed ingespeeld. professioneel maar meegaand. Ik weet niet hoe ik gereageerd had wanneer er mensen waren gaan huilen. Daarnaast moet je ook om kunnen gaan met minder perfecte baby'tjes. Sommige kindjes worden met ernstig zichtbare afwijkingen geboren, en ook dan moet je in staat zijn de schoonheid van het mensje vast te leggen. Ben je bekend met "Make a memory" en "Early birds"? Deze organisatisch begrijpen hoe belangrijk het mooi vastleggen van je kindje is. Onze dochter werd onverwacht veel te vroeg geboren, ik had nog geen moment nagedacht over het maken van foto's. Het personeel in het ziekenhuis nam het initiatief. De meeste foto's verschrikkelijk lelijk, kil en confronterend, maar die ene mooie foto bleek van onschatbare waarde... Bij een volgende zwangerschap overweeg ik daarom een bevallingsfotografe. Een goede fotograaf weet de momenten vast te leggen zoals je die wilt herinneren, soms mooier als de werkelijkheid. Ik heb er erg veel respect voor dat je dit wilt gaan doen. Heel veel succes!