-ze zijn zo kort "grof" -ze geven geen uitleg "alleen als je het vraagt" en dan nog zo kort en bot! wie heeft deze ervaring ook?
Hier geen ervaring mee, ligt denk ik meer aan de persoon. Ik heb maar 1 lulhannes ontmoet in 5 jaar MMM. De rest lief en meelevend.
Geen ervaring met een gynaecoloog maar wel met het ZKH (intussen met 2 ZKH-en eigenlijk). De meesten vind ik niet grof overkomen, wel weinig uitleg en gehaast. Slechts 1 keer een botte opmerking gehad. Wel vind ik ZKH 1 érg lange wachttijden hebben (altijd na het uur van afspraak binnen, meest extreme 3u. na afspraak, en dan ook kort binnen en weer buiten), in ZKH 2 was dat niet.
Ja! Had een jaar een gyn in hofpoort, werd gek van die man. Gaf geen uitleg, begon over allerlei nare onderzoeken terwijl hij ondertussen aan de telefoon hing voor bloeduitslagen ging toen met die andere persoon aan de telefoon in gesprek en toen hij ophing was hij alweer vergeten dat hij net had verteld over een of ander onderzoek. Dus ik in complete shock, haha. Mijn man vond hem gek genoeg wel ok, hij vond het prettig dat hij kort en bondig was en niet zoveel uitleg gaf of inzichten in volgende stappen. Terwijl ik juist behoefte had aan uitleg, met vragen zat en vooral een beetje steun zocht. Misschien is dat wel het grote verschil tussen man en vrouw en de meeste gyn zijn nog altijd mannen. Deze gyn presteerde het ook om mij te feliciteren met een zwangerschap terwijl ik de afspraak had gemaakt omdat het alweer mis was gegaan. Lekker pijnlijk. En dan de bekende : 'volgende keer beter". Dat was de druppel en ik ben nu overgestapt naar het UMC Utrecht. Veel grotere afdeling, stuk professioneler en tot nu toe fijne gesprekken gehad. Kortom, als je zo'n botte hork tegenkomt, heel snel overstappen! Dit is zo'n persoonlijk proces, dan moet je je wel goed voelen bij iemand.
In de kliniek waar wij tot vorige week liepen zitten heel veel aardiger gynaecologen en maar weinig waar wij geen goede klik mee hadden.. Maar in een ziekenhuis! Man, man, man. Ik zat net toevallig nog in de wachtkamer, maar die gezichten als ze iemand binnen roepen alleen al! Ik kan begrijpen dat het niet echt feestelijk is om de hele dag met je hoofd boven tig verschillende mutsen te hangen, maar had dan voor een andere baan gekozen zeg
@betties, had jij soms dr. Hogendoorn? Die is nu met pensioen, ik heb tot noch toe dr. Blokhuis en dr. van der Laan gezien en die vind ik ronduit fantastisch. Ik heb zelf met het WKZ vervelende herinneringen, maar daar heb ik niet eens een gyn mogen zien, alleen arts-assistenten :-/
Ik ga morgen weer heen maar mijn ervaring tot nu toe zijn ontzettend positief. Lieve mensen die het niet mooier maken dan het is, maar steeds rekening houden met hoe ik me voel. Overigens heb ik heel veel slechte verhalen gehoord over het ziekenhuis waar ik loop, dus misschien waren mijn verwachtingen gewoon extreem laag.
Ons ziekenhuis: arrogant, autoritair, gehaast en onwillend op openheid over zaken te geven. Wel een lage inschatting van de kennis van een patient. Patient hoeft ook niets te weten, wat patienten mogen weten, bepalen zij. Geertgen: dr. wiss.man.: perfect.
Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee, mijn eigen gyn komt altijd zelf met uitleg en zijn vervanger ook. Daar ben ik altijd zo blij om.
