Te weinig eicellen bij ICSI 2, zkh stopt mogelijk met behandelen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leentje1982, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Hallo dames,

    Wij zitten in het ICSI-traject in het Radboud te Nijmegen.

    Zowel ICSI 1 als ICSI 2 zijn mislukt. Bij ICSI 1 waren 7 eicellen gevonden, 6 bevrucht en helaas maar 2 goed genoeg, de verse en daarna een cryo teruggeplaatst gekregen, beiden zijn niet blijven plakken.

    Vol goede moed door met ICSI 2. Resultaat was 3 eicellen, 2 bevruchtingen. Maar die in de stoof heeft het niet gered. We hoopten dat de verse zou blijven plakken, helaas weten we sinds gisteren dat deze poging ook mislukt is.

    Nu had een arts toen ik mijn punctie had gehad, ons verteld dat ze minimaal 4 eicellen bij een punctie willen zien. 3 waren er dus te weinig. Ik vroeg hem wat dat dan betekende. Het kwam erop neer dat het er naar uitziet dat men stopt met ons.

    Hebben destijds niet doorgevraagd bij hem, omdat het ons zo overviel! En we hoopten natuurlijk dat het zou lukken...

    Nu heb ik vandaag dus doorgegeven dat de poging wederom mislukt is en wat nu de vervolgstappen zijn. Verwacht morgen hopelijk een reactie terug te krijgen.

    Heeft iemand van jullie ervaring met weinig eicellen tijdens een punctie en is er ook tegen jullie gezegd wat wij te horen hebben gekregen? Dat kan toch niet waar zijn?! Je hebt in Nederland recht op 3 vergoede pogingen, dan hoor je die toch te krijgen of denk ik nu fout?

    Overstappen naar Gent of Düsseldorf willen we wel, maar we krijgen zo minimaal vergoed van de verzekering en wegens andere persoonlijke zaken maakt het overstappen lastig, dat we dat pas willen, mocht het tot een poging 4 komen...

    Liefs
     
  2. Lorri

    Lorri Lid

    8 mei 2016
    63
    27
    18
    Wat ontzettend balen, dat het niet gelukt is en dat ze niet verder willen helpen :(.. ik begrijp het ook eigenlijk ook gewoon niet.:(:(.. echt advies heb ik niet.

    Ik hoop dat je toch kan overstappen van verzekering of anders een second opinion kan vragen bij ander NL ziekenhuis (ev. via huisarts?)
     
  3. Minniemouse1974

    Minniemouse1974 Fanatiek lid

    14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik had bij de 1e ICSI het lange schema maar 2 eicellen.
    Bij de 2e ICSI heb ik het korte schema gehad en had ik 5 eicellen.

    Had jij een kort of een lang schema?

    De moed niet opgeven hoor!
    Er zijn ziekenhuizen genoeg en je hebt recht op 3 pogingen. Anders misschien ETZ Tilburg proberen. Super aardige en goede artsen.
     
  4. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Lorri, we hopen echt dat ze ons toch nog willen helpen. Bij de eerste poging hadden we 7 eicellen, dat was een prima resultaat. Het is gelukkig niet zo dat we tot twee keer toe een mindere opbrengst hebben gehad. Dus fingers crossed..

    Ik ga dat van de second opinion zeker onthouden en mijn huisarts zal ik ook contacteren indien nodig, dank je voor de tip!

    @Minniemouse1974, ik heb een lang protocol bij beide pogingen gehad. Eerste keer moest ik ook de pil slikken, de tweede keer was het niet persé nodig en heb ik ervoor gekozen om geen pil te slikken. Maar dat zal toch niet echt invloed hebben gehad, denk ik?

    Wat een mooi resultaat qua opbrengst bij jou in het korte protocol vergeleken met het lange! Ik zou eens moeten opzoeken hoe een kort protocol precies werkt dan.

    Jij loopt in Tilburg begrijp ik? En goede ervaringen dus, dat is mooi om te horen. Wij zijn op zich tevreden over Nijmegen, maar mocht het zover komen dat ze er inderdaad mee stoppen, is Tilburg wellicht ook een optie.
     
