eerder opende ik een topic over dat ik de baby niet goed voelde. Gister ben ik veeeeeeeeeeel te druk geweest! Ik voelde me ook echt niet goed gisteravond. Vanmorgen stond ik op om te sporten, super duizelig! toch gegaan, paar keer bijna omgevallen, maar ging steeds net goed. Toen dacht ik, ik moet de ramen ook nog wassen, voelde me ook beter na het sporten! ik begin daar aan, halverwege wordt ik super duizelig. Ik stap van de trap af en val gewoon neer op de grond, flauw gevallen dus. Ik kwam bij, ben naar binnen gegaan en heb heel erg over moeten geven, zweten, trillen, ik denk, maar dit is niet goed. Verloskundige op de spoedlijn gebeld en die had echt zoiets van, ach meisje, ramen wassen is ook veel te zwaar, dat moet je helemaal niet doen! waarschijnlijk door je duizeligheid over gegeven. Neem gewoon wat rust, dan gaat het weer over. Ik heb echt het gevoel dat ik beter niet had kunnen bellen? wat denken jullie?
Nog even afgezien van de ietwat flauwe reactie van de vk ... heeft ze denk ik wel een puntje . Het is bloedheet en het kan goed dat je ff teveel hooi op je vork hebt genomen. Ik doe helemaal niets met dit weer ... Ik zou idd even je rust nemen en als het over een paar uurtjes niet is afgenomen, nog een keer bellen ...
Ik denk dat je zeker had moeten bellen, heb trouwens ook men ramen gedaan vandaag. Daarna wel gestopt en morgen de andere poets. Goed rusten nu en als je je niet snel beter voelt, gewoon weer bellen. Hun zijn er daarvoor. Heb je gezegd dat je de kleine minder voelt? Veel sterkte meid!
Bellen moet altijd kunnen. Maar als je je zo voelt moet je echt even wat rustiger aan doen. Het is niet goed om je zo flauw te voelen en wie weet dadelijk val je weer flauw en val je heel hard of verkeerd. Denk nu aan jezelf en je Baby doe alles gewoon een paar tandjes terug en dan maar geen ramen gewassen. Neem de rust je krijgt het straks nog druk genoeg!! Succes meid!
Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft. Niet zozeer dat je de vk niet zou hebben moeten bellen, met het gevoel dat je hebt. Want dat zou ik met dezelfde klachten ook hebben gedaan. Maar het lijkt mij dat je he lichaam beter in acht had kunnen nemen. Je had al aardig wat waarschuwings signalen van je lijf gehad. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je door en door en door blijft gaan terwijl je lijf schreeuwt om rust. Je brengt de gezondheid van jezelf en je kindje in gevaar (voor hetzelfde liedje kletter je van het trapje af). Dat stuk snap ik niet.
Wel flauw hoe de vk reageerde. Zelf doe ik alles rustig en in stappen, met dit weer doe ik bijna niks. Je moet goed naar je lichaam luisteren. Is soms moeilijk maar wel het beste
Niet schuldig voelen omdat je gebeld had. Als je je dan toch perse schuldig wilt voelen, doe het dan maar omdat je over je grenzen heen bent gegaan. Maar he! Ook dat hoeft niet. Alles is weer ok (neem ik aan). En nu weet je ook dat je niet eerst meot gaan sporten en daarna de ramen doen. Verdeel je energie en luister naar je lichaam. En wanneer dat lichaam er de brui aan lijkt te geven, dan gewoon bellen!
Bedankt voor jullie reacties! ik ben een heel actief persoon, en doe het veeeel.rustiger dan ooit. Vroeger had ik nooit tijd om even te zitten, nu slaap ik elke middag een uur. Na het sporten voelde ik me echt een stuk beter, en toch..... tja.. Ik ben heel goed in voelen, gun mezelf deze zwangerschap alle rust van de wereld en ik heb dit niet aan zien komen. Nu voel ik me ook echt kip en kip lekker, zou wel weer wat kunnen doen, heb trouwens ook nooit harde buiken, ik ken het wel, bij stress heb ik dat, maar vandaag was alles heel relaxed... Hebben jullie dat dan nooit? Ik mankeer echt helemaal niks, maar schrok enorm door wat ervanmorgen is gebeurt.
Pfff... Ik wordt al duizelig als ik je verhaal lees, je bent veels te druk geweest! Zeker met deze hitte. Gewoon op je kont en niks doen! Die ramen komen wel een keer. Maar je hoeft je niet schuldig te voelen dat je de vk heb gebeld hoor. Ik heb altijd zoiets beter een keer teveel voor niks dan een keer te weinig en er is wel echt iets! En nu lekker rustig aan!
Nee, maar ik moet zeggen dat ik op hele warme dagen echt niets doe. Ik weet gewoon dat het funest is en dat ik mezelf voor mijn kop sla als ik idd me beroerd voel omdat ik toch weer teveel heb gedaan. Je kunt je nu misschien goed voelen, toch zou ik vandaag gewoon niets meer doen. Even je lichaam de tijd geven om weer op niveau te komen. Morgen is er weer een dag ...
ik ga in elk geval niks meer alleen ondernemen. Mijn man komt zo thuis en die helpt met de boodschappen. maar weet je wat zo gek is? gister heb ik de hele dag met een vest aan gelopen, ik had het koud. in onze vakantie was het elke dag 35 graden, alleen pal in de zon vond ik het lekker, de avond met 25 graden trok ik mijn vest weer aan, ik vind die warme dagen eerder lekker dan dat ik het te warm heb...
Geeft toch niks joh. Het is toch juist fijn dat er iemand is die je gerust kan stellen? Daar is ze voor! Ookal was het toontje misschien wat belerend, ze heeft wel gelijk. Het is ook niet makkelijk met je veranderende lichaam om ineens een tandje terug te moeten doen terwijl je normaal gesproken 'alles' gewoon even deed? Hier hetzelfde. Zat net in tranen, omdat ik 'zoveel moet' van mezelf. Maar wat moet er eigenlijk allemaal echt? Aldus manlief. Schrappen dus. Zeker met dit weer. En als je je weer wat beter voelt, pak je het weer op. Lastig, ik weet het
zoooo lastig, zeker omdat mijn man 50 uur werkt per week, ik vaak 40, voelt het toch dat ik hem werk moet ontnemen. Hij snapt heus wel wanneer ik dingen niet meer doe, maar lastig hoor, als je je best goed voelt je aan je man moet vragen die gewerkt heeft van 6 tot 6 of hij nog even wil koken en de afwas wil doen.. zo hebt hij mij ook niet.. tijd voor een gesprek vanavond..
Je moet je niet schuldig voelen dat je de vk hebt gebeld. En ik vind haar reactie helemaal niet flauw of belerend, ze zegt toch alleen maar dat je rustig aan moet doen? Is toch een prima advies? Als je je al ergens schuldig over wil voelen, zou ik dat doen over het feit dat je veel te veel hooi op je vork hebt genomen vandaag. Als je je tijdens het sporten al regelmatig niet goed voelde, moet je niet daarna nog eens de ramen gaan wassen enzo. Vind ik niet echt heel slim.
Natuurlijk is het goed dat je belt maar snap wel waarom vk dit zei. Je hebt gewoon te veel gedaan. Ik ken dat. Kon groot deel van zwangerschap alles nog met groot gemak, maar ja de warmte maakt het niet makkelijker en je moet wel leren luisteren naar je lichaam. Heb nu verlof en eerste dagen veel gedaan in huis, maar merk wel dat ik mezelf moet remmen. Kan nu eenmaal niet alles meer nu en het gaat niet alleen om mij maar ook mn kindje