Hey, je moet bijna bevallen, ken je mij nog??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ratatosk, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hebben jullie dat nou ook? Je bent hoogzwanger en ineens komen de nieuwsgierige aagjes om de hoek. Mensen die normaal gesproken belangrijk voor je zouden zijn maar je zo in de zeik gezet hebben dat je zelf afstand genomen hebt. Bij mij is dat mijn zusje.

Echt, sinds mijn zoontje geboren is krijg ik alleen maar gezeik en gezeur van mijn zusje over me heen, niks kon ik goed doen als het om mijn zoontje ging. En wat voelde zij zich benadeeld. Mijn gevoelens moesten opzij gezet worden want die zijn niet belangrijk.

Dus na een belachelijke ruzie (http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/295028-familie-afgeschaft-moeten-worden.html) waarbij zij me via sms voor rotte vis uitmaakte en me toebeet dat ik alle spulletjes die ze aan mijn zoon gegeven had maar terug moest geven omdat ze kwaad was op mij heb ik haar verteld dat ik niet meer met haar sms, facebook, mail of wat dan ook. Mijn zoontje is mijn zwakke plek en daar moet je met je tengels vanaf blijven. Als ze me wil spreken kan ze me bellen of langskomen.

Ik ben haar het afgelopen half jaar nog een paar keer tegengekomen bij mijn ouders en als ik dan wat tegen haar zeg wordt ze knalrood en kijkt na een heel kort antwoord zo snel mogelijk de andere kant op, of loopt weg. Ik vind het best, zolang we samen in één ruimte kunnen zijn zonder dat de lucht in ijs veranderd en dat is nu zo.

Zoals mijn banner al aangeeft ben ik bijna 38 weken zwanger en sta dus op het punt om te bevallen. Na veel overleggen met mijn man zijn we tot de conclusie gekomen dat mijn zus niet welkom is aan mijn kraambed. Niet om haar te pesten, niet om kinderachtig te doen, wel om mij een hoop stress te besparen. We hebben het afgelopen half jaar verder geen contact met haar gehad en het contact wat we het jaar daarvoor weer hadden was vreselijk, dus we bellen haar ook niet met het nieuws dat onze baby geboren is maar we sturen een geboortekaartje. Enkel en alleen omdat ze mijn zus is want als het een kennis geweest was hadden we dat niet eens gedaan.

En wat denk je? Ineens krijg ik een smsje, hoe het gaat met de laatste loodjes, en of we binnenkort eens iets af willen spreken?
    Eh nou nee. Ik begrijp de bedoeling. Mevrouw wil nu even aanpappen zodat ze na de bevalling direct gebeld wordt en langs kan komen. Zoals zussen met een goede band zeg maar. Bleh.

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nope...totaal niet zelfs ;) alleen mensen die al heel dicht bij me staan leven met ons mee en zijn heel benieuwd naar ons kindje wat komen gaat.

3. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Heb hier gelukkig geen ervaring mee. Maar vind het knap dat je voor jezelf die keuze hebt kunnen maken. Als ze het echt wil uitpraten kan dat ook over een paar weken. Maar nu is het de tijd om lekker te genieten van al het bijzonders dat staat te gebeuren zonder ongemakkelijke situaties, gesprekken en geruzie. Heel veel plezier de komende tijd, en hopelijk verbeterd de band met je zus in de toekomst!

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat lijkt me heerlijk. Geluksvogel :).

Precies, dat vinden manlief en ik ook. Grote kans dat het dan echter niet meer hoeft van zus en dat ze voor die tijd nog flink herrie gaat schoppen om haar zin door te drijven. Bah :(. Ik ga proberen me er zo weinig mogelijk druk over te maken..

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bah niet echt iets waar je nu zin of tijd aan hebt. Zou het mooi na de bevalling doen als alles een beetje loopt.

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik vind wel dat je erg negatief over je zusje praat ik ken de situatie verder niet of wat voor iemand zij is. Maar misschien grijpt ze de gelegenheid aan om weer wat meer contact te krijgen. Zit ze er toch wel mee en wilt ze de geboorte van haar nichtje of neefje binnenkort niet compleet negeren.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hoi

o zo herkenbaar voor mijn man en mij in ons geval is het zijn zus die dus zo bezig is geweest wij hebben dezelfde keuze gemaakt en moet zeggen heerlijk :D

hier is in het verleden al zoveel voorgevallen met de dame in kwestie dit was de druppel net voor de bevalling begon ze weer te strooien met van alles en nog wat (zal verder niet in detail treden in het openbaar) bij vragen pb aub!

