Ik zou graag glij ijzer kopen voor onze dochter (7) Welke staan de kinderen het beste en stevigste op?
Van die dubbele ijzertjes voor onder je schoen? Weet je zeker dat je dochter dat nog wil met 7? Op onze ijsbaan zie je er alleen peuters en kleutere mee, de rest heeft/huurt gewone schaatsen. Je kunt er ook niet op schaatsen, is meer lopen erop. We hadden ze bij de sportwinkel vandaan en dit jaar hebben ze verstelbare schaatsen gekregen van Nijdam op internet scheelde dat wel veel en ze kunnen hier jaren mee doen.
Ze heeft nog nooit geschaatst dus om mee te beginnen en zelfvertrouwen op het ijs te krijgen dacht ik?
Van nijdam zijn er ook skeelers waarvan je de wieltjes met een schaatsijzer kunt verwisselen. Even 2 schroefjes los draaien en dan pak je het er zo af. Ideaal, want ze zijn verstelbaar in maat, en ze kunnen zowel in de zomer als winter gebruikt worden. Mijn dochter en zoon hebben die beide, ze waren toen 4 en 6.
Mijn 7 jarige weet heel goed wat hij wil, en ijzertjes zijn niet tof als je al groot bent, dus hij wilde echte schaatsen. Al in gr2, maar toen had hij nog te kleine voeten voor de huurschaatsen, dus moest hij wel. Ze hebben vaak van die dingen staan om achter te schaatsen en de bewegingen lukken het beste met echte schaatsen. Die ijzertjes daar kan je eigenlijk niks mee.