Lieve meiden, Wie weet wanneer en om welke reden een pipelle wordt uitgevoerd? Bij iemand waar er bij meerdere terugplaatsing een innesteling is geweest of waar er wel een innesteling is geweest en het steeds ergens misgaat? Wij lopen inmiddels in Gent voor onze 3e behandeling. Ik wil pipelle gaan voorstellen maar wil eerst even voor mezelf duidelijk hebben wanneer en waarom ze een pipelle uitvoeren. Wat een pipelle doet dat weet ik wel, maar weet liever even de achterliggende gedacht ervan. Wij hebben helaas 1 miskraam gehad en 2 vroege miskramen en ik hoop dat dit een reden mag zijn dat ze een pipelle willen uitvoeren. Alvast bedankt meiden!! x
Ik lees mee! Wij hebben volgende week een afspraak om icsi 3 te bespreken. Een pipelle is een vd punten die besproken worden.
Doen! Een pipelle stelt echt niets voor, maar kan wel veel goeds veroorzaken.. Bij een pipelle wordt er een beetje baarmoederslijmvlies weggehaald. Daardoor maakt je lichaam nieuw, vers baarmoederslijmvlies aan waar een embryo zich beter in zou kunnen innestelen en daardoor ook beter zou kunnen blijven zitten Kan in beide gevallen goed zijn dus; als het innestelen moeizaam gaat of als het innestelen wel lukt, maar het daarna misgaat. Het is geen garantie natuurlijk, maar er zijn een hoop positieve verhalen over bekend (en ik deel die mening volledig ) Ik vind een pipelle ook echt vallen onder de 'baadt het niet, dan schaadt het niet'- behandelingen
Ik hoop dat ze mee wilt werken! Ben over gestapt naar dr. De Sutter. De derde behandeling van afgelopen maand is stop gezet. Overstimulatie. De arts die we hadden luisterde niet naar me dat ik heftig reageer op hormonen. Lange mail gestuurd naar de hoofd van de afdeling wat deze behandeling met ons gedaan heeft.. Konden binnen twee weken terecht bij dr de Sutter. Vertrouwen in Gent is ver te zoeken momenteel. Ik hoop dat zij het vertrouwen terug kan winnen en ook echt luistert naar me en me niet te veel hormoon laat spuiten.. Misschien wil ze ook wel meegaan met de pipelle! Heb daar een goed gevoel bij of goede verhalen over gehoord. Maar je krijgt toch uiteindelijk een vroege miskraam omdat de embryo uiteindelijk toch niet goed is? Bij het doordelen van de embryo gaat er dan iets mis waardoor de innesteling niet verder kan gaan, lijkt mij? @Anja1977 bij welke arts zit jij?
Jeetje, wat vrervelend bibi! Gelukkig kan je dan zo snel terecht bij de prof zelf. Ik heb hele goede ervaringen met haar en zij is een voorstander van de pippelle. Hier ook de pipelle gehad. Zowel na de verse poging (niet gelukt) als de cryo poging, alwaar onze dochter uit is geboren. De pipelle lokt een soort onstekingsreactie uit waardoor de samenstelling van de cytokinen in de baarmoeder veranderen. Dit kan een verhoogde kans op innesteling geven. De pipelle stelt verder weinig voor. Ze schrapen wat baarmoederslijmvlies af. Net als bij een biopt. Het kan een ietwat vervelend gevoel geven (had ik zelf geen last van). Gewoon aankaarten bij prof de sutter. Grote kans dat zij ermee akkoord gaat. De pipelle vind rondom dag 21 of 23 van je cylcus plaats. Afhankelijk van de lengte van je cyclus. Binnen een paar minuten sta je weer buiten. is zo gepiept. Dames, allemaal veel succes!
Oja, en gezien je eerdere miskramen zou je prednisolon ook eens bespreekbaar kunnen maken. De pipelle kan echter niet gecombineerd worden met prednisolon. Dus het is een van de twee. Op het gent topic (met name het eerste gesloten topic) is er heel veel info over te vinden.
Ga het zeker voorstellen bij m'n arts. Ik neem aan dat elke arts dit kan uitvoeren/in gang zetten en niet alleen prof de Sutter.
En als ze het om wat voor reden dan ook niet willen; als je het Amstelland ziekenhuis (in Amstelveen) belt, kun je daar zo terecht. Verwijsbrief bij je huisarts halen (hoewel ik die niet eens in heb hoeven leveren, toen ik er was..) en gaan. Je kunt er overigens beter vanuit gaan dat de pipelle 7 dagen na de eisprong gedaan wordt, dat klopt in elke cyclus, hoe lang die ook is
Bedankt meiden! Ik mag de pipelle hoewel ze wel aangaf dat ze denkt dat dat niet de reden zal zijn wat mij zwanger zou maken omdat ik al eerder eens zwanger ben geweest. Meestal voeren ze het uit bij meiden die nooit een innesteling hebben gehad. Ze vindt wel dat er op onverklaarbare wijze de innesteling iets misschien niet goed gaat. Ze heeft wel gezegd, mocht ik zwanger raken, ik niet moet denken dat het van de pipelle komt. Maar baadt het niet, schaadt het niet zei ze. Ik ben iig blij dat ik het mag doen
Fijn Bibi! Wij hebben morgen een retourtje Gent De pipelle doen ze dat tijdens de (in ons geval) ICSI of in de cyclus ervoor?
Tijdens de ICSI kan niet, omdat het 7 dagen na de eisprong (of punctie in dit geval) moet gebeuren. Na het terugplaatsen van een embryo, lijkt me dat niet heel verstandig
Ja hoor, de pipelle staat gepland! En nog een hele rits aan bloedonderzoeken. Beetje jammer dat cd21 in sept in onze vakantie is en we in Andalusië zijn (op zich niet verkeerd natuurlijk ☀️ Of ik moet 3 dagen later ongesteld worden dan kan t in september.