We zijn al een tijdje aan het broeden op een meisjesnaam waarin de beide oma's benoemd kunnen gaan worden, maar vinden het giga lastig. Alle hulp (lees ideëen) zijn van harte welkom. Oma 1: Geertje Hendrikje Oma 2: Afina Henderika Als roepnaam houden we van korte namen, 1 lettergreep en max. 5 letters.
Gea van Geertje en Ave van Afina Volgens mij hebben de namen hieronder betekenis van hendrikje en hendrika Salina/Saline betekend woonplaats Rikki betekend machtig Zou het nog wel even nazoeken als je het zeker wil weten. Misschien heb je hier wat aan
Hm wel lastig om een meisjesnaam van 1 lettergreep uit een van deze namen te halen. Het enige wat ik kan bedenken is: Afina Geertje, met roepnaam Fien of Aaf? Of zelfbedachte roepnaam met als 2e naam Henrieke/Henrike? Dan zijn beide oma's vernoemd.
Een samengestelde naam met van elke naam een paar letters heeft niks meer met vernoemen te maken. Als je echt de oma's recht wil doen, vernoem ze dan ook echt. Bedenk zelf een leuke roepnaam en plak de namen van de oma's erachter. Dus (even willekeurige naam) Amber Geertje Afina of Amber Afina Geertje. Wat ook nog zou kunnen is een leuke naam zelf verzinnen en als tweede naam Rikki (verwijzend naar de tweede naam van beide oma's), al moet dat wel je smaak zijn.
Zelf een 1e naam verzinnen en die als roepnaam. Dan als 2e naam erachter Henriëtte, dan heb je beide oma's vernoemd met hun 2e naam. Dus 2 officiële namen geven, waarvan 1 vernoemd en 1 zelf bedacht.
Henriette als tweede naam klinkt ook zo gek nog niet. Roepnamen moeder en schoonmoeder zijn ook al genoemd en ik wil deze niet gaan gebruiken nl (Fine en Gea). Maar mochten er nog meer ideetjes zijn, dan hou ik me van harte aanbevolen.