Wij gaan zaterdag 8 aug vertrekken om naar alicante te rijden. Wij willen dit met 1 stop doen in noord spanje. Maar elk hotel moet je net creditcard betalen die hebben wij niet. Welke hotels kan je via ideal betalen ik kan ze niet vinden? Het gaat om 1 nacht. We rijden op de e15 dus het liefste daar in de buurt.
Dan schaf je er toch even 1 aan? Echt zo ideaal in het buitenland. Moet je wel snel doen en bij een bank langs of het nog mogelijk is binnen een week...
Een echte creditcard zouden wij voor alleen op vakantie gaan niet aanschaffen, Wij hebben daarom een prepaid creditcard, kost 10 euro bij de Primera kun je gewoon mee betalen bij hotels, online en in het hotel zelf Alleen betalen bij tolwegen lukte ons niet. https://www.3vcard.nl/3V-prepaid-Visa-creditcard-fysiek.html
Bedankt. Als ik naar de primera gaat krijg ik de kaart gelijk mee? En kan ik eventueel dan overal hotels boeken?
Ja wij hebben hem gewoon meteen mee gekregen, via internet moet je dan een pincode aanmaken dit is voor geld over maken van jou rekening naar de creditcard Voordeel is dat als hij gestolen word .... En je hebt er bijv 100 euro op staan... Er ook maar 100 euro af kan ... En dus niet zoals bij een echte creditcard dat je hem kunt blijven gebruiken. Wij hebben de creditcard tot nu toe overal kunnen gebruiken qua online betalen met hotels en winkels, alleen tolwegen is ons niet gelukt dus dat zal denk ik met een echte moeten. Ik vind het ideaal, geen maandelijkse kosten zoals een echte, ik bepaal zelf hoeveel ik erop zet en als aan het eind van de rit er nog geld op staat kan ik het zo terug boeken naar mijn rekening. En op is gewoon op bij eventuele diefstal. En zelfs dan als ik internet zou hebben kan ik online het geld terug boeken als ik de kaartnummers maar heb
Ik adviseer ook nog voor je reis een creditcard of prepaid credit kaart aan te schaffen. Mocht er iets gebeuren (pech onderweg bijvoorbeeld) en je hebt een vervangende auto nodig dan heb je bij een autoverhuurbedrijf bijna altijd een creditcard nodig ook al ben je verzekerd bij de anwb bijvoorbeeld. Lukt het niet meer voor je reis dan kan je natuurlijk ook een hotel ter plekke zoeken. Net over de Frans Spaanse grens ligt het plaatsje la Jonquera met heel veel hotels ook direct aan de doorgaande weg. Daar krijg je echt wel een kamer ook in het super hoogseizoen. Fijne vakantie.
Ik zou ook een creditcard aanschaffen. Wij gebruiken hem nooit maar gewoon als extra zekerheid als er iets zou gebeuren of onze bankpas kwijt raakt ofzo.