Hoi dames! Zo'n twee weken geleden zijn we erachter gekomen zwanger te zijn van ons tweede wondertje! Dolblij en eerder dan gedacht!! Maar ik ben nu zo gruwelijk onzeker!! Echt met vlagen ontzettend bang dat het niet goed zit, terwijl ik op andere momenten positiekleding wil shoppen, omdat het gevoel wel weer prima is. Net zoals bij onze eerste dochter heb ik nauwelijks klachten, wat de onzekerheid alleen maar in de hand werkt.. Ik vind het gewoon zo vervelen, ik wil graag genieten, maar het lukt nog niet zo goed.. En ik moet nog tot de 28e wachten op de eerste echo... Pfff.. Moest het effe kwijt!! Zijn er meer dames die dit zo ervaren?? Groetjes!!
Jaaaaa ik ik ik! ben zwanger van de eerste en weet al helemaal niet wat ik kan verwachten.. We zijn bijna 1,5jr bezig geweest..en nu na een HSG eindelijk zwanger geraakt..de enige kwaal die ik ongeveer heb is soms een ongi-gevoel naar ik begrijp dat dit het groeien van mijn baarmoeder is..maar het maakt me vreselijk onzeker en heel bang voor een miskraam...ik heb er zo lang op gewacht..moet er niet aan denken het nog kwijt te kunnen raken.. A.s woensdag is onze eerste vroege echo..hopelijk kunnen ze mij (ons) dan wat geruststellen.. Maar goed, ik begrijp dus helemaal je onzekere gevoel..zeker als je amper klachten hebt (wat juist fijn is..maar goed ik omhels liever de wcpot dan dit gevoel).. Hopelijk kunnen we er snel van genieten..maar weet dat je nu iig niet de enige bent!!
Heel herkenbaar! Bij beide zwangerschappen nauwelijks kwaaltjes gehad. Enkel idd af en toe dat ongi gevoel en zere borsten. Als ik 1 dag (of zelfs een paar uur) geen zere borsten had of geen ongi gevoel raakte ik helemaal in paniek dat het mis was. Moet eerlijk zeggen dat dit bij de eerste helaas de hele zwangerschap heeft geduurd, die onzekerheid. Komt zeker door mijn 2 eerdere miskramen. Bij deze zwangerschap is die onzekerheid na een aantal echo's afgenomen. En echt genieten kan ik sinds 2 weken nadat ik mijn 20 weken echo had gehad. Bij mijn eerste zwangerschap werd nl tijdens de 20 weken echo een schisis (hazelipje) geconstateerd bij mijn zoontje. Ik denk dat ik dit al mijn hele zwangerschap had aangevoeld (dat er iets niet goed was. Net zoals ik mijn 2 miskramen heb aangevoeld. Gelukkig is nu alles goed. Dus...ja! Herkenbaar! Maar PROBEER te genieten. Ik heb achteraf zoveel spijt gehad dat ik niet meer genoten had!
heel herkenbaar probeer me er een beetje van af te sluiten maar toch is t eng heb wel een goed "vlinderjes" gevoel in mn buik en ga er vanuit dat t goed komt
Ik herken het ook zo goed wat jullie schrijven! Zeker omdat nu de 'magische' vijf weken er weer aankomen. De vorige keer ging het toen mis. Nou ben ik ook nog eens flink ziek geworden (keelontsteking, grieperig), dus dat maakt het allemaal dan weer extra spannend. Mijn vriend heeft er juist een heel goed gevoel over. Hij heeft de bizarre eigenschap dat hij bij vrienden en familie een voorgevoel had dat het een minder fijne zwangerschap werd. In alle gevallen heeft hij nog gelijk gehad. En het was wel bizar, want hij zei het dan voor de tijd al tegen mij. Achteraf kan iedereen het zeggen natuurlijk, ha ha. Klinkt een beetje zweverig, maar zo bedoel ik het helemaal niet! Maar goed. Dat gevoel zou me dus gerust moeten stellen, alleen werkt het nog niet echt...
