bloed bij het braken, bellen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lovelittlebaby, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    nu net weer een paar keer achter elkaar overgegeven. niet heel veel omdat ik niet veel heb gegeten door de misselijkheid. maar er zat nu ook wat bloed bij. ik heb met water gegorgeld en uitgespuugd en dat was ook vermengd met bloed. Niet overdreven veel..
    daarna brandde mijn keel 5 min maar dat is nu over na wat melk drinken.

mijn vriend eist dat ik morgen de dokter bel omdat hij zegt dat bloed niet goed is. Ze weten bij de dokter en verloskundige van mijn misselijkheid. paar weken geleden ben ik ook 2 keer opgenomen geweest omdat ik uitgedroogd was. en afgelopen donderdag verteld dat ik soms nog moet overgeven.

Nu eet en vooral drink ik wel voldoende dus ik vind bellen wat overdreven. in een week tijd geef ik misschien 2 a 3 keer over..
    ik denk zelf dat ik gewoon een wondje heb in mijn slokdarm omdat ik gister ook heb overgegeven op mijn stage.

Wat vinden jullie? bellen of laten?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb met regelmaat bloed gespuugd, 60 keer per dag moeten spugen wat op een gegeven moment zuur en gal was.dat maakte mijn slokdarm en maag geïrriteerd raakten waardoor er bloed mee kwam met spugen, omeprazol heeft mij enorm geholpen om de maag qua zuur rustig te houden en de slokdarm raakte hierdoor minder snel geïrriteerd.

3. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Tja waarom zou je niet even bellen morgen? Ik zou niet zomaar medicatie gaan gebruiken zonder met je vk te overleggen.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Tijdens mijn HG-zwangerschap ook wel eens wat bloed gespuugd. Door regelmatig spugen kun je idd makkelijk een wondje krijgen in je slokdarm dat dan wat gaat bloeden.
    Mallory-Weiss-laesie noemen ze dat. Kan verder geen kwaad.
    Als je veel last hebt van maagzuur, kan door irritatie van slokdarmslijmvlies het sneller/makkelijker gaan bloeden, dan kan een maagbeschermer (zoals omeprazol) helpen.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Omeprazol kun je ook niet zomaar krijgen ;)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja ik zou bellen en eerlijk gezegd zou ik vanavond nog bellen. Het zal zeker een wondje van het overgeven zijn, maar het is dan wel belangrijk dat je goede medicijnen krijgt om eea te laten genezen en het spugen wat meer te laten stoppen.

7. Lovelittlebaby

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Ik heb emasefene gehad. Werkte niet. Nu heb ik al 7 weken primperan. Werkt misschien wel iets maar ben nog steeds de hele dag misselijk. Sinds 2 weken weer heel soms overgeven.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zou zofran kunnen vragen aan de gyn of in elk geval idd omeprazol erbij om je maag te beschermen.

9. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38

Jawel hoor, is zonder recept te krijgen.

10. Lovelittlebaby

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Is zofran niet schadelijk voor de baby?

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Uit studies lijkt het van niet. Het wordt vaak voorgeschreven bij extreme zwangerschapsmisselijkheid. Ander alternatief zou cyclicine zijn, maar volgens mij werkt primperan beter.

12. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Sommige maagbeschermers wel, maar ik zou wel de apotheek of vk vragen welke je wel of niet mag gebruiken.

13. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Zou ook ff bellen hoor. Ws is je slokdarm geïrriteerd door het braken maar wie weet kijken ze ff verder of hebbenze iets om je te helpen.

14. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Altijd even over bellen. Wordt ook geadviseerd in de boeken en op advieswebsites.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben ook al mijn gehele zwangerschap misselijk, van alles qua medicijnen geprobeerd maar niets wat helpt.
    Heb dus ook regelmatig dat ik bloed heb bij het overgeven. Dit komt dus helaas gewoon door het vele overgeven.

16. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Waarom ik t ook zeg: ik weet dat je de laatste tijd erg veel voor je kiezen hebt gehad. Het kan ook een maagzweertje zijn en dat vraagt om een iets andere aanpak. Veel sterkte in ieder geval!

17. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Je kan bellen, maar hoeft niet. Ik heb het ook gehad, door het vele overgeven van de HG. Gyn zei dat het geen kwaad kon, maar vervelend was. Hij noemde idd ook dat syndroom.
    Neem je op dit moment medicijnen? Weet je dat een spiegel heel belangrijk is. Als ik mijn spiegel verbreek is het ook meteen weer hopeloos.
    Ja Zofran, ik zou het alleen nemen als je anders permanent uitgedroogd bent. Ze weten nog niet de gevolgen op langetermijn en dat staat mij tegen. Maar ik hoor er idd goede berichten over.

Deel Deze Pagina