Fertiliteit 3 weken gesloten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JosjeM, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Ik heb er ook mee te maken meander Amersfoort en het was nogal een klap in mijn gezicht.. Vorige week belde ik om een afspraak te maken voor de echo op culyclus dag 10/11 omdat de eerste iui ging starten. Medicatie die dag ook opgehaald door vriend lief. Twee weken daarvoor de intake gehad en er is niets verteld over de vk periode.. En mevrouw zegt uhm ja ik moet je teleurstellen nu 3 wkn geen mogelijkheid.
    Wij mochten starten in juni of juli als we dit hadden geweten hadden er mogelijk een andere keuze gemaakt..
    Ja ik snap het maar nee hoe het gecommuniceerd wordt niet.

2. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Bij ons in het ziekenhuis was het in de zomer gewoon door gaan. Maar was met kerst 2 weken dicht. Dit ivm alles goed schoonmaken, maar ook het lab in Erasmus die dicht ging ivm schoonmaken

Snap dat het vervelend is voor jezelf.
    Maar hier konidigde ze dit al ver van te voren aan dat ze dicht waren en dat mogelijk een pauze maand was.

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Jeetje, dat is wel echt slecht gecommuniceerd! Heb je je eindelijk helemaal opgeladen voor die eerste IUI en daar kijk je dan ook naar uit en dan BAM.. zo slecht. Dat had ik ook bij mijn eerste IUI, die zou op een zaterdag zijn, maar ik kon toen niet terecht omdat ze vol waren en er in het weekend maar 1 plekje is. Ook al zoiets.

4. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Pfff vol hou op hoor
    Echt waarom leren ze daar niet van de ik dan ;)
    Wel fijn om even iemand te hebben die echt begrijpt hoe dat voelt :)

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ook zelfde ziekenhuis ;)

xElles en JosjeM vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @xElles ben ook benieuwd wat jouw ervaring ws. Hier eerste zw nl ander ziekenhuis gehad. Ben er wel bevallen overigens

7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Wil je me een pb’tje doen? Wel even fijn om ervaring te delen. Vooral omdat bijna niemand bij SZ loopt!

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hey! Jij ook hier uit de buurt dus! Grappig :D
    Ik ken je niet.. want ik weet hoe je zoontje heet, maar ken niemand die zo heet.

Ik vond onze eerste gyn (dr. Mooi) echt vreselijk. Heb na 2 keer gevraagd om een andere gyn. Kregen toen dr. Tepe. Ge-wel-dige vrouw ♥️ Zij was uiteindelijk ook (toevallig) bij de bevalling van ons dochtertje.

Bij fertiliteit had ik bijna altijd Marion. Die vond ik heel fijn. Heel rustig en goed uitleggen. Die andere vond ik wat directer. Soms wat lomp. Ik had een verhoogde prolactine waarde. Zei ze: “Oké, ik zie dat de waardes wat verhoogd zijn. Dat kan betekenen dat je een tumor hebt. Niks ergs hoor. Maar het kan een tumor op je hypofyse zijn.”
    Zat ik daar lijkbleek.. huuuhh?? Een túmor? En dat vertel je even tussen neus en lippen door?
    Uiteindelijk heb ik thuis alles opgezocht daarover. De keer daarna had ik Marion weer en daar toen aangegeven dat ik heel erg geschrokken was. Ook de manier waarop het verteld werd vond ik niet oké. Was ze helemaal met me eens. Ook excuses aangeboden.

Ik vond echter wel dat ze niet altijd helemaal goed op de hoogte waren. Soms moesten ze nog ter plekke mijn dossier doorlezen, terwijl ik al in die stoel lag.

Maar over het algemeen was ik daar echt wel tevreden. En jij?

:o: Lang verhaal geworden

Nina Sanders en JosjeM vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahahahahaa ik ook eerst die gyn. Wat een afschuwelijk autist in zijn communicatie. Heel erg excuus hoe ik het verwoord maar ik kan het gewoon niet anders verwoorden. Geen inlevingsvermogen, geen geduld, helemaal niets. Ben er nu 2x geweest en de volgende keer ga ik om een ander vragen.

