Hoi ik zal ff in het kort mijn verhaal doen. Wij zijn sinds 2006 bezig om zwanger te blijven, mijn eeste zwangerschap was een ongelukje dit gebeurde in 2003 ondanks dat er een hoop dingen niet geregeld waren, mijn vriend en ik woonde nog apart we waren nog niet zo heel lang bij elkaar enz maar we gingen er wel voor , bij de eerste echo bleek het een lege vruchtzak na de mk besloten we wel samen te gaan wonen maar nog te wachten voor we er echt voor zouden gaan. 2006 was het eindelijk zover en we gingen ervoor helaas zijn we nu 8miskramen verder en nog steeds geen kindje het verdriet is groot en in de fam komen er steeds meer die zwanger zijn dit word ook steeds moeilijker. Ik loop al 2jaar bij de gyn en heb het gevoel steeds in een kringetje rond te draaien zwanger miskraam en weer opnieuw nu kreeg ik een adres van iemand die ook herhaalde miskramen heeft maar aan de andere kant van nederland woon dus die kan dit centrum niet. Ik zou graag van andere horen die hier geweest zijn hoe ze het ervaren hebben. Ik heb 13jan een afspraak staan.
Hey Minimuis, Ik ben er nu met mijn eerste IUi heengegaan en ik kan je zeggen, ik ben er erg blij mij! Zoveel fijne als het zh!! Ben wel voorbereid op lange wachttijden! Ze nemen voor iedereen de tijd die die nodig heeft, dus het kan (zeker aan het eind vd dag) flink uitlopen. Anywayz, wat ik zo fijn vind is dat ze echt geïnteresseert zijn in je. Ze nemen de tijd voor je en nemen je serieus. Heel in het kort mijn verhaal, wij zijn sinds jan 07 bezig en zie mijn onderschrift. Mijn man heeft epiletie en door de medicijnen kan hij heel moeilijk klaarkomen. Mijn een-na-laatste afspraak bij me gyn in het zh kreeg ik een paar dingen te horen waardoor voor mij de kous af was en de keus snel gemaakt. Mijn gyn aldaar was niet echt profesioneel bezig zegmaar. Anywayz, bij het Geergen kon ik m'n verhaal doen en een week later mochtren we de IUI al starten. Veel succes daar! En als je meer vragen hebt, pb me gerust! Knuf Sookie
Minimuis; wij zijn sinds juli van dit jaar bij het Geertgen onder behandeling. En dat bevalt heel erg goed. De wachttijden waar Sookie het over heeft; ik vind dat wel meevallen. In mijn oude ZH moest ik eigenlijk altijd standaard 30 minuten wachten. Bij het Geertgen is dat soms ook zo. Maar soms ook niet. Artsen zijn aardig, en erg kundig. Je wordt serieus genomen. Echt een aanrader. Succes ermee.
Aja, Ieoor, ik bedoelde ook dat ik het wel mee vind vallen. Met de FM stond ik in een half uur weer buiten. Maar met de IUI zou ie om 18:00 zijn en we werden om 19:00 naar binnen geroepen.. Ach, ze hebben genoeg leesvoer en het is geen steriele zh-wachtkamer. Ik vind het ook niet erg. Het ligt er wss aan of je vroeg of laat op de dag bent.. Knuf Sookie
hey meid ik en mijn vriend lopen er nu vanaf april dit jaar... ik vind het er een prettige omgeving zelfs de assistentes zijn erg vriendelijk... de wachtkamer is net een huiskamer dus geen zkh gedoe... de gyns zijn er ook geweldig luisteren goed naar je en leggen het goed uit... we zijn in de eerste week daargekomen en de 2de week (na uitslag bloed enz.) meteen clomid meegekregen.. 1ste ronde niks 2de ronde meteen ophogen naar 100mg deed ook niks.. meteen naar gonal-f spuiten ze zijn er heel rap en snel hoor.. doen geen moeite met overgewicht,en zullen niet klagen.. heel netjes en verzorgt daarzo... plus alles wordt vergoedt... succes xxxbabyhope..
elmo sorry van het lettertype zal voortaan standaart aanhouden. meiden harstikken bedankt dit is echt heel fijn om te lezen dan ga ik er al heel anders heen dan naar het ziekenhuis al moet ik zeggen dat ik wel een hele fijne gyn heb dus daar ligt het ook totaal niet aan maar het word zo zwaar iedere keer die dikke buiken in de wachtkamer en inderdaad dat steriele gedoe er rond heen het komt mijn neus uit. Ik vind het ook prettig om te lezen dat ze je echt serieus nemen. Ik had al een beetje zitten google en had al veel goede verhalen gelezen. En de wachttijden die nemen we erwel bij als het dat nodig heeft om onze droom te laten uitkomen. Wat ik voor iedereen hier natuurlijk hoop en toe wens.
@ Minimuis: Gefeliciteerd! Ik zie dat jij je afspraak kan afzeggen. Ik heb net een afspraak gemaakt. Ben er op zich wel blij mee, maar ik vond iets ook een beetje raar... De assistent kon niets zeggen over de wachttijd voor IVF, dat zou in het gesprek worden toegelicht. Het hing er ook vanaf 'wat er tegenover zou staan...' Ik zou in elk geval geen bevruchte eicellen af willen staan o.i.d. als ze daarop doelt, dus in dat geval niets. Weet hier iemand op hoeveel maanden ik kan rekenen? Ik kan in een ander ziekenhuis na de laatste IUI direct terecht, maar daar zetten ze maar één bevruchte eicel terug, terwijl ik er graag twee wil als ze niet van goede kwaliteit blijken te zijn...
