Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 28 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven past niet meer in de kinderwagenbak, kwa lengte is het krap, en hij gooid z'n benen over de rand.
    Nu heb ik dus de maxi-cosi op het onderstel, en daar zit hij dan in,
    niet langer als 2 uur per dag.
    Vanaf 6 mnd mag hij volgens het boekje in de buggy, ik heb vandaag gekeken hoe die op het onderstel paste, maar ik vind dat Steven er bijna in verzuipt, nou is hij ook nog geen 6 mnd, maar hij is over een paar weken, nog onvindbaar in die buggy.
    Ik vind hem er ook niet stabiel in zitten, wel zielig gezicht.
    Nu gaan we in Januari (eind) een paar dagen naar Texel, wat zouden jullie meenemen.
    Of de buggy in lig stand, en voetenzak zal het dan meevallen?
    Als ik hem dan in de maxi-cosi doe, mag ik hem er per dag ook niet langer als 2 uur in zetten.
    Graag reacties.

2. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Mensi,

Noa deed niets anders dan huilen in de reiswieg. We hebben haar 2/3 weken geleden in de buggy gelegd (met ligstand) en dat gaat tot nu toe prima. Ik zou zeggen luister naar je eigen gevoel en wat je kleintje aangeeft!

Veel liefs,

Selin

3. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Lynn past al een paar weken niet meer in de wagenbak omdat ze zo lang is. Ik zet nu de maxi-cosi op het onderstel en als ik langere stukken wegga dan gaat ze in de wandelwagen, in de ligstand met de voetenzak. Dit gaat prima. Doen wat jezelf goed lijkt. Luisteren naar je gevoel. Succes.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ligstand met voetenzak. Hij is toch nog te jong om echt te zitten en als je een maxi cosi gebruikt niet langer dan 2uur per dag idd. Misschien zijn er voor jouw wagen verkleiners t koop?

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ik denk idd, dat ik dan de ligstand doe, met voetenzak erin, dat ligt hij ook wel wat steviger, want maxi cosi mag idd ook niet langer als 2 uur.
    Wij hebben alleen de buggy met het gezicht in de wind, kunnen die kleintjes daar wel tegen?
    Bij ons kan hij echt niet andersom, sjaal, muts en handschoenen straks voldoende voor Texel? ;)

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    met erge harde wind kan je als bescherming je regenscherm erop doen :) zit hij in ieder geval lekker uit de wind

7. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik had desmond eerst ook in de maxi cosi daar zou die tot 6 maanden ong in kunnen maar vind hem nu al wat aan de kleine kant want ze voetjes komen er al bijna overheen.
    ik heb vorige week bij de v&d een buggy gekocht voor maar 40 euro die je ook in lichstand kan doen en daar mogen ze al vanaf dag 1 na de geboorte in.
    sinds ik hem daar in heb liggen vind ik hem er ook veel comfortabeler bij liggen en desmond zelf vind het ook heerlijk.

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    he dan is sem dus niet de enige, ik ging gisteren met mijn man een flink stuk wandelen. (na een lange tijd, we waren allemaal ziek met griep)
    Dus de kinderwagen mee en sem erin, maar ik zag dat hij er bijna niet meer in past, denk nog een maand en dan moet ik ook even kijken wat ik ga doen dan! Zijn hoofd ligt helemaal bovenin en zijn voetjes raken bijna de onderkant, maar als hij in kikkerhouding ligt kan het nog wel eventjes..........een maandje of zo :(

Ik heb een kinderwagen van adventure "combi quick silver", met zo wandelwagen en voetenzak erbij.
    Maar weet een van jullie of deze plat kan?

We hebben wel zo kleine buggy die plat kan, maar weer geen voetenzak!

Is het normaal dat een baby voor zijn 6e maand niet meer in de kinderwagenbak past :confused:

9. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik heb bij mijn kinderwagen ook een voetenzak maa die kan je overal opzetten hoor of je hem nou op je buggy zet of iets anders maakt niks uit

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Zeker voldoende hoor! Als ie ligt zit ie niet in de volle wind. Vooral met de voetenzak is ie zo goed ingepakt hoor!
    Alvast veel plezier op Texel hè ;)

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Bedankt voor jullie adviezen!
    Ik neem zo wie zo ook de regenhoes mee.
    We gaan eind Januari, lekker uitwaaien.
    Doei doei.

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi mensi,

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen is Rick pas 3,5 maand.... :( In de kinderwagenbak kan ik nu mijn hand nog boven zijn hoofd steken (net), maar verder is de bak gevuld....... Ik twijfel ook wat te doen, nog even volhouden in de kinderwagenbak of toch de wandelwagen vast installeren in de ligstand met voetenzak.....

Ik moet er wel bij zeggen dat Rick extreem lang is voor zijn leeftijd (hij is nu zo'n 68 cm.... ;) ) en met alles heel vlug, hij is ook heel sterk en wil op het moment ook echt alleen maar rechtop zitten....

Groetjes,
    Ramona

13. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb gijs ook al in de wandelwagen liggen hij past al een tijdje niet meer in de bak en nu heb ik hem toch maar overgezet. Wel in ligstand maar meneer vind het juist wel leuk kan hij lekker veel zien.

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik heb Tijn denk ik ook al 2 maand in de buggy.
    Hij vindt het veel leuker, meer ruimte en meer te zien enz. Lekker warm met een voetenzak!

Veel plezier samen!

15. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    lars lag ook al vroeg in ligstand en in slaapzak in de buggy.

Een tip wat ik deed. Ik pakte ene handdoek en rolde die op en deed die tussen zijn kruis en de band die tussen de benen gaat (snap ie) zo zakte hij niet onderuit en lag keurig met zijn rug.

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb Rick er zojuist ingelegd (met voetenzak en al) in de ligstand.... Meneertje vond het prachtig en had plezier voor tien, ja wel te verstaan: met de voetenzak open, want is de voetenzak tot boventoe dicht dan "ben ik mijn kindje kwijt" ;) (sjongejonge wat sluit dat ding hoog!).... Daar moet ik nog even iets op verzinnen..... (misschien een (hele grote) handdoek onder zijn kontje?)

Ik ga het van de week toch eens uitproberen hoor, in de wandelwagen in plaats van de kinderwagenbak ('k vind het maar een zielig gezicht als de hele bak zo gevuld is; een beetje van ik wil wel maar ik kan niet (meer)....) Ik heb overigens een Quinny Buzz.

We zullen zien.

Groetjes,
    Ramona

Deel Deze Pagina