Ik ben tot nu toe qua FM enkel nog bij M. geweest. Ik vind haar eigenwijs, niet heel sympathiek over komen. Zo begon ze telkens weer over Clomid terwijl ik direct al had aangegeven dit niet te willen. Slechte ervaringen mee en de vorige keer werd ik zwanger mbv Menopur, Pregnyl en Utrogestan. Ze zei resoluut dat utro niet wordt voorgeschreven bij Ovulatie Inductie. Tsja, als toch bewezen is dat het bij mij werkt. Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat het mijn lichaam, mijn behandeling is en dat ik het best zonder wil proberen, maar als ik het toch na een xtal keer wil proberen, ik het gesprek aan ga met de gyn. En dat ik Menopur wil, ondanks dat zij standaard Gonal hebben (ik mocht wel kiezen van haar, maar het ging niet echt van harte volgens mij).
    Maargoed, ik baal ook heel erg waarop ze het bracht dat ze dicht gingen. Dan denk ik echt, kom op joh, ik weet dat ik een routine afspraak voor je ben, maar leef je een beetje in joh.

Zo heb ik voor de bevalling vorig jaar een paar x een ctg gehad ivm minder leven voelen en toen had ik dr. Verhagen. Super aardige vrouw toen.
    Ik zal jouw suggestie onthouden.

JosjeM vindt dit leuk.
  10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    @Nina Sanders oh dat klinkt echt niet leuk! Herken ik ook niet zo eigenlijk..
    Maar ik ging gewoon mee in de Clomid ronde.. later Gonal.

Verhagen heb ik 1x gehad, die vond ik ook heel fijn!
    Grappig dat jij dezelfde ervaring hebt met Mooi :D zo’n man zou z’n ontslag moeten krijgen. Wat een hork.

Ja Tepe is echt heel fijn. Ik werd super rustig van haar tijdens de bevalling. Ik was lichtelijk in paniek, maar toen zij erbij kwam werd ik helemaal zen :roflmao:

JosjeM en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Morgen mag ik weer op controle! Ben benieuwd!

12. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Succes! Ben benieuwd of je deze keer M. of A. hebt :)

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    A. Vond haar wel prima eigenlijk :thumup: Maandag weer!

14. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Gelukkig. Ik moet dinsdag :D
    Is het nog gelukt met de utro?

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee. Maar ik heb besloten dat ik het best eerst zonder ga proberen, maar mocht ik weer te maken krijgen met dun slijmvlies, tussentijds bleodverlies en te vroeg ongesteld etc., dan ga ik het gesprek aan met een gyn! :)
    Wie heb jij dinsdag?

16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad ook een optie!
    Geen idee, is eigenlijk elke keer een verrassing wie ik heb.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Aangezien ik morgen ook moet terug komen en jij ook, weet ik nu al dat je A. gaat krijegn (ik vraag altijd wie ik krijg haha).

JosjeM vindt dit leuk.
  18. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Haha thanksss! Fijn, ik vind A. fijner dan M. Dus dat komt goed uit.
    Hoe stond het er vandaag voor met je ei?

Ik heb morgen om half 9 al de afspraak, lekker vroeg.:p

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oeh ik om 9u ;)
    Mijn ei was vandaag 17,5 mm. Dus vanavond nog 1x Menopur, morgen controle en dan morgen ws ook Ovitrelle. Hij ligt al wel in de koelkast.

Zou het dan niet te laat zijn als ik pas morgen de Ovitrelle zet?
    Want je ei groeit natuurlijk na hcg injectie óók nog even door en ik moet vanavond nog 1 ampul Menopur.

20. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Hm, ik heb geen ervaring met hormonen eerlijk gezegd. Wellicht dat er andere dames zijn die het wel weten!

Wij doen IUI in eigen cyclus en kom alleen voor de echo’s om te kijken hoe het er voor staat. Dus van hormonen geen idee.

Deel Deze Pagina