Ons kindje* is 4,5 week geleden geboren omdat hij polycysteuze nieren had, bleek op de 20 weken echo. Er is een biopt genomen uit zijn beentje en zijn nieren en hart worden onderzocht. Op 4 december hebben we een afspraak bij de klinisch geneticus. Daar horen we meer over erfelijkheid. Er zit niets iets wat we weten in de familie, maar het kan zijn dat ik of mijn man een bepaald gen bij ons dragen dat dit heeft veroorzaakt, zo heb ik gelezen. Het duurt dus nog bijna 4 weken voordat we iets meer weten, ik wordt gek van het wachten en ben zo verschrikkelijk bang dat we geen kinderen meer kunnen krijgen omdat het erfelijk is. M* was ons eerste kindje. Heeft er iemand ervaringen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt! Groetjes Joyce
gecondoleerd met je kindje!! Ik denk dat niemand hier een zinnig antwoord op kan geven behalve de geneticus. Iemand anders haar ervaring wil niet zeggen dat dit precies hetzelfde speelt als bij jou. Daarvoor heb jij en de ander gewoon te weinig informatie. Snap dat het wachten vreselijk is maar er zit echt niks anders op. Alleen van de geneticus kan je het antwoord krijgen