Hoi Dames, Ik heb een vraag hebben jullie ook het gevoel dat het bij anderen altijd beter is (financieel gezien)? We hebben een zoontje van 11 maanden oud en zijn zo trots en gelukkig met zijn drieen, alleen als ik naar vrienden kijk die ook kinderen hebben, die hebben het financieel zo gemakkelijk. Wij hebben het ook redelijk goed maar moeten wel op letten met wat we doen.En daar worden we wel een beetje down van... Ik weet dat je je eigen niet met een ander moet vergelijken, maar op den duur ga je dat wel doen. Heeft iemand hier ook last van?
Hahah dat vind ik ook wel eens hoor, had ik ook een keer gedacht bij een kennis van me, maar die bleek veel minder te hebben dan wij altans wat ze overhielt. Soms lijkt dat idd zo maar ik denk dat sommigen er zich niet druk om maken. Zelf vind ik persoonlijk dat je een bedrag van ong 700 over houden voor boodschappen, benzine en extra dingen, dat je het dan genoeg hebt
Oja hoor! Als ik dat bijvoorbeeld zien bij mijn broer en zus. Ik ben een nakomertje dus we verschillen nogal in leeftijd. Dus het grootste verschil zit byvoorbeeld in de hypotheek kosten.... Wij hebben duurdere maandlasten (hypotheek) als hun omdat hun in een hele andere tijd gekocht hebben. Verder hebben ze andere banen waar ze toch wat meer verdienen. Wij zijn bv al 3 jaar niet op zomer vakantie geweest ivm kopen huis en verbouwingen... hun gaan minimaal 1 x per jaar 3 weken weg. Maar aan de andere kant wil ik niet ruilen met hun hoor! Ik weet dat ze, hun partners minder zien ivm werk. En ook denk ik dat wij gelukkiger zijn in onze relatie dan bv mijn zus. Als wij klaar zijn met de verbouwingen hier.... dán pas houden we ook centen over om ook eens lekker op vakantie te gaan. Maar inderdaad, het gras LIJKT groener bij de buren. En soms is het moeilijk niet te vergelijken. Groetjes Cyntje78
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die erover liegen, omdat ze zich schamen dat ze het niet goed hebben, financieel gezien. Natuurlijk hebben wij ook maanden dat we denken *slik* "nog een grote rekening, hier hebben we geen rekening mee gehouden" en dat we het echt moeilijk hebben... Hier praten wij dan ook niet snel over met vrienden en al helemaal niet met kenissen. Maar over het algemeen mogen wij niet klagen. Maar soms lijkt het mij echt heerijk dat je zóo veel geld hebt dat je onbeperkt kan shoppen en nooit naar je uitgaven hoeft te kijken.. *droomt nog even verder....*
ik heb dat idee idd ook wel eens ja, maar ik denk altijd maar zo: zij denken dat misschien ook weer over ons. je kan namelijk nooit in iemand anders zijn of haar portomonnee kijken of weten of iemand echt gelukkig is. en daar draait t toch om, om gelukkig zijn.
Ja dat gevoel ken ik, maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat dat lang niet altijd zo is..... Heb voor mij zelf duidelijk gemaakt dat zolang wij allemaal gezond zijn en gelukkig zijn en het financieel allemaal nog kunnen redden we niks te klagen hebben.
lijkt mij ook heerlijk een dagje alles kunnen kopen wat je wilt. maar niet voor altijd, dat lijkt me saai als ik iets groots wil kopen spaar ik daar meestal voor, en als ik het dan heb ben ik er een stuk trotser op dan dat ik het zomaar kan kopen
Ja bij sommigen lijkt dat inderdaad, maar ik weet dat dat bij hun echt zo is...gaan van alles doen en kijken nergens naar...Die 700 euro voor boodschappen en tanken en de extra's houden we zeker wel over, maar ja dan komen er weer extra betalingen binnen.
Wij moeten echt heel zuinig leven, dus ja, heel soms heb ik dat wel even... Zeker in de tijd dat mijn stiefkinderen hier nog kwamen, wij een behoorlijk hoge alimentatie voor die kinderen betalen en vervolgens moeders elke maand daarvan 'n nieuwe outfit kocht en lekker naar de kapper ging en de kinderen en zichzelf overlaadde met cadeautjes, terwijl wij de aardappelen stonden te tellen, was 't soms wel erg wrang... Kwamen m'n stiefkiddo's met kiplingschoenen en geoxjes aan, waar ze na twee maanden uitgegroeid waren, terwijl mijn dochter op goedkope schoentjes van tien euro moest lopen, waar dan ook nog voor gespaard moest worden ook... Nee, da's dan niet echt grappig en soms behoorlijk frustrerend. Maar goed, aan de andere kant zag ik ook wel dat we hier heel veel gezelligheid hebben en als ik dan keek hoe sommige mensen raasden en renden en eigenlijk helemaal niet gelukkig waren... Tsja... Ieder huisje heeft z'n kruisje immers... Die manier van denken scheelde een hoop en sindsdien heb ik er eigenlijk niet meer zo'n last van... Wel heb ik tot mijn spijt nog steeds wel wat moeite met mensen die in mijn optiek een mooi inkomen hebben en alsnog vinden dat ze te weinig geld hebben... Ik snap heus wel dat je leeft naar je inkomen, maar soms hoor je bedragen voorbij komen, waarvan ik echt vind dat je je dan niet moet aanstellen... Maar over 't algemeen maak ik me er niet echt veel drukte om wat andere mensen verdienen en meer kunnen uitgeven dan wij. Lekker toch, als je meer te besteden hebt?
