Helemaal mee eens! En heerlijk, een beetje een minder standaard naam. Bovendien is mijn 1e associatie niet met de poes maar met de Latijnse betekenis, "De gelukkige."
Als 'hoofdnaam' vind ik 'm niet zo, als tweede naam beter. In de eerste instantie moest ik ook aan de kat denken, maar bedenk me dat ik ook iemand vaag ken die zo heet en daarbij had ik dat niet. Kwestie van wennen denk ik.
Ik snap je zorgen wel, maar ik zou er niets van aantrekken. Ik vindt Felix een mooie naam, in Denemarken zelfs royaal! Mijn nichtje heet Fleur, hier kent iedereen alleen Fleur als vrouwen lingerie. Ik in eerste instantie ook hoor. Maar niet meer. Nu is Fleur voor mij alleen mijn nichtje hoor
Tsja de katten-associatie... Het latijnse woord voor huiskat is felis catus, dus het is niet alleen maar kattenvoer en een tekenfilm...
Heel stom: een vriend van mij heeft een dwergpapegaai die rico heet. En dan met felix erbij, denk ik al gauw dat je het over een vogel en een kat hebt. Ik zou beide dus nooit gekozen hebben, en al helemaal niet icm met elkaar. Maar zo heeft iedereen zijn eigen gekke associaties. Als jij die zelf niet hebt, zou ik gewoon voor felix gaan.
Ik vind Felix heel leuk, ook bij de naam van z'n broer. Mocht je toch nog twijfelen, hier wat andere ideetjes die ik bij Rico vind passen: Adan Alex Aron / Aaron Artur / Arthur Danel Dani Daniel Dante David Eder, Edur Elia, Elias Eloy Eric / Erik Felip, Filip Fermin Ferran Gaspar, Caspar Gian, Gianni Igon Isaia Ismael Ivan Jafeth / Japheth Javier / Xavier Joaquim Jon Jordan Jordi Josué Julen, Julian León Loris Louis Luca, Lucas Manel, Manuel Manu Marc Marcel Martin Matthias / Mattias Mattia Mattieu / Matthieu Miguel / Miquel Noé Oscar Paul, Pol Quin, Quim Samuel Sebas Sendoa Sergi Simon Tomas / Thomas Tore / Thore Unai Vanni Vicent, Vincent Victor Vidal Walter Xabi, Xavi Ximo Yago Zigor Zorion
Dank je wel! Maar we zijn er denk ik wel uit dat t Felix gaat worden als t een jongen is. Nu nog wachten tot de bevalling: p wel grappig dat ik sommige namen op jou lijstje ook erg leuk vindt en ook een optie waren.