Kan je 1 ding zeggen jullie maken de juiste keuze en nee je bent niet hard je zorgt voor je gezin en dat is wat telt.

Familie kies je niet uit vrienden wel ;)

sucses met je bevalling geniet en laat dit je niet afpakken

liefs paula

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat had ze dan snotverdrie ook een half jaar eerder kunnen bedenken zeg.
    Kom dit valt gewoon veel te veel op.

TS: ik herken een deel van je verhaal maar dan met mijn "oma"
    Heb haar al een jaar niet gesproken en ik vind het heerlijk rustig.

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Je kent de situatie niet, zoals je zelf zegt. Dus om dan te oordelen dat ze negatief over haar zusje praat? Zo te lezen is er niet 'ineens' geen contact meer. En ze had ook 6 maanden geleden contact kunnen leggen. Zo vlak voor de bevalling zou ik er ook geen behoefte aan hebben. Bovendien bekruipt mij ook het gevoel dat ze dat alleen wil om ook maar gelijk na de bevalling bij de baby te komen.

Nee hoor ts, je hebt groot gelijk! Lekker aan je gezin wijden en degenen die je lief zijn. Als ze het goed zou willen maken kan dit ook later, hoeft echt niet vlak voor of direct na je bevalling. Daar heb je helemaal geen behoefte aan en terecht!!

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @TS

Je moet doen wat voor jou goed voelt en zoals je al aangegeven had is zij niet welkom.
    Zou het anders binnekort aan je ouders doorgeven niet dat je zus straks opeens in je kamer staat.

11. Anders even zeggen dat jullie een keer na de bevalling afspreken zonder de baby.. als ze dan nog geïnteresseerd is?? :D

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou nee, ik denk dat dit voor jou alleen maar irritaties gaat worden tijdens of net na de bevalling...laat haar maar wachten tot jij er aan toe bent!

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    #13 ratatosk, 26 jun 2012
    Laatst bewerkt: 26 jun 2012
    In de link in mijn openingspost kun je precies lezen wat eraan vooraf gegaan is. Dat is niet het enige maar wel de druppel.
    Daarnaast vind ik een bevalling niet een gelegenheid om een rottig contact weer te verbeteren. Dat is juist een periode waarin het gezin rust nodig heeft en waarin moeders moet herstellen van een bevalling. Dat ging mij de vorige keer niet in de koude kleren zitten tenminste.

Dat is inderdaad de bedoeling! Bij de geboorte van mijn oudste zoontje hebben we te lang te veel over ons heen laten lopen en dat heeft tot gevolg dat we deze keer heel erg goed onze grenzen willen bewaken! Helaas is dat nodig..
    We hebben nu ook nog een zoontje van anderhalf waarvan we niet weten hoe hij op de geboorte van zijn broertje zal gaan reageren en we willen daar heel voorzichtig mee omgaan. Dus geen extra spanningen!

Dat had ze wat mij betreft inderdaad ook eerder kunnen bedenken. Nu wacht ze maar tot deze (voor ons) spannende periode voorbij is.
    Die rust herken ik wel ja :). Het afgelopen half jaar heb ik mijn zus ook niet meer gesproken en het scheelt zoveel stress!

Onze ouders weten wel van de spanningen tussen mijn zus en mij, ik zou heel verbaast zijn als ze haar spontaan meenemen. Nee ik denk niet dat ze dat doen.

Hahaha ik snap de bedoeling ;). Zo'n gesprek hebben we al gehad, zo'n half jaar geleden. Ze wil nu met haar vriend en ons hele gezin afspreken en ik weet haar reactie al wanneer ik bovenstaande zou zeggen. Dan is ze enorm beledigd en wordt kwaad.
    Ik heb het smsje nu genegeerd. Bij alles wat ik kan bedenken om uit te leggen dat ik nu geen behoefte aan contact heb kan ik nu al verzinnen wat haar reactie zal zijn en in die stress heb ik echt geen zin. Ik ben eerlijk gezegd ook gewoon bang voor de enorme stroom scheld-smsjes die ik krijg na iets wat zij als een belediging ziet.. De laatste keer schoten bij mij de stresslevels gewoon al de lucht in als mijn telefoon het sms geluid gaf.
    Wel lekker dat ik het hier kan ventileren :).

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

... laat maar.. ( ik las verkeerd )

15. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    Je moet nu lekker aan je zelf denken. Wanneer je zus echt de band verbeteren wil zal ze dat ook na een paar maanden nog willen. Wil ze dat niet dan weet je zelf dat je de goede keus hebt gemaakt en dat niet alleen voor de bevalling deed. Geef zelf zijn wat je prettig vind maar ben wel eerlijk.

Deel Deze Pagina