week na verwijderen spiraal zwangerschapstest al positief?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sanniesannie, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hi Dames,

Ik heb deze vraag ook al gesteld in zwangerschapstest noemer maar ik ben erg benieuwd of er meer meiden zijn met een soortgelijke ervaring mbt het spiraal.

1 maart heb ik mijn mirena spiraal laten verwijderen. Precies 2 weken daarvoor (15 feb) had ik mijn menstruatie dus zou mijn ovulatie rond de dag zijn geweest van het verwijderen van het spiraal. Nu heb ik al een aantal dagen lichte klachten zoals hoofdpijn, gevoelige borsten en al 2x een lichte bloedneus gehad wat ik anders nooit heb. Dus ik dacht gisteren, ik gooi er een action early tegenaan.
    Binnen 4 minuten verschijnt er een licht streepje. Foto is net na afleestijd gemaakt.

Nu ben ik benieuwd of jullie iets zien en of er meer dames zijn met zo'n soort gelijk verhaal/ervaring na het verwijderen van het spiraal.

Bijgevoegde bestanden:

2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Als je een spiraal had die geen invloed heeft op je eisprong zou het kunnen. Het kan ook dat de test reageert op het ovulatiehormoon lh. Zou overmorgen nog eens testen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Al een aantal dagen klachten kan helaas nog niet een zwangerschap zijn.
    Stel dat je eisprong direct op 1 maart was.
    De innesteling vind op zijn vroegst plaats op 4 dpo (en dat is al erg vroeg).
    Hcg is heel licht/vaag aantoonbaar op een test ong 2-3 dagen na de innesteling.

Dus rekensom bij jou ... 1 maart eisprong, op zijn vroegst op 5 maart de innesteling.
    Ca 7-8 maart vage/hele lichte positest en vanaf dat moment ook pas de kwaaltjes.

Als jij dan al dagen last hebt van kwaaltjes, komt dat niet overeen met de cyclusdagen waarin je zit.

Ik denk eerder dat je last hebt van een aankomende eisprong/ontspiralen of opboiw progesteron na de eisprong.

Leraje vindt dit leuk.
  4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113

Deel Deze Pagina