Wij zijn zwanger van een jongen en vinden de naam Finn erg leuk. Deze naam past ook erg leuk bij de naam van onze dochter. Wat we jammer vinden is dat deze naam zo populair is. Nu kwamen we ook de naam Fijs tegen. Wat vinden jullie van deze naam? Onze dochter heeft ook een korte en stoere naam.
Hmmm... Ik begrijp je twijfel omdat het een populaire naam is. Maar ik vind Fijs een beetje een vreemde naam. Zelf zou ik liever een populaire naam hebben dan een vreemde naam denk ik.
Ik vind Finn leuker, ondanks dat de naam nu populair is. Ik denk dat Fijs zijn naam altijd zal moeten spellen (Gijs maar dan met een F) en daar ben ik zelf geen voorstander van. Maar als jullie de naam leuk vinden, dan moeten jullie het gewoon doen natuurlijk.
Finn = mooi, vind ik ook. (en dan misschien Finnigan of Finnegan als volledige naam, is het wat minder veelvoorkomend meteen). Fijs... zou ik echt aan moeten wennen. Het ziet er 'bedacht' uit, Thijs of Gijs maar dan net wat anders. Altijd je naam moeten spellen lijkt me wel irritant. Aan de andere kant... ik heet Alexander en ik krijg soms ook de vraag 'met ks of met een x?' Omdat er nu zoveel alternatieve spellingen zijn moet je ook als je de 'gewone' spelling hebt nog je naam spellen. Thomas met een H, Giel met een G, Hanna zonder H, Rick met CK, ... Er zijn inmiddels vast ook kinds die Fynn heten! Het mooie van zo'n naam is dat de naam echt bij je kind gaat horen, en dat hij voor eenieder die hem leert kennen gewoon Fijs wordt, en men op den duur vergeet dat dat eigenlijk een aparte naam is.
Finn vind ik leuk, helaas idd erg populair en daarom is hij van ons lijstje af. Fijs vind ik te apart
Ikzelf vind Fijs ook niet leuk, om heel eerlijk te zijn.. Maar als jullie hem toch wel geweldig vinden, waarom niet?! Kwam laatst 'Flynn' tegen, zo heet het zoontje van Orlando Bloom en Miranda Kerr.. Die vind ik dan wel weer heel leuk! En in NL volgens mij helemaal niet zo bekend?? Heb m hier iig nog niet gehoord
Fijs heb ik nog nooit gehoord, vind het ook een beetje een vreemde versie van Gijs. Wat vind je van Fenn? Of... Faas, Fitz, Flynn, Flip, Frey / Frej?
Of misschien... Albin Arvid Asger Axel Bengt, Bendt Bernt Björn Bo / Beau Devin Doran Ebbe Eber Edan Egil Einar Elias Elis Elof / Elov, Eluf Emil / Emiel Esben, Espen Felix Filip Halle, Hasse Heber Ivar, Ivor Izak / Isak Jarle Jarne Jens Joas, Boaz Jonas Joren, Jorn Kai / Kaj / Cai / Caj Kéan, Kelan Kian Kjell Kyran Lars Linus Mads / Mats Malte Max Neil / Niel Nevan Niels, Nels, Nils Noak, Noam Nolan Olaf / Olav, Olof / Olov, Oluf Ole, Olle Oran Orvar Oscar / Oskar Otto Ove Owen Pelle, Melle Per, Perre Quin / Quinn Ralf / Ralph Roar Robin, Rubin, Ruben Ronan, Lonan Rune Simen / Siemen, Simon Sten Stian Sven Thore / Tore, Ture / Thure Timo Tobin, Tobe Torin Tyge Tyko Vidar Viggo ?