hoi hoi allemaal, ik las pas in een zwangerentijdschrift dat je de babykamer beter niet in felle kleuren moet steken omdat de baby daar onrustig van kan worden en zelfs misschien slecht van kan slapen ik vond dit erg vreemd want in bijna alle babyzaken waar je komt heb je fel gekleurde hemeltjes/klamboes en assecoires enzo. Ik wilde me babykamer limegroen met oranje combineren (lekker fel! hahaha maar hierdoor begon ik te twijfelen en dacht ik hmmm dan maar zachtgeel ofzo wie heeft ook de combi lime en oranje: of andere felle kleuren en hebben jullie dit weleens eerder gehoord over wat ik las in t artikel?
Jawel hoor kan best! Ik zou alleen niet alle muren helemaal fel oranje of lime schilderen, dat is wel weer heel erg ... tja kan het woord niet vinden, bedoel niet druk maar zoiets ... Maar gewoon bijv 1 muur helemaal in die kleur en verder assesoires dat kan mi prima!
Wij hebben bij Hugo's oude kamertje een muur brandweerrood geverfd en verder ook veel met rood gecombineerd (met limegroen). Niks van gemerkt. Hugo sliep heel goed, sliep zelfs met 5 weken al door en was verder een heel gemakkelijke baby, niks van onrust gemerkt, hoor... Maar het zal ook aan het kind liggen en dta wete je nooit van tevoren, natuurlijk...
Ik geloof juist dat primaire kleuren veel beter zijn voor een kind. Mij is dat altijd verteld. Kinderen zien minder scherp en die kleuren schijnen beter te prikkelen dan pasteltintjes, dan is het een grote grijze brij. Al het educatieve speelgoed is ook vrijwel helemaal in primaire kleuren. Als je het zelf mooi vind, zou niet weten waarom het kindje dan niet.
kindjes zien primaire kleuren inderdaad beter en vinden kleuren vaak juist mooi.. het meeste in het gemiddelde huis is al vrij rustig. Als jij je kamertje lekker fel wil doen , gewoon doen hoor.
ja ik denk hetzelfde, ik was altijd van neutraal maar ik zie gewoon nu dat ze felle kleurtjes veel leuker vinden en daar gaat het om wat HUN leuk vinden en goed kunnen zien denk ik..
hebben ff zitten spieken in je album,en je hebt ook limegroen,very nice die babykamer en helemaal niet te fel of te druk..
Wij hebben limegroen en aquablauw. Ook behoorlijk fel, maar we hebben alleen de onderkant van de muur geverfd, zeg maar alleen de onderste helft. Heel vrolijk, maar ook nog heel rustig.
Het kamertje van ons ventje is fel blauw gecombineerd met bruin. Hij slaapt erg goed dus volgens mij heeft hij er weinig last van. En wat betreft de voorkeur voor primaire kleuren/pasteltinten. Als ons ventje bij ons op bed ligt te knuffelen, is hij helemaal gefasineerd door onze knalpaarse met bloemen muur. Hij draait daar echt letterlijk zijn hoofdje naar toe!
gewoon doen wat je mooi vind hoor! de kamer van Daimy is knalroze met oranje , en de nieuwe kamer voor haar zusje is roze /lime/aqua, allebei lekker fel dus foto's in mn album
ik moet zeggen dat sommige onzin behoorlijk op je lachspieren kan werken. nee ik ben het dus niet eens met die stelling. ik zal je nog iets verteleln. ik ben zelf visueel gehandicapt en mijn professor heeft gezegd al jaaaaaaaaaaaaaaaren geleden dat een kindje in het eerste half jaar van zijn leven leert kijken. door dat te stimuleren helpt je het kleintje dus alleen maar. onze babykamers hebben altijd alle kleuren van de regenboog gehad gewoon omdat ik het leuk vond en vind en omdat ik dat dus in mijn achterhoofd hield. deze babykamer wordt antraciet met zilver en beuken en knalorange knalgroen en knalblauw.
gelukkig heb ik die stelling niet verzonnen,ik had het ergens gelezen in een zwangertijdschrift. Ik vond het zelf ook onzin hoor. Ik ga lekker voor lime/oranje prachtige kleueren bijelkaar
Kindjes vinden felle kleuren (rood, blauw, groen, geel etc.) heel erg leuk, omdat ze dat goed kunnen onderscheiden. Kijk maar eens in een kinderdagverblijf. Zelf heb ik voor witte meubeltjes gekozen, omdat die makkelijk te verven zijn als ze dadelijk zelf een voorkeur voor kleuren krijgt. Maar bijvoorbeeld haar dekentjes, gordijnen, schilderijtjes, knuffels etc. zijn wel gekleurd. Merkt ze nog niks van, zeker niet met de gordijnen en oogjes dicht.