Hallo allemaal! Ik wilde even uit nieuwsgierigheid weten wat jullie van Zoé vinden. Heb al een zoontje Jamie. Ik heb deze naam al de hele zwangerschap en ben er 100% van overtuigd maar wil nog even weten of jullie het ook leuk bij elkaar vinden passen. Groetjes!
spreek je het uit als zoeeee? Ik vind het een leuke naam, hoor ik wel regelmatig hier, maar dat hoeft niet uit te maken.
Het wordt inderdaad uitgesproken als Zoeee en niet Zoey(wat misschien toch zal gebeuren maar dat maakt ons niet uit) Je hoort hem hier bijna niet, ik ken toevallig 1 kindje in de kapsalon waar ik werk. voor de rest niet.
Zoé zou ik uitspreken als Zo'ee / Zohee.. Vind ik niet mooi... Zoë (klopt natuurlijk ook niet echt, maar is aardig normaal geworden)/ Zoey / Zoï vind ik duidelijker. Ik weet niet hoe je het gaat uitspreken? Edit: O nu weet ik het wel. Ik vind het geen mooie klank.. Klinkt als 'Zo, hé!', vind ik niet mooi...
bedankt voor de reacties. Het wordt echt uitgesproken als zoee maar ik twijfel ook nog aan de schrijfwijze aangezien in onze achternaam een ü voorkomt en 2 keer puntjes een beetje veel is denk ik hahaha wat een onzin eigenlijk maar waar je niet overal overnadenkt.
Hm ik vind de naam juist mooi als die uitgesproken wordt als : Zoo-ie. Als Zoo-eee vind ik het idd ook klinken als "Zo hé!" Maar vind het wel passen bij Jamie (Zo-ie dan)!
Ik vind de uitspraak als Zowie/zoie wel leuk, maar als zo-ee vind ik het zo raar klinken.. een oud leraar van mij heeft zn dochtertje zo genoemd en dat heb ik altijd erg raar gevonden, alsof hij zelf een naam had bedacht ofzo Sorry..
Ik vind het gewoon lastig dat onze achternaam al een letter met puntjes bevat is misschien wat veel puntjes maar het ligt natuurlijk ook aan de uitspraak maar we hebben nog 6 weken tijd :-D
Zo hey... Daar denk ik ook gelijk aan. Zoë als Zowie vind ik wel mooi en ook mooi bij je zoon zijn naam. Succes
Overigens: spelling zegt ook niet alles over uitspraak. Mijn oppaskindje heet Valérie , maar dat wordt echt nooit uitgesproken zoals het volgnes die spelling zou 'moeten ' (Vaaleerie). Iedereen zegt altijd vallerie. Het streepje staat er dus slechts voor het mooie
ik denk dat ik toch maar kies voor de variant met puntjes omdat ik het anders veel te lastig maak zoveel zal het inderdaad niet uitmaken pffff.....