Fertiliteit 3 weken gesloten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JosjeM, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ah zo.
    Vorige keer toen ik zwanger werd moest ik bij 17 mm ook nog 1x stimuleren maar dan de ochtend erop Pregnyl. maar wellicht maakt eht neit zo heel veel uit of het dan in de ochtend of avond is.

Spannend voor jou ook! Ik ga voor je duimen! A. is volgens mij naar de kapper geweest ;)

2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Denk dat het dan niet uitmaakt inderdaad. Ze zal vast weten waar ze het over heeft!
    Pregnyl is toch gemaakt van urine van vrouwen die meedoen aan MvM en Ovitrelle kunstmatig HCG?

Vind het ook wel weer spannend, het is erop of eronder deze vooralsnog laatste ronde iui.
    Ze is naar de kapper geweest alsin ze heeft zich een nog korter en pittiger kapsel aan laten meten of een hip kleurtje? :roflmao:

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat klopt. Hetzelfde geldt voor Menopur (urine) en Gonal-F (synthetisch).
    Nóg pittiger :p

JosjeM vindt dit leuk.
  4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Oh dat van Menupur en Gonal-F is nieuw voor me, dat wist ik nog niet!

Haha, dan ben ik vast voorbereid. :rolleyes:

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jullie volgende stap is IVF? Ik hoop van harte dat het deze ronde raak mag zijn voor jullie!
    Maar krijg jij dan niets v je eisprong? Doen jullie ovulatietesten? Want een echo geeft toch geen antwoord van het exacte moment van ovulatie? De inseminatie moet net vóór de eisprong plaats vinden, toch?

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.891
    9.665
    113
    Vrouw
    Zoals het er nu naar uitziet wordt de volgende stap IVF, tenzij de gynaecoloog toch anders bepaald.
    Ik krijg niks voor mijn eisprong, omdat ik een regelmatige cyclus heb en een eisprong op ongeveer dezelfde cyclusdag. De eerste 3 pogingen hebben we alleen op basis van ovulatietesten gedaan, maar daaruit is gebleken dat mijn eisprong elke keer al is geweest. (Positieve ovulatietest = volgende dag IUI)
    Na 3 pogingen hadden we ook een evaluatiegesprek of we met IUI doorgingen of toch IVF. Gekozen voor IUI met cyclusmonitoring en ovulatietesten. Dit omdat er nog wel een kleine kans op een zwangerschap is en we voor onszelf het gevoel zouden hebben dat we het écht een kans hebben gegeven en niet achteraf spijt dat we meteen door zijn gegaan voor IVF.
    Nu met monitoring gaat het redelijk goed. Maar mijn ei groeit gewoon ineens super snel, waardoor we alsnog achter het net vissen voor mijn idee.
    Vorige keer was de timing (na lang doordrammen) perfect, maar het zaad dramatisch jammer genoeg :(

Dus ik hoop van harte dat dit dé ronde gaat zijn waarin het lukt, maar ook niet te veel.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik snap je gedachtegang. Want ivf is tegelijkertijd wel je eindstation. Ik moet zeggen dat ik me niet heel erg heb verdiept in andere methoden dan OI maar ik hoop heel erg met je mee!

8. Kimpyy

Kimpyy Actief lid

18 mei 2017
    499
    181
    43
    Vrouw
    Bij ons sluiten ze omdat het fertiliteit labo grondig word gekuist en dat doen ze 2x in het jaar :)

Deel Deze Pagina