Ik ben zelfs ondanks indicatie van ziekenhuis overgestapt naar een verloskundige, omdat ik de gynaecologen in het ziekenhuis hier zo ontzettend beu was (ik heb er daar 2 verschillende meegemaakt...). Helaas moest ik door suiker toch weer naar het ziekenhuis, maar de 3e gynacoloog die ik nu trof was beter in het intermenselijk contact zullen we maar zeggen. Daar heb ik nu de volgende keer ook een afspraak mee. Ik heb wel begrepen dat hij (doordat hij dus de tijd neemt voor je) standaard 1 uur uitloopt met zijn spreekuur ('s ochtends al...). Maar de meeste vrouwen nemen dat geloof ik voor lief, dus neem ik de volgende keer ook maar een boek mee... Overigens zijn we ook in de kliniek geweest (na door gynacoloog 1 afgewezen te zijn in het ZKH) en daar waren ze allemaal ontzettend vriendelijk (maar ook lange wachttijden...)
Ik had 3 jaar lang echt en waardeloos ziekenhuis (maasstad in rdam). Ik was toen onder behandeling ivm tussentijdse bloedingen en afwijkende uitstrijkjes. Heb echt allerlei behandelingen en onderzoeken ondergaan (waterecho, hysteroscopie, bevriezing van weefsel, weghalen van weefsel) met minimale uitleg. Ook daar altijd 3 weken wachttijd en kortaf behandelt. Op een gegeven moment had ik op 4 verschillende afspraken 4 verschillende artsen gehad. Eentje daarvan was eigenlijk niet eens van dit ziekenhuis maar nam tijdelijk iemands diensten over. Op een gegeven moment zouden ze me terugbellen met uitslagen, gebeurde niet. Nadat ik de hele middag gebeld had belde hij terug vanuit de auto dat hij morgen zou bellen.. :s niet dus. Toen was ik het zo zat dat ik m dossier heb opgevraagd en naar een ander ziekenhuis ben gegaan. Mijn nieuwe gyn. is wat kortaf, je moet echt vragen, hij is niet zo spraakzaam. Wel doet hij zn best alles goed uit te leggen. Helemaal nu het om de kinderwens gaat moedigt hij me aan vooral vragen te stellen en te bellen. Daarbij vond hij al die behandelingen die ik heb gehad echt niet nodig en controleert hij me voor die uitstrijkjes 2x per jaar. Ik kan ook altijd binnen een week terecht gelukkig. Alleen in de vakantieperiode heb ik een keer een uur in de wachtkamer moeten wachten en verder max. 5 minuten
Geen ervaring mee. Ziekenhuis waar ik loop is fijn. Nemen de tijd, toen een vriendin mee ging voor een follikel meting werd zelfs alles aan haar uitgelegd. Als er wat veranderd bv andere baan schrijven ze dit ook op in je dossier. Heb niets anders dan lovende woorden voor mijn gynaecologen.
Mijn ervaringen: ziekenhuizen ... drama!: geen inlevingsvermogen, alles moet snel snel, niet mogelijk om af te wijken van geldende stramienen, geen out of the box thinking. Initiatief van patiënten wordt rucksichloss afgesnokt! Fertiklinieken: ver-a-de-ming. Dr. Wiss en Dr. R in Geertgen zijn geweldig. Nemen de tijd, leggen dingen uit, kunnen beslissingen nemen die niet in een protocol hoeven te liggen, maar wel voor jou beter uitkomen. Dat gebeurd in DD ook trouwens. Hoewel Dr. S. nogal autistisch overkomt, is hij wel in staat om naar je te luisteren, en om op basis daarvan een voorstel te doen.
Hier niet onaardig, niet bot. Maar soms wel heel kort door de bocht, te weinig uitleggen en gehaast. Kom je thuis en denk je, ik had nog zoveel willen vragen. Ik heb straks een Hsg en dat kegde de gyn door de telefoon uit als. Even een rontgenfoto maken met wat contrastvloeistof. Dat klinkt toch echt veel te simpel achteraf en had een hoop vragen die gelukkig door anderen zijn beantwoord. Maar dat hoort toch niet?
Nee, dr Kuit. Bij UMC inderdaad eerst contact met art-ass maar die deed juist enorm haar best bij het intakegesprek en meteen allemaal kleine onderzoekjes en ruimte voor vragen. Tussendoor een keer een telefonisch spreekuur gedaan met een gyn, was prima. Nu zit ik in het iui circuit en moet ik bellen om door te geven dat ik er weer klaar voor ben, die contacten gaan ook heel fijn (alhoewel ik het onderwerp steeds wel bizar vind: 'ja hallo, ik ben weer ongesteld') haha.