Over 3 maandjes moet ik toch weer goed gaan nadenken over anticonceptie. Eigenlijk wil ik helemaal niet meer aan de pil omdat ik daar gewoon echt niet tegen kan voor mijn gevoel. Nou wil ik graag wat meer informatie over een mirena spiraaltje. Ik ben heel erg bang dat het plaatsten zeer pijnlijk zal zijn. Ook vroeg ik me af wanneer ik weer aan de anti conceptie moet gaan. Ik wil graag borstvoeding gaan geven en weet niet of hormonen die vrij komen bij anti conceptie gevaarlijk zijn voor mijn kindje. Wie kan mij helpen? Liefs Stephanie
Heej Stephanie. T schijnt dat je dan nog geen pil mag slikken (heb ik van horen zeggen hoor), Ikzelf ga aan de mirena spiraal omdat je dan minder last zou hebben van je menstruatie en er zitten minder hormonen in. Je vergeet m nooit in te nemen dus.. Succes iig!
Ik heb het Mirena spiraaltje laten zetten en het deed heeeelmaal geen pijn. Vooral omdat ik een verdoving heb gekregen! Tegen die tijd heb je je kindje gehad en is er ook wat meer ruimte om een spiraaltje te plaatsen. Tot nu toe vind ik het een heel fijn alternatief voor de pil, maar ik heb 'em nog maar een maandje. Ik vraag me alleen wel af of er mensen zijn die toch een beetje last hebben van die hormonen. Ik ga daar ook een topicje starten. Is voor jou misschien ook interessant ... Succes ermee! Dominique
Hallo, Ik heb bij de 6 weken controle bij de gyn meteen weer eenspiraaltje laten zetten. Ik had dat voor mijn zwangerschap ook en was daar heel tevreden over. Voor mij betekende het dat ik een jaar lang niet gemenstrueerd heb Ik heb ook BV gegeven en dat kan prima gecombineerd worden met een mirenaspiraal.