He meiden, Ik heb even meiden met ervaring nodig. Ik ben nu na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen thuis. Vorige week ben ik opgenomen met 1cm ontsluiting en heb ik gelijk weeënremmers gekregen. Ook hebben ze direct de 2 prikken voor de Longrijping van de kleine gegeven. 48 uur heb ik aan het infuus gelegen &daarna mocht het infuus eraf. Nu zit ik al 4dagen niet meer aan de weeënremmers en tot nu toe gaat alles nog helemaal goed. Gelukkig! Alle CTG's en onderzoeken waren perfect &de kleine ligt goed op groei. Nu vroeg ik me af of er meiden zijn die ook al vroeg ontsluiting hadden/weeënremmers hebben gehad en die het tot het einde van de zwangerschap hebben kunnen rekken? Of zijn er meiden waarvan de weeën gewoon doorzetten en die voor de 37 weken bevallen zijn? Ik hoop zo dat de kleine nog een paar weken blijft zitten &zou het fijn vinden om verhalen en ervaringen te lezen van meiden die ik hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten.
Ik lees met je mee. Ik had precies hetzelfde als jou, alleen bij mij was het al met 25.5 week. Heb ook injecties gehad voor de rijping van de longetjes en heb 5 dagen weeenremmers gehad. Bij mij was het 1 vinger ontsluiting, baarmoederhals een stuk verkort, en baarmoedermond verweekt. Ben ook erg nieuwschierig wanneer men is bevallen. Ze zeggen nu zelfs tegen mij dat ik zelfs kan overlopen. Heel raar idee eigenlijk, want hadden ze 4 week terug niks gedaan, dan was onze kleine toen geboren. Heb jij ook rust voorgeschreven gekregen? Ik heb sinds die 25,5 wk volledige bedrust..mag nu wel iets meer doen gelukkig
Hier vliezen gebroken met 34,3 dagen. Je krijgt dan geen remmers meer (die hebben dan geen zin meer). Je moet wel in het ziekenhuis blijven en vooral plat liggen. Ze wachten af wat er gebeurt; als het geboren wordt, dan komt het en laten ze dat gewoon gebeuren, maar ze hopen dat het zo lang mogelijk blijft zitten. Vruchtwater blijf je namelijk gewoon aanmaken. Wel natuurlijk kans op infectiegevaar. Dat heb ik niet meegemaakt allemaal. Ze werd na 7 uur geboren.
Ik weet niet of je wat aan mijn ervaring hebt, maar ik ben met 34 weken in het ziekenhuis geweest ivm minder leven voelen (achteraf ws ivm veel harde buiken). Ze hebben me toen gecheckt en de kleine was al helemaal ingedaald en lag erg diep, mijn baarmoedermond was volledig verstreken en verweekt en ik had 1 cm ontsluiting. Ik kreeg direct medische indicatie etc, maar uiteindelijk is onze dochter pas met 40+6 geboren. Hopelijk blijft jullie kleintje nog even zitten!
Ik lees ook even mee. Ben met 26w5d opgenomen en kreeg de hoogste dosering Adalat (120) en de longrijpingsprikjes ivm erg veel contracties en mijn baarmoedermond voelde al wat week aan. De metingen van de bmm bleven echter prima (35mm). Na 10 dagen ziekenhuis waarvan 6 weeenremmers ben ik sinds de 28 weken weer thuis. Heb nog 4 weken bankrust gehouden (echt enkel drinken en eten pakken, plassen, wassen en slapen) en na de controle van gister mag ik weer zoetjes aan iets gaan doen. Ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen, al zal het toch heel verschillend zijn voor iedereen. Ik ken wel 1 iemand die met 28 weken en echte weeen opgenomen is en aan het infuus heeft gelegen en die is met ruim 38 weken ingeleid. Fijn voorbeeld dus
Hoi Bloemmm ( en anderen), Ik had met 22 weken 2 cm ontsluiting en een verkorte baarmoedermond. Ben toen opgenomen en kreeg weeenremmers, er is toen bij mij een cerclage geplaatst. Heb toen in totaal 3 dagen weeenremmers gehad, ik geloof adalat. Toen alles rustig bleef mocht ik na 5 dagen ziekenhuis weer naar huis maar wel met volledige bedrust. Met 26 weken ben ik toch weer opgenomen omdat mijn baarmoedermond nog meer verkort was. De bevalling zou niet lang meer opzich laten wachten dachten de artsen. Ik kreeg toen weer weeenremmers en ook longrijpingsspuiten (2x). uiteindelijk toch bevallen met 28 weken van onze tweeling. Ik denk dat het enorm wisselt per persoon. Sommige bevallen al vrij snel nadat ze stoppen met de weeenremmers en anderen halen ineens met gemak de 37 weken. Ik wens je veel sterkte toe, ik zal voor je duimen dat je kleine meisje nog even een aantal weken blijft zitten. Gelukkig ben je inmiddels 32 weken zwanger, je kindje heeft gelukkig hele goede kansen met dit termijn. Misschien is dat een geruststelling voor je. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
Spreek niet uit eigen ervaring maar mijn zusje heeft van haar beide dochters met 25,5 week weeenremmers en longrijpingsprikken gehad. Daarna volledige rust voorgeschreven. Is bij beide kinderen met 37 weken ingeleid omdat haar lichaam het ook niet goed trok. Weet zo niet hoe het metontsluiting zat maar ze kunnen dus zo nog maar effe blijven zitten
een vriendin van me heeft bij haar 2e met 34 weken weeen gekregen en kreeg toen weeenremmers en longrijpingsprikken. Uiteindelijk kwam de kleine met 39+5.
Ik kreeg met 28+2 spontaan weeën en had bij aankomst in het zh al 1 cm ontsluiting. Meteen weeremmers en longrijping en vervoerd naar het UMCG. Daar had ik al 5 cm onsluiting. Kreeg toen ook remmers in zetpil vorm. Uiteindelijk ben ik met 28+6 bevallen. het verschil met jou is echter dat het bij jou nu rustig is. Bij mij zijn de weeën door de remming heen gegaan. Sterkte!
Ik ben bij mijn eerste met 32 weken opgenomen met weeen en heb toen en week adelat gehad en heb longrijping injecties gehad. Mijn bmm was toen ik binnen kwam 1,5 cm en na een week 7 mm. Daarna hebben ze nooit meer gemeten. Ik ben uiteindelijk met 36+3 bevallen
Een vriendin van mij was met 32 weken opgenomen met weeën, ook remmers + prikken gehad en uiteindelijk is ze met 40+1 ingeleid.....
Fijn om te lezen dat er meiden zijn die het nog weken hebben kunnen rekken! Elke dag is gewoon heel mooi meegenomen nu.. Ik leef ook echt per dag. Gelukkig heb ik inderdaad wel de 32 weken gehaald, volgens het ziekenhuis is dat echt weer een mijlpaal. Mag ook gewoon in mijn eigen ziekenhuis bevallen. @Joosie; Ja ik heb ook bedrust voorgeschreven gekregen. 3keer per dag mag ik 20minuten lopen/bewegen &voor de rest alleen douchen/naar het toilet en eten. Heel erg vind ik het niet. Wat is nou een paar weken niets doen naast de gezondheid van je kindje? Toch Ik hoop alleen dat ze nog een paar weken blijft zitten en zichzelf warm kan houden. Vind de gedachte dat ze straks misschien in de couveuse moet al zo sneu.
Dat vind ik nou ook zo vreemd. Als ik het thuis nog gewoon had aangekeken (want ik had geen pijn, er zat alleen regelmaat in mijn harde buiken - precies 7min -) had ik zeker meer ontsluiting gehad. &dan was het nog maar de vraag of de weeënremmers aan zouden slaan. Een kwartier voordat ik aan het infuus ging schoot de pijn in mijn rug en buik. Daar begon het dus echt.
Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik ook longrijping aangezien ik veel harde buiken had en ik een verkort bmm had. Ik kreeg de longrijping toen met 29/30 weken en de kleine is met 38+2 geboren. Ik moest wel veel rust houden. Hopelijk blijft je kleine nog in je buik zitten. Heel veel sterkte!!
@ Bloemm, nou inderdaad, ik vind het ook allemaal heel vreemd verhaal. Ik ben afgelopen dinsdag dan weer terug geweest voor controle, en toen bleek dat alles stabiel gebleven was, althans dat zei de gyna, BMM was nu 27mm en 2 week terug 31mm...nou dan denk ik toch niet dat het stabiel is gebleven. Nee inderdaad je weet waarvoor je het doet met rust houden, al vind ik het soms wel heel moeilijk, omdat je niet ziek bent, zeg maar...dus eigenlijk gewoon weg kan... Heb jij nu ook een medische indicatie gekregen dan? Ik niet namelijk, vond ze niet nodig, en ik kon nu ook weer terug naar de vk. raar he allemaal
@Joosie; Ik heb maandag weer een controle &moet dan elke week weer langskomen. Ze willen me wel tot week 37 bij de gynaecoloog houden. Daarna mag ik - als ik dat wil - terug naar mn verloskundige, maar ik mag ook bij de gynaecoloog blijven. Ik wou sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus ik zie wel wat het wordt als ik de 37 weken haal.. Nee, je bent niet ziek inderdaad. Maar ik merk wel dat als ik teveel sta gelijk een harde buik krijg. Krijg het dan ook helemaal benauwd! En wat bedoel je met een medische indicatie?
@ Bloemmm; Wat een verschil dan he, terwijl jij ook nog 2 week verder bent dan mij. Ik had dat inderdaad ook, steeds wanneer ik ging staan om te plassen oid, harde buik, bij elke beweging, harde buik. Maar nu probeer ik het lopen ook een beetje uit te bouwen, en door de harde buik heen te gaan zeg maar, en dat gaat wel redelijk. Met medische indicatie bedoel ik, al zou je thuis willen bevallen, moet je nu in het ziekenhuis? Als je niet met een medische indicatie bevalt, moet je je bevalling zelf betalen zeg maar, maar met een medische indicatie niet, omdat het dan medisch is. Naar mijn idee is dit behoorlijk medisch, maar mijn gyna vindt van niet
@Joosie; Ja, gek dat het zo verschild! Ik heb het niet over een medische indicatie gehad want ik wou sowieso al in het ziekenhuis bevallen &ben er volledig voor verzekerd. Maar ik vind de situatie waarin wij zitten ook best wel medisch inderdaad!
@Bloemmm, ja inderdaad dat vond ik ook al. Ik zou ook in het ziekenhuis bevallen, maar nu helemaal. Maar je een indicatie krijgen dan scheelt het je weer 300 euro... jij bent er volledig voor verzekerd? Dat is mooi, wat ben jij verzekerd dan? Ik ga dinsdag nog even aan mijn vk vragen, waarschijnlijk vindt zij het wel medisch...en dan krijg ik hem alsnog