Ja hoor dat denk ik ook wel eens. Letterlijk bij onze buren. Alleen hij werkt, zij is thuis bij de kinderen. Hebben 2 auto's, een motor, een caravan, gaan 2x per jaar op vakantie, pas een hele serre aangebouwd... En dan denk ik: waar doen ze dat van? Wij werken met zijn tweetjes (ik parttime) en wij hebben ook twee auto's, maar van de rest kan ik alleen maar dromen.... En dat doe ik dan ook maar en dan bedenk ik me dat ik zo ook heel erg gelukkig ben!
Juist, mijn auto is ook echt helemaal van mij! Kun je wel heel stoer in je grote dikke bmw gaan zitten, maar die is meestal niet van hen.... (is niet bij iedereen zo hoor, maar ik wil maar zeggen dat ik er trots op ben dat mijn autootje is afbetaald)
Hoi ik snap dat dat wel moeilijk is om dan te zien dat je stiefkinderen dure kleding en schoenen hebben, en jij moet sparen voor een paar schoenen... Ik zeg niet dat we het slecht hebben, alleen als je ziet wat hun doen dan pffff...ik gun het ze wel hoor maar stiekem wel een beetje jaloers...we hebben het hartstikke goed met zijn drieen en zijn super gelukkig, alleen een beetje extra geld zou wel welkom zijn
Nou ja! dat had ik ook! MAAR toen kwam ik er later achter dat ze torenhoge schuld hadden.... Wij moeten ook voorzichtig zijn hoor. maar goed. niet altijd leuk, en geeft ook een jaloers gevoel soms. Héél natuurlijk.. Vooral de vrijgezellige vriendinnen die weer de mooiste spulllen halen. Das soms ff minder. Maar goed zo heb ik altijd wel wat te mopperen wat ik wil. (blijft een vrouwending!) haha!
En dan maar klagen dat de lease skoda elke maand zo veel geld kost! Tja.... er zijn ook minder dure (lease)auto's. Daar kan ik soms zo boos op worden!
Ik schaam me soms voor een vriendin die 4 kinderen heeft en niet echt leuke dingen kan kopen maar wij werken er alle twee voor en hebben (jammer genoeg) nog geen kinderen. Jaloers op andere ben ik echt nooit ik denk dat een groot deel van die mensen die zo veel kopen en op vakantie gaan (en geen geweldig verdienende banen hebben) schulden hebben. Wij zijn erg gelukkig samen en dat is veeeel belangrijker dan geld,spullen enz.
Ik ben niet jaloers op anderen, ik heb geen idee waar ze die vakantie en nieuwe auto's van betalen, wie weet hebben ze wel een dikke schuld ofzo. Ik ben blij met wat wij hebben. We zijn gelukkig met zijn drietjes, hebben elke dag eten op tafel, hebben een dak boven ons hoofd, kunnen de rekeningen betalen, hebben geen schulden (muv de hypotheek dan) en zijn gezond. Natuurlijk zou ik soms wel eens de staatsloterij willen winnen, en ik weet ook wel precies wat ik met dat geld wil doen, maar gebeurt dat niet ben ik evengoed heel gelukkig.
Aanvulling, hiermee bedoel ik niet dat anderen schulden hebben wie het wel kunnen! Alleen hadden zij altijd heel veel mooie spullen, luxe, vakanties, dure auto. Ik wou me ook daar tegen opwerken maar dat ging niet. Het was ook het type van: ,, Heeft L dat niet?'' (mijn dochter) Dan was ik maar niet hip, of had ik kleren van een B merk. Zij noemde dat B keus. Vaak had ik dan het schaamrood op de kaken staan. Nu is ze bevallen van nummer twee. In de zwangerschap had ik echt met hen te doen. ZO weinig dat ze nog had. En wie ben ik dan? ik help haar dan door een soort voedselpakket te maken of een bon te geven. Toen mijn man hier achter kwam was hij hels! ten eerste was het een kennis, ten tweede heeft ze mij altijd uitgelachen, en ten derde had ze wel dure extensions in haar haar. Of ik d'r van geleerd heb? waarschijnlijk niet.. want als ik ergens niet tegen kan is dat mensen het niet goed hebben. (in de zin van eten) Zo.. dat is er weer uit! ik ben wel lekker aan het zeuren vandaag! haha
Het is niet allemaal goud wat blinkt Daarbij je kunt nog wel veel geld hebben maar als je een ***relatie hebt of triest ongelukkig bent wat heb je dan nog aan je geld....
Ah, dat is toch gewoon een goed hart hebben? Ik snap wel dat je man hels is, maar ik vind het ook wel weer erg mooi dat jij je niets aantrekt van wat er ooit gebeurd is en haar een steuntje in de rug geeft...