Mijn premature zoontje is bijna 1 jaar oud. Vanaf zijn geboorte heeft hij een premature fopspeentje gehad, en eigelijk tot nu toe gehad. Ik wil nu graag overstappen op een normale speen, maar hij wilt hem absoluut niet! Iemand ervaring ermee?
Mijn zoontje wilde geen speentje maar ik weet dat mijn ouders zo lang met mij hebben gezeten. Ik was dysmatuur en heb ook 6 weken in het ziekenhuis gelegen na mijn geboorte. Omdat ze destijds geen speentjes hadden hadden ze een dop van een fles dichtgeplakt met plakband en dat als speen gebruikt. Tot mijn zesde (ja, echt) hebben mijn ouders om de zoveel tijd naar het ziekenhuis gereden voor een 'nieuwe' handgemaakte speen. Zo dichtgeplakte flessenspeen dus. Kinderen kunnen dus heel hardnekkig zijn.
Ik zou er geen probleem van maken. Mijn dochter is begonnen met de prematurenspeen en is overgestapt naar de volgende maat toen ze een half jaar ofzo was. Inmiddels is ze ruim anderhalf en gebruikt ze nog steeds dat maatje. (wel een schone natuurlijk, ik vervang ze om de zoveel tijd) Ik denk maar zo, hoe kleiner het "bitje" (het stuk wat in de mond gaat), hoe minder de last de tandjes ervan hebben.
Ik had hetzelfde probleem, mijn zoon bliefde niets anders. Ikzelf wilde graag overstappen omdat die prematuren-spenen zo slecht blijven zitten. Heel veel verschillende gekocht en uiteindelijk een gevonden die hij wel wilde, eentje van de locale voetbalclub.. En ik geef niks om voetbal haha. Hij is nu bijna twee en een half en heeft m nog steeds. De vorm van deze speen is net zo rond als die prematurenspeen. Mijn advies dus: heel veel verschillende uitproberen