Hallo allemaal!! Vorige week (14 weken) hebben we een extra echo gehad omdat ik mijn verloskundige goed ken en zij een nieuw echo apparaat had om uit te proberen!! Ik wist dat ze bij 13 weken al kunnen zien wat het geslacht is. En ik heb het met eigen ogen gezien, een jongen !! Dit zal over een paar weken nog worden bevestigd met een pretecho. Tot nu toe hebben we alleen een mooie meisjenaam en zijn nu bezig met het verzinnen van een jongensnaam en dat is tot nu toe niet echt gelukt. Ons kindje krijgt namelijk een Franse achternaam en dat maakt het lastig. Misschien hebben jullie suggesties?? Wij zoeken een naam uniek maar niet apart en niet te lang. Wij vinden bijv. Etienne wel mooi maar te lang. Misschien hebben jullie suggesties ???
Misschien Emile? Lijkt wel een beetje op Étienne, qua uitspraak ook net zo lang (2 lettergrepen is niet veel toch?) maar geschreven korter. Een heel leuke vind ik Thibault, maar is wel weer lang. Kan ook als Thibo. Ook mooi: Pierre. Lekker klassiek, komt niet vaak voor!
Ik heb Thibault altijd een prachtige naam gevonden. Maar wellicht vinden jullie deze naam te lang. Nadeel is ook dat er verschillende spellingen voorkomen en dat hij zijn naam dus altijd zal moeten spellen. Andere opties: Guy Loïc Toine
Achille Cyril Maurice Audric Baptist Basile Clément Georges Henri Marcel Mathis René Theo Jules Aeymeric Bruce (is echt in nu in Frankrijk)
Bedankt allemaal!! Hier zitten wel een aantal namen bij die leuk zijn Mijn vriend heet zelf Julien dus die valt af en Jules dus ook. Dat vind ik beide ook mooie namen haha
Thibeau(x) Yavier Yves Jules Antoine Maurice Felix Leon(ard) Christoph(e)/Kristoff Gilles / Jilles Guy Luc Lucien(ne) Xavier Vick Robèr Roger Sebastien Ranier/Reinier Matthieu Julian/Julien
Jammer, dat je Etienne te lang vindt. Ik vind dat een mooie naam Hier een paar namen, die korter zijn dan Etienne en hopelijk niet te ingewikkeld Noé : Franse vorm van Noach Alain Raoul Léon Rémi Corné Jean Serge Pascal Thadé Gaston Matthé Romain
Weet niet of het allemaal oorspronkelijk franse namen zijn, maar deze hoor ik bij familie van mijn man in frankrijk. - Nathan - Ethan - Hugo - Louis - Yann - Olivier - Laurent - Tomas - Maxim
Je zou ook Thibau kunnen doen, stuk korter! Wat vind je van Louan? mooi ! Dinant Olivier Romain Ferron Mathis Xavier
Etiënne is toch maar 2 lettergrepen? Want als dat te lang is, vallen veel namen van de lijst denk ik af. Ik dacht nog aan: - Tristan - Henry - Alain - César Maar dat zijn ook allemaal 2 lettergrepen