Hallo allemaal, Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag kan stellen, dus dan maar hier. 6 dagen geleden ben ik met spoed geopereerd aan een bbz. Hierbij is mijn linker eileider verwijderd en heb ik 3 sneetjes van ong 1 cm in mijn buik. Sinds 2 dagen is mijn ongi weer op gang gekomen, gisteren en eergisteren zeer heftig, nu veel minder. A.s. maandag heb ik een controle bij de gyn. En om alvast een beetje voor te bereiden (dat het antwoord van de gyn minder hard aankomt) Vraag ik me af wanneer we weer gericht kunnen klussen, als ik me goed voel uiteraard... Kan het al als ik deze ongi heb gehad? Of mag het echt pas na deze cyclus? Niet dat ik verwacht meteen een normale cyclus te hebben of direct aan te tellen... maar je weet maar nooit! Alvast bedankt!
Lieve Cyntje, Allereerst... heel veel sterkte! Het is niet niks waar je doorheen moet. Je verlies en vervolgens de onzekerheid voor de toekomst. Ik denk dat je gynaecoloog je zal adviseren nog een ronde langer te wachten om zo het hormoonpeil in je lichaam weer op normaal niveau te brengen. Ik begrijp dat je alleen geopereerd bent en dus geen medicatie hebt gehad? Want als je ook methotrexaat hebt gehad moet je minimaal een half jaar wachten (tenminste... dat staat er normaal gesproken wel voor). Ik begrijp dat echter niet uit je verhaal, dus denk dat je alleen geopereerd bent. Ik wil je heel veel sterkte wensen en knap goed op! Het is niet niks wat je overkomen is en gun jezelf ook de tijd voor verwerking. Uit ervaring kan ik helaas zeggen dat je anders een gigantische terugslag krijgt (zonder je bang te willen maken)... Heel veel sterkte en succes! Liefs, Josien
Dank je wel voor je reactie Josien, Ik heb inderdaad niet zo'n injectie gehad. (spuiten ze normaal toch in het vruchtje waardoor het afsterft en op een natuurlijke manier word afgedreven?) Toen ze me gingen opereren was mijn eileider al gesprongen dus er was toch geen redden meer aan. Ik vind het erg moeilijk om een maand te moeten wachten, maar misschien is dat wel beter. We zullen zien wat de gyn te vertellen heeft. En mochten we een cyclus moeten wachten dat proberen we dat maar...
Hoi meid, ik heb in februarie 2008 een bbz gehad(vandaag precies 2 jaar geleden). Mijn gyn.heeft ons toen die tijd ook een maand herstellen geadviseerd en daarna mochten wij gewoon weer onze gang gaan. Gelukkig had ik 4 weken na de operatie alweer mijn menstruatie. Maar helaas tot op heden ben ik nog niet zwanger geraakt, en zijn we bijna alweer een jaar bezig in de medische molen. Ik hoop voor jou dat het wel snel raak is..
@Cyntje, dat is inderdaad een injectie ja in combinatie met pillen. Hoe erg het ook is geweest, misschien is het maar goed dat je die pillen/injecties niet gehad hebt, want het kan ook in de toekomst anders zorgen voor vervelende complicaties. En dan moet je inderdaad soms een half jaar tot een jaar wachten. Wat vreselijk zeg dat je eileider al gespronge was! Heb je veel bloedverlies gehad? En hoe gaat het nu tussen de oortjes met je? Heb je het gevoel dat je het allemaal een beetje kunt verwerken? En heb je ook mensen waar je het er goed mee over kunt hebben? @Moray, heel veel succes! Alweer een jaar bezig in de MMM. Ik wens je alle geluk toe meid! Liefs, Josien
Ja, ik had 300 cc bloed in mijn buik. Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was aangekomen merkte ik dat het pijngebied steeds groter werd. Tot aan mijn onderste rib links. Tussen de oortjes gaat het op zich wel goed... het lijkt wel, na al 2 x een mk, dat je onderhand niets meer "voelt" Misschien komt het ook wel omdat ik er al heel veel over gepraat heb... dat ik er gewoon even genoeg van heb zeg maar... steeds het verhaaltje weer. Maar de klap komt nog wel... al hebben er al veel tranen gevloeid. Waar ik het het moeilijkste mee ga krijgen is mijn schoonzusje... die is nu bijna 8 weken zwanger. Dus hopenlijk zien we mekaar binnenkort om ook dat deel te kunnen verwerken. Ook voor hun, want voor hun is het ook moeilijk om mij weer te zien denk ik.
Jeetje meid! Jullie worden dus zowiezo al moeilijk zwanger Wat naar moet dat toch zijn... al 2 jaar bezig *dikke knuf* Ik ben nu in 15 maanden tijd 3 x zwanger geweest. Helaas nog nooit een kloppend hartje mogen bewonderen...
Nou het moeilijkste van alles is dat we vanaf het "proberen"binnen 6 maanden zwanger waren, en dat liep uiteindelijk uit op een bbz.. Hierna zijn we alweer twee jaar aan het proberen.. Ik ga vanaf morgen beginnen met puregon spuiten en dan gecombineerd met iui. Hiervoor heb ik al 3x iui in eigen cylcus gedaan en daarna doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor ivf, maar daar zijn we afgewezen.:x Vandaar dat we nu weer terug zijn bij ons oude ziekenhuis en gaan we dit proberen. het is echt een lange lijdensweg..en ik hoop zo dat dit wel gaat lukken!