druk van onder en onder in de buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door clauzoe, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ik kan hier wel ff iets van tips gebruiken.
    ik heb al langere tijd harde buiken ( prima kon ik me leven )
    Maar sinds gister is het wel wat heftiger dat wil zeggen dat ik wel veel last van onder heb.
    en onder in me buik
    sinds vanmorgen kan ik ook niet echt lekker meer zitten door die druk in me vagina en bij me anus .
    Verloskundige is vanmorgen ook geweest en gaf aan dat ik het een heel groot stuk rustiger aan moet doen ( lees bankhangen kinderen uitbesteden)
    dat heb ik dus vandaag gedaan maar die druk die is niet weg gegaan, de harde buiken zijn wel iets rustiger maar nog wel regelmatig aanwezig
    maar mijn vraag hebben jullie tips tegen die druk van onder want dat zorgt ook gewoon voor die harde buiken.
    en ik wil ook wel ff een stukje kunnen lopen zonder dat ik er bij loop alsof er nog een stukkie in hangt zegmaar
    of ff normaal kunnen zitten

2. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niemand die dit herkend of een tip heeft??

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Het is meestal een signaal van 'teveel inspanning' en volgens mij is de enige remedie het rustiger aan doen.

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb die druk rond jouw periode ook gehad, was bij mij de indaling. Onderin de buik en in de vagina. Was bij vlagen ook lastig met lopen, na indaling heb ik het bijna niet meer gehad. Ik merk ook dat de schaamplippen zijn opgezet, dat is gebleven en geeft soms ook druk. Volgens de vk vandaag is dat extra vocht dat ik daar vasthoud. Ik heb niet veel harde buiken, maar als ik bijvoorbeeld te snel loop komt het wel, en ook dat nare gevoel heel laag in mijn bekken.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.025
    15.629
    113
    Nabij Utrecht
    De harde buiken komen omdat je je teveel inspant... rustiger aandoen dus.

Die druk van onderen is de indaling... heel vervelend maar het hoort erbij helaas... daarom "waggelen" hoogzwangere zo.... Alsof er idd iets uithangt

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb ook vaak die druk van onder, had ik bij mn vorige kids ook al vanaf week of 20.
    schijnt van de betere doorbloeding enz te zijn. dan kan t ook allemaal wat opzetten van onder. en als t kindje zwaarder word komt er flink druk op te staan.
    kan geen kwaad. kan alleen niet lang staan en lopen, heel vervelend. ben nu 24 wkn zwanger, en vind me dan zo'n aansteller als ik moet gaan zitten op mn werk...

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ineens heel herkenbaar dit. Ik heb vorige week een blaasontsteking gehad en antibiotica daarvoor. Nu heb ik het laten controleren en het is weg.

Ik heb alleen nog wel erg veel druk en spanning op de onderbuik en mijn schaamlippen zijn opgeblazen. . Ik dacht dus dat dat door de blaasontsteking kwam, maar omdat die over is kan het hetzelfde zijn als jullie hebben. Ik merk nu ook wel dat ik sneller moet gaan zitten.

8. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    tnx meiden.
    dat indalen had ik nog niet aan gedacht. de vk zei gister namelijk dat hij nog niet ingedaald zat. maar hij kan natuurlijk wel onderweg zijn ja.

bij me vorige zwangerschap heb ik dat ook niet gehad dat me dochter ingedaald zat. en toen had ik deze pijnnen natuurlijk ook niet.
    Vanacht heb ik ook amper geslapen, en vandaag gaan we voor dag nr niks doen en bankhangen ( saai )
    tis dan ook wel heel stil aangezien de jongste een paar dagen naar opa en oma is om me te ontzien

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ohh ik heb dat ook zo erg. Ook al vanaf week 20, knettergek word ik ervan. Al tig kweekjes en blaasontstekingtestjes gehad maar dat is t niet.
    Een ontzettende druk, zodra ik sta begint t. Ook hier smiddags verplicht plat ivm harde buiken, maar die staan wel los van die druk.
    Volgens de gyn komt het door het gewicht van de baby en mijn BI (alles is verweekt sowieso) omdat ook mijn bekkenbodemspieren niet optimaal zijn. Je hebt echt het gevoel alsof er een baby tussen je benen hangt. ROtgevoel.

Kan de deur niet uit of ik denk al, ik moet plassen (thuis ga ik elk kwartier/half uur voor een drupsje, snachts komen pas de grote plassen een keer of 5) en moet ik echt een wc in de buurt hebben.

Deel Deze Pagina