Wanneer 'springt' je ei precies?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ikkie97, Dec 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,976
    3,989
    113
    Ik merk elke maand een aantal symptomen van mijn eisprong. In die week heb ik wat last van mijn darmen, wat slijmerige afscheiding en één of twee dagen af en toe een stekende pijn links of rechts onderin mijn buik.

Maar wanneer springt dat ei nou precies? Als de symptomen beginnen, als de pijn begint of juist daarna?
    Of valt het niet te zeggen en is dat bij iedereen verschillend?

Bij onze dochter ben ik overigens zwanger geworden van de keer op een avond nadat ik die middag die pijn begonnen was (rechts)onderin mijn buik.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Over het algemeen beginnen de symptomen vlak voor je eisprong. Na je eisprong kunnen ze ook nog een poosje aanhouden.

3. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Goed topic! Ik ben hier ook benieuwd naar. Laatst reageerde iemand op mijn topic en vertelde dat je ook het groeien van de eitjes kunt voelen. Wil er ook meer over weten, dus u heeft op dit topic een gluurder ;)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb talloze inwendige echo's en follikelmetingen gehad. Sommige vrouwen, waaronder ikzelf, denken hun eisprong te kunnen voelen aan de hand van de pijn.

Bij mij bleek dat echter niet zo te zijn. De pijntjes die ik voelde, bleek juist het groeien van de follikels te zijn. Pas als de pijn helemaal verdwenen was, bleek mijn ei te zijn gesprongen.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik vraag me dit dus ook af, maandag had ik rekbaar slijm, dus ik dacht dinsdag ei. Maar gister kreeg ik pas krampen, maar toen was de AFS cremerig en niet meer rekbaar. Wanneer is dat ei gesprongen? Hebben het maandagavond gezellig gemaakt en gisteren... Ben heel benieuwd... Misschien toch maar ovu testen gaan gebruiken voor 1 cyclus om inzicht te krijgen in het verband tussen symptomen en eisprong...

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,976
    3,989
    113
    Dit idee heb ik ook wel een beetje, dat de pijn de eisprong aankondigt, maar dat ie pas 'gaat' zeg maar als de pijn weg is. Voordat ik zwanger was van mijn dochter had ik een tijdje steeds erge buikpijn, de gynaecoloog heeft er toen naar gekeken en toen bleek dat ik cystes had, waren zeg maar eitjes die niet goed gesprongen waren. Ging vanzelf weg, maar die pijn kwam dus ook van eitjes die van plan waren te springen maar dat nog niet deden. Haha wordt wel een grappig verhaal zo..:)

7. MMarinka

MMarinka Actief lid

Feb 17, 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Ik heb helemaal geen klachten. Ik wou dat ik ze had :)

8. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    @be happy

Wat voelde jij vóór je eisprong? Waren dit menstruatie achtige krampjes, een trekkend/drukkend gevoel bij één van je eileiders?
    De laatste twee dingen voel ik eigenlijk altijd rond mijn eisprong. Dacht dat dit altijd mijn eisprong was, maar van jou begrijp ik dat dit ook het groeien van mijn follikels kunnen zijn.
    De ene eisprong is bij mij de ander niet, klachten kunnen erg wisselend zijn.

9. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

Jan 27, 2011
    810
    1
    18
    Hm interessant topic inderdaad. Ik voel ook altijd genoeg (zeurend gevoel in buik, steken in zij, slijmerige afscheiding) maar weet niet helemaal zeker of dat de aankondiging is of dat ie dan springt. Hou het in de gaten ook. We zijn niet bezig met zwanger worden ofzo maar ik ben om hormonale redenen al gestopt met pil.

Share This Page