Femke - Famke vind ik een naam die dus voor ieder kind in de volksmond in friesland gebruikt word/kan worden en daardoor juist minder uniek... hoewel ik wel snap wat je wil -maar ik zou zo snel ook geen kleine andere wijziging weten/kennen die nog mooi is.
Ik vind Femke prachtig, met Famke heb ik niets. Als we niet in Engeland woonden zouden we onze dochter ook Femke hebben genoemd.
Famke! Iets origineler en tsja, wat het dan in het Fries betekend, daar heb ik dan **** aan Grapje hoor! Maar Femke hoor je wel vaak...
Ik ga voor Famke. Bij ons in de straat woont ook een meisje die Famke heet en ik vindt het eigenlijk wel stoer klinken. Femke is wat zachter. (Maik is ook een hele goede keuze hoor, zo heet onze zoon namelijk ook)
Ik zou voor Femke gaan maar dat komt omdat ik Famke persoonlijk echt geen mooie naam vind. Succes met je keuze!
Famke kan voor mijn gevoel alleen als je niet in Friesland woont, omdat het hier voor elk meisje gebruikt wordt, Femke vind ik een mooie naam!
Ik vind Famke veeeeeeeeeeel mooier, maar ik kom dan ook niet uit Friesland. Femke vind ik vrij gewoontjes.... (maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet helemaal onbevooroordeeld ben: mijn dochter heet Famke. Femke was geen optie voor ons: vind ik "ouderwetser" klinken.). Ik ben wel benieuwd wat je gaat kiezen: wij hebben trouwens veel complimenten over de naam gekregen. Succes met kiezen! Marla