Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en voel ons meissie geregeld de ene keer meer dan de andere keer. Maar nu is mijn vraag wij hebben een week geleden de 20 weken echo gehad en hebben ze bij haar ook haar boven beentje gemeten maar toen bleken wij niet op de 20,5 weken uit te komen maar 19 nog wat, ze zei toen er niets over maar is dat nu een teken dat ons meissie te klein is voor het aantal weken dat wij zijn? Gelukkig was het verder wel goed tijdens dfe 20 weken echo voor wat ze kunnen zien natuurlijk. groetjes Geluk2009
het zijn allemaal schattingen en je mag best 2 weken onder /2 weken over zitten van hoe ver jezelf ben. de beentjes zijn natuurlijk ook kikkerbeentjes geweest en hofdje zoals een alien hihi... en dat moet nu allemaal in porportie komen nog. Je kan bij 28 weken en dan weer bij 32 weken een groei echo krijgen als je vk /gyn niet zelf kan voelen of de groei wel goed is. maar meid.. maak je niet druk om dat een weekje
oke tja wil natuurlijk dat ons kleintje wel goed groeid en aan gezien dat mijn werk totaal geen rekening houd met mijn zwangerschap ben ik bang dat ik misschien te veel doe. probeer al rustiger aan te doen maar soms lukt dat niet.....
Ik zou lekker bezig blijven (heb je in ieder geval een goede conditie tegen die tijd) en goed aan je VK vragen wat ze er van vindt. Vaak kan zij je gerust stellen! Als ze inderdaad rond de 30 weken denkt dat je kindje achterloopt, dan maken ze nog een extra groeiecho. Ik liep ook ietsje achter bij 20 weken, en nu weer ietsje voor.
bij mijn 20 weken echo was ik 19+1 bovenbeentje was zelfs iets van 20 w. terwijl buikomtrek en hoofdje 18+nogwat waren. verschil kan dus prima voorkomen, ze houden je gewoon in de gaten en idd, als ze denken dat het nodig is om nog een echo te doen krijg je die vanzelf. Als ze er verder niets van zei zou ik me er niet druk om maken!
Met 28 weken een groeiecho gehad, ons meisje liep ongeveer 1.5 week achter qua groei en zou niet zo heel groot worden; ongeveer 6 pond als ik met 40 weken zou bevallen. Nu wordt ons kindje op 8 pond geschat..... Ik zou me er dus ook niet al te druk om maken. Het zijn vaak momentopnames en kindjes hebben vaak "groeistuipen": zo lijken ze even stil te staan en zo groeien ze in ene hartstikke hard. Zoals al gezegd zijn het maar schattingen en is alles binnen 2 weken onder of boven je werkelijke zwangerschapstermijn niets om je zorgen over te maken.
je zegt het zelf geluk.... doe rustiger aan.. of je beeb nu wel of niet klein is.. blijkbaar voel je dat je te druk ben.. dat kan harde buiken veroorzaken.. dus wel tegen baas zeggen dat je tikje terg moet
bovenbeentje tekort kán een teken zijn voor afwijkingen zoals down, maar dan wel als het meer dan een weekje achterloopt. ik geloof 4 weken. ik had zelf met de 20 weken echo ook een verkort bovenbeentje, werd een hele heisa van gemaakt met aanvullend onderzoek enzo, en toen de gyn ernaar keek van het AZM bleek het maar een week achter te liggen en er is echt absoluut niets aan de hand. dus geen zorgen, dat weekje is echt niets! bij ons loopt het hoofdje een week achter en het buikje een week voor. bovenbeentje is nu weer normaal. is allemaal prima!
Hier ook met de 20-weken echo een kindje dat aan de kleine kant is. Dit terwijl ik het al rustig aan doe ivm complicaties. Maar bij ons zit het in de genen dat we een klein kindje krijgen. Emiel is met 42 weken geboren en was maar 3360 gram en 48 cm. Zelf was ik ook heel klein 2400 gram en mijn man was ook rond de 3000 gram. Ik maak me nu dus ook geen zorgen dat dit kindje klein is. Maar als je nu zegt dat ze op je werk geen rekening houden met je zwangerschap zou ik het voor mezelf toch wel rustig aan gaan doen. Je bent inmiddels al over de helft en moet wel aan jezelf denken.
Er zit altijd een flinke marge hoor! Ik heb dat toen ook gevraagd. Ik had de echo met 20,1 weken. En volgens het beentje was ik ook 20,1 week zwanger. Dat was dus heel netjes, maar de echoscopiste zei dat je er best wat boven of onder kunt zitten; misschien is het dan klein of groot maar niet per se TE. Ik zou me daar geen zorgen over maken. Bovendien werd mij op het hart gedrukt dat als er iets is, dat ze dat dan altijd zeggen. Jij hebt er namelijk recht op om te weten of er misschien iets (mis) is met je kindje. Dus als ze echt vond dat het te klein was, had ze dat echt wel gezegd. Al was het alleen maar om je te waarschuwen dat je het rustiger aan moest doen omdat je kindje niet goed groeide!!! Dus als ze daar niets over heeft gezegd... Anders moet je dat voor de zekerheid nog even navragen bij je vk. Met stress rondlopen daar groeit je kindje zeker niet van!!!!!!! O ja, en met rustiger aan doen is zeker niets mis trouwens.