Een reis naar Dubai

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline2008, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    Hallo,
    Ik ga volgende maand 25-04 naar Dubai, is dat niet goed voor mij??? (verre reis) van nederland naar dubai duurt het 6 uren lang in de vliegtuig! ..wie weet?? zou ik gaan of is het afgeraden??

groetjes,

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik ben met 22 weken naar nieuwzeeland gevlogen en met bijna 27 weken weer naar nederland. Dat was ver, maar ik had niet het idee dat ik het door de zwangerschap zwaarder had. Ieder uurtje even lopen (plassen, gelijk wat drinken, paar kniebuigingen). Bij iedere drankronde een extra water bestellen. Ik droeg travelsocks (te koop bij outdoorwinkel) voor de doorbloeding.

Dubai is meestal heel heet, maar de meeste dingen vinden plaats binnen in airco. Ik had zelf een overstap in singapore, dat was warm. Maar ik had er geen last van, daar verschilt dus enorm per persoon.

Mijn vk vond mijn reis volkomen verantwoord, ook omdat de gezondheidszorg er goed was. Dat geldt voor Dubai volgens mij ook. Ik weet alleen niet hoe je zit met vaccinaties?

3. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    jahoor kan prima. Tis wel warm maar goed, krijgt je baby niks van.
    Je kan er prima eten, heerlijke verse sapjes enzo.
    Veel is in airco dus je kan altijd naar binnen als je het te warm vind.
    Verder idd veel lopen en drinken tijdens de vlucht.
    Vliegen kan voor de rest geen kwaad, heb tijdens mn vorige zwangerschap tot 20 weken in het vliegtuig gewerkt.
    fijne vakantie!

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    dat kan goed, je mag gewoon vliegen als je zwanger bent tot een bepaald aantal weken, ik geloof 32.

Je kunt gewoon blijven doen wat je doet hor

5. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 10 weken naar Miami gevlogen en nu ben ik 16 weken en we gaan maandag naar Curacao!
    Het gaat prima, zeker doen!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat verschilt per vliegtuigmaatschappij: sommige hanteren een latere grens. En die grens heeft uiteindelijk weer niets met jouw gezondheid of die van je baby te maken, maar alles met het feit dat vliegtuigmaatschappijen koste wat kost willen voorkomen dat iemand gaat liggen bevallen in het vliegtuig, (en er evt een noodlanding gemaakt moet worden voor medische ondersteuning enzo, wat ze bakken met geld kost).

7. kalli

kalli Niet meer actief

Toevallig heb ik het gisteren aan de gyn gevraagd, omdat wij veel en soms ook ver reizen, maar hij zei dat je tot 30 weken zonder problemen kunt vliegen, soms zelfs tot 32 weken. Uiteraard als je complicaties krijgt tijdens de zwangerschap kan dit veranderen, maar in normale omstandigheden, geen probleem dus!

Fijne reis!!

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Gewoon gaan, ik ben ook meermalen per vliegtuig gereisd in de afgelopen maanden, ook verre reizen (veel langer dan 6 uur), en dat ging prima. Enige risico is je verhoogde kans op trombose, dus zorgen dat je goed rondloopt door het vliegtuig elk uur, en vaak je benen even strekken, hakken optillen, etc. En genoeg drinken! Als je het kan regelen is een gangpadplek ideaal om genoeg te kunnen bewegen.

9. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Kan best! Je bent nog helemaal niet zo ver zwanger. Gewoon gaan en genieten! Veel lopen in vliegtuig en water drinken. Ik ben met 24 weken nog weggeweest, was heerlijk!

10. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Mijn collega hier is ook naar dubai geweest, met 23 weken geloof ik. Ging prima zei ze!

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook we gevlogen in de zwangerschap hoor kan best! Gewoon goed na je lichaam luisteren.

12. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Zolang jij je goed voelt kun je gewoon vliegen:). Ennuh Dubai is zooooooo geweldig!!!! Je kijkt je ogen uit! Een tip; ga naar de watershow bij de grote shoppingmall, dat is zo onbeschrijvelijk mooi!! Veel plezier!

13. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlucht is inderdaad geen probleem, er zijn al veel goede tips gegeven hierboven.

Zorg alleen wel dat je een reisverzekering hebt met medische kosten. (maar dit is altijd slim)
    In het onverhoopte geval dat er iets mis gaat (bloeding of miskraam) en je medische behandeling nodig hebt dan is het prettig als je voldoende verzekerd bent, dan heb je daar in ieder geval geen gezeur over.

Fijne vakantie!

14. Colinde

Colinde Lid

6 mei 2009
    36
    0
    0
    fulltime mama
    Fujairah, UAE
    Er zijn idd al heel veel goede tips gegeven. Dus ik heb niet zo veel toe te voege. 6 uur vliegen is zo voorbij en zowel KLM als Emirates hanteren een grens van 36 weken voor zwangeren. Je hebt dan alleen een gezondheidsverklaring van je vk nodig. Ik vlieg zelf 26-5 terug naar Nl en ben dan 33 weken zwanger. Als iemand die in de Emiraten woont (1.5 uur vanaf Dubai) wilde ik nog even zeggen dat Dubai zeker geen risicostad is als je zwanger bent. Het is een hele moderne stad met alle gemakken die erbij horen. Luister gewoon naar je intuietie en doe geen dingen die je in Nederland ook niet zo snel zou doen (salades uit een saladebar eten, uit eten in twijfelactige restaurantjes, etc. Op het moment is het hier ongeveer 26 graden, over een maandje zal dat mischien al wel tegen de 40 lopen dus denk aan gemakkelijke luchtige kleding en veel water drinken. Veel plezier! Als je tips wil over de stad mag je me pben.

Colinde

Deel Deze Pagina