  5. Minniemouse1974

    Minniemouse1974 Fanatiek lid

    14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ja kort of lang maakt zeker uit.
    Ik ben bijna 43. En bij de 1e ICSI schrok ik dat er bij de punctie maar 2 waren. Bij de 2e ICSI hebben ze daarom voor de korte gekozen in de hoop dat er meer eitjes zouden zijn. Ik was blij verrast met 5.
    Ik moet zeggen dat ik van de pil ook niet lekker werd. Het korte traject was een dag of 10 dus dat scheelde ook veel tijd.
    Nou is ieder mens anders natuurlijk.

    In Tilburg wordt je super fijn geholpen.

    Nogmaals...ga door. Derde keer is scheepsrecht!
     
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Wat frustrerend! Zal me niks verbazen als het met hun statistieken te maken heeft. :mad:
    Veel sterkte, ontzettend balen dat de poging niet gelukt is!!
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Leentje, mijn vriendin is nu ook bezig. Vorige poging lange protocol, 2 folikkels. Is een escape iui geworden.
    Poging erop korte protocol, meer follikels, stuk of 5 dacht ik. Helaas poging mislukt en geen cryo's. Nu weer korte protocol en heeft nu 8 follikels. Oh, krijg net een app van haar, 10 follikels geteld en woensdag de punctie.
     
  8. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    @Leentje1982 : Ik weet niet wie je behandelaar is? Maar ik loop ook bij het Radboud en bij mij was het minimaal 3 gevonden eicellen om door te 'mogen' naar een volgende poging. (wel IVF, weet niet of ze daar een verschil in maken)
     
  9. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Minniemouse1974, ik ga dat echt eens navragen wat dat lange en korte protocol betreft! Ik durf eerlijk gezegd ook niet te zeggen waarom ze bij ons voor het lange protocol gekozen hebben. Heb net een bericht gehad dat we 6 december terug moeten voor een controleafspraak, pffff het zal mij benieuwen wat ze gaan zeggen.

    @Zara75, die stomme statistieken ook hè, ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat het dat is. Wat goed te lezen van je vriendin! Zoals ik bij Minnie al schreef, ik ga dat echt aankaarten.

    @Hagedisje, ik heb de controleafspraak bij Dr. Besselink staan. Daar heb ik meerdere afspraken bij gehad. Of IVF of ICSI een verschil maakt, durf ik niet te zeggen. We gaan het 6 december horen. Nog een dikke week geduld..Mooi om te zien trouwens dat het bij jullie wel gelukt is nu, laatste loodjes voor jou!

    En ik vraag me af, ik spuit 225, het maximale zeggen ze hier in NL. Maar jee, in het buitenland doen ze ook 300 of zelfs 450! Ik snap dat niet waarom hier dan 225 de max is. Ik heb voor mijn leeftijd trouwens ook een vrij lage Amh, 0,9.

    Mocht het hier ophouden, of wederom niet lukken, denken wij na, zoals in mijn openingspost al geschreven, om naar het buitenland te gaan. Ondanks de kosten...We weten donders goed dat we al gezegend zijn met een kindje, maar de wens voor een broertje of zusje is zo enorm groot...
     
  10. Naimaa

    Naimaa Actief lid

    7 aug 2013
    216
    144
    43
    Zoals ik zo lees heb jij aardig wat follikels . Bij mij was t nog lager in Nederlander waten na twee icsi behanlding wel klaar en overstap gemaakt naar Gent. Ongeachte lage aantal follikels beleven ze ons hoop geven en wilde ze niet opgeven. Na 7 icsi is het gelukt, wat ik hier mee wil zeggen volg je gevoel en hart.
     
  11. nachtdiertje

    nachtdiertje Actief lid

    21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Wij kregen het ook te horen. Eerste ivf afgebroken omdat er maar 1 follikel groeide. Daarna nog een kans, maar ze gaven al aan dat als er weinig respons was het daarna einde verhaal zou zijn. Kort protocol, combi van gonal, menopur en deca. Weer maar 1 follikel. Toch punctie door laten gaan. Niet gelukt, ondanks biochemische zwangerschap. Einde verhaal werd er gezegd, enorm frustrerend! Na het nodige protest van ons toch nog een allerallerlaatste kans gekregen van het ziekenhuis. