Dit raar....

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Marieke502, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goed, ik maak me hier best zorgen over dus ik zet het even hier neer...

Ik ben aan de pil. Ik neem de laatste op dinsdag, wordt zaterdag nacht ongesteld en begin op de woensdag erna weer met een nieuwe strip. Zo is het altijd al geweest.

Deze ronde echter...
    Ik werd zondag laat in de middag ongesteld. Klein beetje bloed. Maar heel donker, bijna zwart. Maandag hetzelfde verhaal. Regelmatig tampons gewisseld maar die kwamen er bijna schoon weer uit, op wat veegjes donker bloed na. Vanmorgen was er nog niks. Vanmiddag dacht ik dat het doorgebroken was. Dus rondom 11:00 een schone tampon erin, die heb ik dus net verwijderd... weer bijna schoon! Nog steeds heel donker bloed. Ik heb wel onwijze krampen en rugpijn, het lijkt in alles op een normale ongesteldheid. Maar dan zonder het bloedverlies. Ik moet morgen weer beginnen met een nieuwe strip maar als ik dan nog niet eens ongesteld ben. Dat kan toch niet goed zijn voor je lijf?

Ik ga morgenochtend even de huisarts bellen, gewoon om eens advies te vragen. En misschien een zwangerschapstest doen... :(

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou persoonlijk die zwangerschapstest doen voor ik de huisarts ging bellen. Ik zie dat het wel gewenst is als je zwanger zou zijn?

3. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Het zou absoluut gewenst zijn :D wel onverwacht, maar zeker weten gewenst!!

4. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik zou ook gewoon een zwangerschapstest doen. Een maand geleden ben ik ook door de pil heen zwanger geraakt.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je lijf kan, ondanks pilgebruik, wel eens raar reageren en soms zelfs een pilbloeding overslaan. Het hoeft niet per sé iets te betekenen.
    Dus ja, ook ik zou zeggen doe de test en je weet meer. ;)

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Zou inderdaad is een testje wagen.
    Je weet nooit.

Maar ik heb ook wel is een bloeding overgeslagen.
    De keer erna was het gewoon weer normaal.
    Hoef je je geen zorgen om te maken.

7. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen dames,

De test van vanmorgen (2:10uur) was negatief, omo wit.

Dus ik heb de assistente van de huisarts gebeld en daar mijn hele verhaal gedaan. Zij vertelde mij dat het vanuit een medisch oogpunt niet erg zou zijn als ik toch weer gewoon aan de pil zou gaan. Het komt bij iedere vrouw wel eens voor dat er een vreemde menstruatie is, zei ze. Dit is niet raar. Niet schadelijk. En er is niks mis met mijn lijf :) maar aan de hand van het hele verhaal, en hoe mijn cyclus al 3 maanden rondom mijn ongesteldheid aan het rommelen is... en het feit dat wij toch ook een maand zouden stoppen. Concludeert ze dat mijn lijf rust nodig heeft. Het is geen officieel advies want dat mag ze niet geven, maar voor mijn gemoedsrust raadde ze me aan om te stoppen.

Dus ik heb manlief gebeld met het verhaal en wij hebben besloten om dat idd maar te doen. We gaan deze maand dus niet gericht klussen, we laten mijn lijf ff rusten. Maar als ik toevallig toch zwanger zou raken, is dat natuulijk mooi meegenomen.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dan is dat misschien een verstandige keuze :)
    Ik heb ook de eerste 3 maanden zonder pil afgewacht wat mijn lichaam zou doen. Omdat toen de cyclussen redelijk netjes waren zijn we er in de 4e maand voor gegaan en de 5e maand zwanger geraakt.

Vond het fijn om eerst 3 maanden te ontpillen :)
    We hebben het in die maanden ook met condoom gedaan.

Heel veel succes, en plezier natuurlijk!!
    Dat je snel een positieve test in handen mag hebben :)

9. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Nadat ik vanmorgen manlief heb gesproken aan de telefoon, ben ik prompt ongesteld geworden. En ook meteen heel heftig. De blokkade in mijn hoofd was weg, lijkt het wel. De rust is terug gekeerd en we zien wel wanneer dit over is.

Ontpillen doe ik inderdaad op mijn gemak. We gaan nog niet gericht klussen omdat ik eerst mijn cyclus moet herontdekken. Maar met condooms aan de gang gaat hem niet worden.

Bedankt voor je/en jullie steun :) dat had ik even nodig.

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Haha, nou dat is toch fijn.
    Dan kan je gelijk beginnen met het bijhouden van je cyclus ;)

Deel Deze Pagina