Slechte uitslag dna fragmentatie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vlinderCN, May 13, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,342
    1,823
    113
    Female
    Hoi, zijn er hier die (DD/gent) dna fragmentatie van zaad hebben laten testen? De normale uitslag zaadonderzoek bij mijn vriend was super (erg veel en normale hoeveelh goed bewegend) we zijn al 4x vlot zwanger geworden maar helaas 3x bij 8/9/9,5 week hartje gestopt.

Nu blijkt het bij hem 63% gefragmenteerd wat echt extreem slecht is (tot 30 is nog enigszins acceptabel maar liever 15%) je zou hier echt niet zwanger mee moeten kunnen worden eigenlijk. Nu had hij wel 2 dagen koorts gehad en weken flink verkouden.

In NL doen ze hier niets mee (terwijl als je in traject zit, wel handig om te weten! Anders doe je het misschien voor niks), in Gent doorverwijzing uroloog en supplementen slikken. In DD zouden ze uiteindelijk Picsi of imsi aanraden.

Maar ik hoor er zo weinig over van andere vrouwen. Zijn er meer die dit gedaan hebben en bij wie uitslag slecht was. Was dit erg verbeterd na supplementen etc?

2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Misschien nogmaals laten testen als hij geen periode van koorts, verkoudheid of ziekte heeft gehad?

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,342
    1,823
    113
    Female
    Ja over 2 mnd (3mnd na vorige) gaan we weer maar meerdere hebben al gezegd dat het wel verschil uitmaakt maar niet zoveel dat het dan ineens wel onder die 30% zou zijn :(

4. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Wat ontzettend balen zeg. Ik zou het toch rustig afwachten. Wie weet dat het toch mee gaat vallen. En als het toch weer tegenvalt vanaf dan kijken hoe verder.

vlinderCN likes this.

Share This Page