Hoi dames, Ik loop al een tijdje met een brandende vraag.. ik zal even kort mijn situatie uitleggen. Maart 2013 gestopt met de pil i.v.m. kinderwens, na het stoppen 2 keer een bloeding gehad daarna een half jaar niks enkel wat bruin verlies soms. Hiervoor kwam ik al vrij snel bij de gyn terecht. Mijn bloed werd afgenomen en er werd een echo gemaakt. Diagnose pcos.. door een licht verhoogt mannelijk hormoon en meerdere kleine eiblaasjes. afwachtend op de uitslagen van mijn vriend. Werd ik 2 maanden erna uit me eigen ongesteld. Ik dacht dat dit een onttrekingsbloeding was.. dus geen aandacht aan besteed. De maand erop weer een hevige bloeding en de maand erop weer deze duurde ook allemaal 7 a 8 dagen. Uiteindelijk ben ik het gaan opschrijven en bijhouden netjes om de 28-33 dagen. Tot ik aan de hormoonbehandelingen moest i.v.m. iui en slecht zaad. toen ik noodgedwongen 3 maanden rust had, werd ik telkens om de 28-33 dagen ongesteld flinke bloeding die 7 a 8 dagen aanhoud met menstruatiekrampen alles erop en eraan. zoals ik gewend was vroeger voor dat ik aan de pil begon. Nu mijn vraag !! .. met deze menstruaties, die keurig op tijd komen en flink bloedverlies, buikkrampen, stolsels die 7 a 8 dagen aanhouden .. kan het zijn dat ik toch een eisprong heb ? Ik heb nooit getempratuurd nooit een ovulatietest gedaan.. omdat ik het etiket pcos kreeg na 6 maanden pilstop en omdat mij werd verteld dat ik geen eisprong heb d.m.v. 1x bloedafname in het verleden. Wat denken jullie ?? .. had me lichaam niet eerst een jaar moeten ontpillen ? Voordat er bloed werd afgenomen en andere onderzoeken.
Ja dan heb je wel een eisprong. Je krijgt een eisprong en 14 dagen later komt je menstr. Als je langere cyclussen hebt van bijvoorbeeld 6 maanden dan heb je wel of niet een eisprong. Ligt er net aan of het eitje wel springt of niet. Meestal is het eitje dan geen goede kwaliteit door het te langzaam groeien.
Okee.. ik wordt gewoon elke maand ongesteld ! Begint op cd. 28 en het zet volledig door op cd. 33 en gewoon een week goed ongesteld. maar dacht omdat ze zeiden in het ziekenhuis dat ik pcos heb dat ik geen eisprong had. Ben van plan om toch maar eens te gaan tempraturen.
Je kunt idd toch gewoon een eisprong hebben. Maar zeker weten doe je pas wanneer je gaat temperaturen.. Maar als het zo regelmatig is, lijkt het erop dat je wel een eisprong had zonder hormonen.
Je kunt gewoon een eisprong hebben zonder hormonen hoor.. Ik heb ook PCO, weet ik dus sinds een week. En ik heb een aantal vroege miskramen gehad en daarbij bloed geprikt of ik een goede eisprong heb en dat is zo. Voor de zekerheid kun je idd temperturen.
@baby90.. dus je kunt gewoon een goede eisprong hebben en pcos .. als ik het goed begrijp goed om te weten dankje @ flora bedankt ! .. was er altijd van overtuigd dat pcos en een eisprong uitgesloten was.
Hoi,, Ik heb ook de diagnose PCOS gehad, maar ben elke maand gewoon om de 28 dagen ongesteld. Mijn gyno heeft me uitgelegd dat het niet persé hoeft dat ik dan ook een eisprong heb, maar kans is gewoon groot en aanwezig. PCOS wil dan ook niet zeggen dat dit niet kan. Ben je toevallig gewicht verloren? Mijn menstruatie was eerst om de 60-90-50 dagen en na afvallen netjes om de 28 dagen. Dat kan zeker invloed hebben Je kunt dus ook zeggen dat, als er verder niets aan de hand is, je elke maand kans hebt
@diligo ergo sum Dankje voor je uitleg !! .. ik ben geen gewicht verloren. Ik ben van me zelf slank. Het is spontaan op gang gekomen na 7 maanden gestopt te zijn met de pil. Ik zal het zeker gaan bespreken !
ik denk dat het bij elke pcos-ser anders kan zijn. Ik denk zelf dat je ook rondes kunt hebben zonder eisprong. En wel ongi worden. Miss toch gaan temperaturen voortaan
Ik denk dat pcos een soort verzamelnaam is geworden.. omdat ze eigenlijk niet precies weten hoe het ontstaat, wat het nu precies is en ook niet hoe het te genezen is. Er zijn blijkbaar allerlei verschillende scenario's of gradaties.. denk dat er een deel ook op de grote hoop wordt gegooid en het label pcos krijgen. @ pip denk het ook net wat je zegt !