heeft er iemand ervaring met het anticonceptie staafje?

Discussion in 'Anticonceptie' started by jinx, Nov 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    zoals de titel het al zegt ben ik benieuwd of er hier iemnad is die hier ervaring mee heeft.je hoort het niet zoveel vind ik en vind het eigenlijk ook wel een raar idee,zo onder de arm.ben benieuwd!

2. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb hem twee keer gehad voordat wij zwanger wilden worden! Je bedoelt Implanon neem ik aan tenminste.

Ik ben er altijd superblij mee geweest. Ik heb wel gemerkt dat er maar weinig artsen zijn die hem durven te zetten. Beetje onzinnig vind ik, maar ik vrees dat veel mensen het niet durven omdat er ooit wat verkeerd is gegaan. Maar dat bleek niet omdat het staafje niet werkte, maar omdat hij gewoon helemaal niet ingebracht was. En dat kan je zelf heel makkelijk testen, want hij zit net onder de huid en je kan hem goed voelen zitten. In sommige gevallen maken ze zelfs een echo om te kijken of hij goed zit.

Laat je daardoor vooral niet bang maken. Er is aangetoond dat het een van de meest betrouwbare anticonceptiva is. Dat komt hoofdzakelijk doordat het hormoon heel langzaam wordt afgegeven in je lichaam en gelijkmatig. Met bijv. de pil gebeurd dat vaak veel minder. Die neem je vaak niet helemaal op dezelfde tijd in en kan ook onbetrouwbaar worden als je ziek bent en over moet geven of diarree hebt. Met Implanon heb je daarvan geen last.

En wat ik het grootste voordeel vond: je krijgt geen onttrekkingsbloedingen, net als bij de pil. Het is aangetoond dat die bloedingen eigenlijk helemaal niet echt gezond zijn. Sommige mensen vinden het vervelend dat ze met Implanon niet meer ongesteld worden, of dat ze heel onregelmatig ongesteld worden. Persoonlijk heb ik dat nooit als een probleem ervaren. Maar ik werd ook bijna niet ongesteld en ik vond het een zaligheid.

Implanon wordt in principe voor langere tijd gezet. Het kan namelijk drie jaar blijven zitten. Maar mijn laatste staafje heeft driekwart jaar gezeten en toen is deze verwijderd omdat we graag een kindje wilden. Van 'ontpillen' heb ik geen last gehad, maar dat kan wel heb ik begrepen.

Ik wil geen reclame maken, maar ik moet zeggen dat ik heel enthousiast was en ik zou het staafje na een eventuele zwangerschap zo weer plaatsen.

Groetjes en succes met je keuze,
    Josien

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb 'm ook gehad, en ik ben er erg tevreden over geweest.
    In het gebruik supermakkelijk want je kan het gewoon niet vergeten. Ook is het niet mogelijk om de implanon kwijt te raken (is met mijn spiraal wel gebeurd)

Ik heb 'm ongeveer een jaar gehad en in dat jaar ben ik niet ongesteld geweest. Opeens kwam de ongesteldheid erg onregelmatig terug. 2 dagen wel en dan weer 3 dagen niet, vervolgens weer 6 dagen wel, dan weer 1 dag niet.... Geen touw aan vast te knopen.

Ik ben dus weer terug bij af: de pil, en eigenlijk vind ik die nu ook niks :(

Meer info over implanon: www.implanon.nl

Groet van Kiki

4. Firella

Firella Actief lid

Aug 14, 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb de implanon nu al voor de derde keer!
    De eerste twee hebben er allebei drie jaar in gezeten en na mijn bevalling heb ik er weer een laten zetten.

GRoetjes Firella

Share This Page