Ziektekostenverzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jojo1984, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Ik weet nu net dat ik zwanger ben en denk dat het handig is om een andere ziektekostenverzekering te nemen, welke verzekering hadden jullie tijdens je zwangerschap? Was je daar tevreden mee?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Volgend jaar zijn er weer nieuwe regels voor basisverzekering, dus je kunt het beste even wachten op alle nieuwe premies en voorwaarden en dan een keuze maken. Zelf ben ik ook van plan om over te staplen en te kijken waar bijv. kraamhulp en nannycare volledig wordt vergoed en waar kindjes ook goed af zijn!

3. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

20 aug 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    als het goed is worden half nov de paketten en vergoedingen bekend voor 2013. ik zouden viavinternet de verschillende verzekeraars even vergelijkennen kijken wat voor jullie een goed pakket zou zijn. gaan wij ook doen.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ga ook kijken naar een andere verzekering, die van mij is nogal duur. Heb al wel gelezen dat hier en daar het 1 en ander gaat veranderen.... ook op het gebied van kraamzorg e.d. Houd de boel dus goed in de gaten!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Goede tip, ik wacht ook nog even met omzetten. Heb de vorige zwangerschap/kraamtijd CZ Gezinnen gehad en kreeg alles vergoed. Nu heb ik CZ Jongeren, zit dus niks extras in voor zwangerschap ed.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ik had jongeren als aanvullende verzekering. Dat is vanaf juli omgezet naar gezinnen.
    Ben er blij mee, want je weet maar nooit.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb avero achmea excellent en krijg heel veel vergoed.
    Zag dat ik in 2013 ook een groot deel van een zwangerschapscursus vergoed krijg. Ook postnatale cursussen om het herstel te bevorderen vallen hier onder.
    Eigen bijdrage poliklinische bevalling/kraamzorg wordt ook vergoed, kraampakket, nannycare, onbeperkt fysio, acnebehandeling (doorverwezen door arts), kinderehbo-cursus, geboorteTENS, lactatiekundige tot een bepaald bedrag, alternatieve geneeswijzen.
    Het is echter alleen geen goedkope verzekering. In verband met chronische ziekte vind ik het erg belangrijk goed verzekerd te zijn. Overstappen op een enorm dure verzekering, enkel voor de zwangerschap/bevalling hoeft niet perse voordeliger uit te pakken. In mijn geval (chronische ziekte en een aantal andere vergoedingen die ik krijg) weegt het wel tegen elkaar op.

Ik zou als alle verzekeringen hun voorwaarden bekend hebben gemaakt een vergelijking gaan maken van wat het beste bij jou past.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik raad FBTO aan.
    Je kunt zelf het pakket aan en uit zetten,ik heb hem pas 1maand geleden aangezet...ofja,mijn man:D
    Ook kreeg ik 100,- vergoed voor een pretecho,en fbto is de enige verzekeraar die het doet;)

Kraampaket is ook heel mooi en heb het negenmaanden dagboek en baby's eerste jaar kado gekregen...heel leuk.

9. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020

Jep ik heb ook fbto en sluit me daarbij aan. Heb de rekening voor kraamhulp ook super snel vergoed gekregen, ook fijn!

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ok, dus FBTO zeker even in de gaten houden??? Nog meer tips voor verzekeringen die echt goed en snel zijn? Vind ik wel handig, kan ik dan premies en vergoedingen vergelijken ;)!

11. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik heb gisteren het een- en ander vergeleken. Ik wacht de premie van 2013 nog even af, maar grote kans dat we overstappen naar FBTO.

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Abbo :) Altijd handig!

13. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    VPZ of VGZ is iig een dikke afrader!!!:x:x

Niet om wat ze wel of niet in het pakket hebben zitten hoor, maar ben er nu twee jaar bij, en ze hebben al 3 keer mn polisnummer veranderd. Dan moet je dus met terugwerkende kracht de premie voor het nieuwe polisnummer halsoverkop betalen (wordt van je rekening afgehaald!!), en krijg je pas na zo'n 5 dagen het premiebedrag wat je "teveel" hebt betaald voor het polisnummer wat niet meer bestaat, teruggestort. Heb begin van het jaar bijna een week op -2400 euro gestaan omdat ze een dik jaar premie hadden ingevorderd voor een nieuw polisnummer waar ik niet om had gevraagd!! Ik stap straks over naar de Menzis, kan collectief bij mn vriend op, duur wordt het toch wel met die nieuwe regelingen bah bah bah

14. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik heel veel aan. IK ga FBTO zeker even goed in de gaten houden..

Meer tips zijn altijd welkom!

15. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben mijn man en ik al een paar jaar Avero Achmea Excellent, super blij mee. Super snelle vergoeding, online declaratie indienen (werkt ook nog!) en ook goede zwangerschapsdekkingen las ik, we blijven hier dus.

Deel Deze Pagina