Hoi dames!! Dank voor jullie reacties!! Heel herkenbaar dat verhaal over even geen zere borsten en direct paniek.. Ik wrijf minimaal 15 x per dag over mijn borsten om te checken of ze nog gevoelig zijn.. Haha.. Het is wat.. We moeten positief blijvenmeiden!! En genieten wil ik zeker, heb ik bij mijn dochter ook niet genoeg gedaan.. toen won de nieuwsgierigheid het van het gevoel..
hier ook erg onzeker en bang aangezien ik in november echt een *** echo heb gehad en daarna nog een mk ... Ik voel nu helemaal niets ja een beetje gezwollen borsten maar echt pijnlijk nee... heel af en toe misselijk en moe maar verder.. God zij dank mag ik morgen voor een echo maar vind het tocvch wel weer heeeeel heeeel eng
Hier nog zo 1... Nu bijna 6 weken zwanger, maar behalve af en toe een opgeblazen en gevoelige buik, nergens last van. Heb niet eens gevoelige borsten! Mijn moeder stelt me dan gerust met het feit dat zij tijdens haar 4 zwangerschappen ook amper of niets voelde, zo ook mijn oma en mijn zus. Alle 3 hebben zij ook geen last van misselijkheid gehad tijdens zwangerschap(pen). En hoe onvoorstelbaar, maar je hoort toch zelfs weleens verhalen van vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren! Toch ben ik blij als ik iig de 1e echo heb gehad.
zwangerschapssymptomen zeggen niets over het wel en niet goed gaan vd zwangerschap. heb ik helaas moeten ervaren. mn 3e zwangerschap had ik echt alle symptomen die er zijn! en bij de echo bleek het helemaal niet goed en het vruchtje al een paar wkn niet meer in leven. nu mn 4e zwschap had ik ook wat klachtjes maar vooral veel buikpijn waardoor ik echt bang was dat t weer fout zat. zat ook 20 keer per dag aan mn borsten te voelen. die waren ook de ene dag gevoeliger als de andere. ook de misselijkheid die begon vanaf 7 wkn was soms wel eens een paar dagen weg. ik helemaal in de stress natuurlijk! ik kon er ook helemaal niet van genieten en uit zelfbescherming stopte ik t gewoon een beetje weg. ik ben nu ruim 17 wkn en nog onzeker. al gaat t steeds iets beter. heb ook gewoon al een babypakje durven kopen!! meid denk er maar aan dat veruit de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan! succes! xxx
fijn te lezen dat er eigenlijk toch nog een hoop andere vrouwen amper/niet misselijk zijn Net mijn schoonzusje gesproken en zij was ook bij beiden zwangerschappen geen moment misselijk..dus dat geeft weer wat extra zekerheid dat het helemaal niets zegt wat voor klachten je hebt of dat je er juist geen hebt..
Goedemorgen meiden! Kwam even meelezen want de titel geldt voor vele pril zwangeren denk ik! Zoals jullie hierboven schrijven voel ik me ook... exact zo!! Verschrikkelijk onzeker, amper tot geen kwaaltjes. Niet misselijk geen zere borsten, geen buikpuin,.... niets. Ik voel ook de hele dag aan mn tepels of ze nog gevoelig zijn en dat is de ene dag vrijwel weg en de andere dag weer iets meer aanwezig. s'avonds is mijn buik wel erg opgezet. Echt last heb ik nergens van en denk idd af en toe wel dat het fijn zou zijn als je toch tenminste maar íets voelt en niet alleen een positieve test als bevestiging zou hebben. Maargoed, zoals ook vele schrijven, kwaaltjes zeggen niets over een goede of slechte zwangerschap! Dus daar vertrouw ik dan maar op Ik heb dinsdag mijn eerste echo en vind het zo spannend, en zie zo voor me dat ik gewoon niet durf te kijken en van de gyn eerst wil horen of het wel of niet goed is.... pfff nog 2 dagen dan weten we of het goed zit!