Help!! We dachten dat we eruit waren We hebben een dochter Jinte en krijgen nu opnieuw een meisje. Al een hele tijd stond de naam Fenne voor ons vast... Maar nu ineens twijfel ik en vind ik de naam Feline ook prachtig. Wat vinden jullie? Jinte en Fenne of Jinte en Feline??? Geen andere opties ajb, want het staat vast dat t een van deze twee wordt ik ben benieuwd...
Bij Jinte vind ik Fenne net iets leuker staan. Feline is volgens mij ook heel populair nu. Wel een erg mooie naam.
Qua naam zeker Fenne, maar dat vind ik niet heel mooi bij jinte. Ik vind feline niet mooi omdat dat in het Engels kat(achtig) betekend. Je kinderen zijn individuen en geen stel dat hun hele leven samen blijft. Ik zou dus toch voor Fenne gaan.
Bedankt al voor jullie reacties! de betekenis van Feline is ook "gelukkig" en "geluk brengende". Dat vind ik dan wel weer heel mooi. Katachtig is dan indd wel minder de betekenis van Fenne is "moedige beschermer" Ben zo bang om spijt te krijgen: spijt dat ik niet heb durven switchen of spijt dat ik niet bij de eerste naam ben gebleven. Kindje kan elk moment komen dus is ook n beetje last minute normaal twijfel ik niet zo snel dus kunnen de hormonen zijn
Pff ja het is lastig. Ik had bij 34 weken nog geen naam. *zweten* Uiteindelijk gegaan voor de naam die het beste "klonk" dus alles hardop uitspreken. En m'n vriend vond deze echt het allermooiste uit m'n shortlist (5 namen). Ben zelf nu super blij dat het geen andere naam is geworden. Ik vind het twee erg mooie namen. Denk dat je blij zal zijn met welke keuze die je ook maakt.
Ja tis echt lastig.. Kindje draagt de naam voor de rest van haar leven. ben benieuwd wat manlief er dadelijk van zegt als hij wakker wordt. Hij wilde er een nachtje over slapen. Vind beide namen heel mooi, dus spijt van de naam op zich zal ik inderdaad niet krijgen
Ik vind ze allebei wel bij de naam van je dochter passen. Bij een korte achternaam zou ik voor Feline gaan, bij een lange achternaam Fenne. Feline vind ik trouwens net iets sjieker, dus als je een heel sjieke achternaam hebt is Feline er ook wel mooier bij imo.
Bedankt voor je reactie! bij onze achternaam past t allebei goed. misschien wachten we maar gewoon tot het kindje er is en weten we dan of we een fenne of een feline in onze armen hebben.
Allebei mooi, maar ik vind Fenne net wat beter bij Jinte passen. Allebei lieve, maar toch stoere namen. Feline vind ik wat chiquer.
Bij ons is Feline Fae geworden, omdat mijn man Feline niet geweldig vond, maar ik vind het nog steeds prachtig! Beiden passen inderdaad goed bij Jinthe. Succes! (en katachtige is toch ook niet zo'n rare betekenis? ik vind dat geen betekenis om een naam op af te keuren).
Feline! Prachtige naam, voor zowel een kind als een volwassene. Fenne zal ook vaak Fenna worden denk ik en zal ze constant moeten verbeteren.
Bedankt voor al jullie leuke reacties! De meningen zijn verdeeld dat was natuurlijk ook wel te verwachten. ik ga nog eens goed nadenken wat ik leuker, mooier vind.
Oh en ook fijn om te horen dat jullie Feline chiquer vinden klinken. ik vind Jinte een lieve, maar niet te zoetsappige naam en zocht eigenlijk een soortgelijke naam. Ik denk dat fenne daarom beter erbij past en met name beter bij ons past.