Hoi allemaal, Misschien dat jullie wel zullen denken wat een rare vraag......sorry daarvoor haha. Maar wat ik me af vraag. Als je met IUI zwanger raakt (mijn 1e zwangerschap is ontstaan n.a.v. IUI) gaat de bevruchting en innesteling en wat er daarna gebeurd precies hetzelfde als bij het ontstaan van een bevruchting zonder IUI? Of moet het bevruchtte eitje dan bijv. een mindere lange weg afleggen? bedankt alvast. gr vruchtje
Hoi Vruchtje, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! De bevruchting en innesteling bij IUI gaat hetzelfde als bij een spontane zwangerschap. Het verschil is dat het zaad dichter bij het eitje wordt ingespoten, namelijk in de baarmoeder zelf.
Wat Saskia schrijft, klopt. Normaal dan komen de zaadcellen aan het begin van je vagina je lichaam binnen. Bij IUI wordt het via een slangetje zo hoog mogelijk in je baarmoeder gespoten. De zaadcellen hoeven dus een minder lange weg af te leggen en je omzeilt hiermee je baarmoedermond en het cervixslijm waar ze doorheen moeten. Vooral bij een mindere zaadkwaliteit kan dit net een extra zetje zijn. Wat daarna komt is allemaal hetzelfde als op de normale manier.