Baarmoedermond

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Catmommy, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen dagen (halverwege cyclus) licht bloed gehad bij het afvegen en ik heb de dag voor kerst aardig wat buikpijn gehad.

Ik vermoedde dat ik toen mijn eisprong had, maar aan mijn baarmoedermond voelde ik toen niets raars.
    Eerste kerstdag had ik aardig wat vruchtbaar slijm.

Tweede kerstdag niet in de gaten gehouden.

Nu vandaag, dag na kerst, is mijn slijm erg kleverig en voelt het droog van binnen. Maar mijn baarmoedermond ligt erg hoog, je kunt er amper bij:)

Nu lees ik overal dat je baarmoedermond in je vruchtbare dagen steeds hoger komt te liggen, en daarna weer omlaag komt.

Maar in welk tijdsbestek moet ik dan denken?
    Is hij dan een dag hoog, zodat ik nu mijn eisprong heb? Of ie hij 2 dagen hoog of heeft hij een paar dagen nodig om terug naar beneden te zakken?

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
    Omdat het slijm bij mij het betrouwbaarste is (ovulatietesten en temperaturen werkt niet) vertrouw ik daar eigenlijk op, maar dat is dus nu al als niet vruchtbaar te bestempelen..

2. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je je cervixslijm dan het best als indicatie kunt gebruiken. Vruchtbaar slijm laat zaadcellen toe in de baarmoeder, ook al is je ei dan wat later, dat vruchtbare slijm is de beste timing voor seks..
    Bij mij ging vruchtbaar slijm samen met de verandering van de cervix; hoger/zachter/open, dag na eisprong is alles alweer als voorheen en is er weinig slijm
    Maargoed ik heb maar 1 cyclus geovuleerd?

Waarom werkt tempen niet? dat is op bloedprikken na toch wel het meest betrouwbaar.. Maar het is wel intensiever natuurlijk om elke ochtend op dezelfde tijd te meten

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #3 Catmommy, 27 dec 2013
    Laatst bewerkt: 27 dec 2013
    Ik wordt snachts helaas vaak wakker.
    Meestal rond half 6, half 7, half 8 moet ik naar de wc, en eerder in de nacht ook al een keer.
    Maar in ieder geval slaap ik nooit 3 uren aan 1 stuk door.
    Ik kan dus wel direct tempen als ik wakker word, alleen omdat die tijd zo verschillend is is het niet betrouwbaar genoeg.

En ik merk eigenlijk geen veranderingen, vorige cyclus niet, en deze cyclus ook niet. Temperatuur blijft gewoon normaal.
    Maar nu las ik elders op een website dat 1 op de 5 vrouwen geen merkbare stijging in temperatuur hebben, dus daar houd ik me maar aan vast..:)

Bedankt voor je uitleg!

We hebben de afgelopen week om de dag geklust en gister als laatst, dus mocht de eisprong toch vandaag zijn (ook al komt het slijm niet overeen) dan zit dat dus wel goed.
    Maar was wel benieuwd of ik met de meeste buikpijn en het meeste bloedverlies op de dag voor kerst de eisprong heb gehad en het nu 3 DPO is, of toch vandaag pas de eisprong...

Edit: te vroeg gezegd dat ik geen slijm meer had. Net bij het afvegen een enorm lange;) slijmdraad met bloed erdoor heen. Meer dan 10cm rekbaar en dik.
    Maar voor de rest voelt het droog en plakkerig aan. Misschien een 'restje'.

Deel Deze Pagina