Botervliegje; voor IUI, IVF of ICSI kent het Geertgen géén wachttijden. Je kunt direct starten, mits je in de juiste fase van je cyclus zit natuurlijk. Verder; als jij niets van hun nodig hebt (eitjes en/of zaadjes), dan hoef je hun ook echt NIETS terug te geven. Sterker nog. Ze hebben er bij ons dus nog nooit om gevraagd (wij hebben geen eitjes/zaadjes nodig). Ze vragen daar enkel om als jij dus ook iets nodig hebt.
@botervliegje.. idd ze hebben er geen wachtlijst voor iui ivf of icsi... de assistentes daar weten niet veel van de behandelingen zelf hoor!!! in ieder geval het vrouwtje die jij aan de tel hebt gehad dan die zit daar alleen voor afspraken te plannen... je zou direct met ivf kunnen beginnen ten minste als je alle onderzoeken al gehad hebt en al weet wat er scheelt,en aan wie het ligt.. bij ons is het zo 5 keer ovulatie inductie, 1ste ronde clomid 50 mg deed niks.. 2de ronde clomid 100mg deed niks.. 3de ronde gonal-f spuiten 37,5ui en pregnyl 10.000 op dag 15..geen zw.. 4de ronde gonal-f 37.5ui en pregnyl 10.000 op dag 17 zwanger maar mk gehad... 5de ronde gonal-f 37.5 stoppen vanwege overstimulatie op cd 32 6de ronde zitten we nu.... dan nog 1 ronde gonal-f spuiten..als ik nog niet zwanger ben geworden? dan 2 keer gonal-f met iui dan de hsg dan nog 2 x iui en dn pas ivf nou wij zitten pas aan ivf te denken rond juni juli.... succes meid en bij wie heb je een afspraak staan???
@ Ieoor, pfewww dat is wel een opluchting. @ Baby hope: Ook al zo'n lang traject, ik zag bij Ieoor ook al en ik ben ook al behoorlijk bezig in de MMM! Vervelend is dat he, elke keer weer moed verzamelen. En dan ook nog een mk... Maar de aanhouder wint! Ik heb mijn afspraak staan als ik denk ik net 2 dagen ongesteld ben. Haha, ik denk direct aan een vliegende start, hopla gelijk door, maar dat zal wel niet lukken. Je moet ook eerst de pil slikken voor IVF heb ik eens gelezen? Ik denk erover om nog een 9e (jawel!) IUI te gaan doen als zwemmers meer dan een miljoen zijn en daarna IVF... Weten jullie ook hoe vaak ik naar Geertgen zou moeten komen? Zou ik ook bloed in mijn eigen ziekenhuis kunnen laten prikken bijvoorbeeld? Mijn vriend zal me denk ik niet altijd kunnen brengen en dan is het 6 uur met ov heen en weer. Niet dat dat een probleem is, hoor, maar zou wel praktisch zijn. En anders zoek ik een hotel
Na elke afspraak bij de fertiliteits arts, heb je meteen daarna een gesprekje met de assistente/verpleegkundige. Je kunt dan eventuele vragen (opnieuw) stellen. Hun geven je de benodigde medicatie mee (ze hebben hun eigen medicijn voorraad). En deze zelfde verpleegkundige prikt ook bloed indien nodig. Na het mislukken van een poging moet ik erheen voor een uitgangsecho + evaluatiegesprek. Vervolgens heb ik 2 of 3 FMen, dan de punctie, en daarna de TP in Genk. Hoeveel follikelmetingen jij nodig hebt, valt nu nog niet te zeggen. Dat ligt aan de de groei van jouw eitjes. Misschien is 1 FM genoeg, misschien heb je er 3 nodig. Ohja; het Geertgen doet niet aan de pil slikken. 'Dan wordt je zeker niet zwanger zegt Dokter Wissmann altijd; en we willen u zwanger zien'. Is een erg leuke man. Succes.
Oh, thanks Ieoor! Ik dacht dat je ook elke dag moet bloedprikken, maar dat is dus meestal gekoppeld aan de follikel-metingen? Dat scheelt weer. Dus een keer of 5 moet je erheen? Dat is wel te doen. Ik heb trouwens een afspraak met dr. Ruis.
Botervliegje de afspraak blijft hier gewoon staan hoor het zit hem hier namelijk niet in het zwanger worden maar het zwanger blijven het is dus afwachten of het nu wel goed blijft gaan vandaar dat ik de afspraak ook niet afzeg. Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk komt je droom heel snel uit
dr ruis is the boss himself en is zo`n leuke vent... hij heeft mijn moeder geholpen met haar bevalling van mij.. en nu heb ik hem ook iedere keer.. (ik wil namelijk bij niemand anders))....haha nu mag ik 9 januarie weer testen
Dank je Minimuis! Ik hoop dat jullie minimuisje lekker blijft zitten! Hoe voel je je? Babyhope, dat is fijn te horen! Ik moet nog even geduld hebben. Eind januari ergens een afspraak. Ik duim voor je dat je 9 januari zwanger blijkt te zijn!
Minimuis, op jouw advies heb ik voor 12 januari een afspraak gemaakt. Spannend! Jouw afspraak van 13 januari blijft dus gewoon staan ondanks dat je zwanger bent? Je wilde toch proberen om em wat naar voren te halen?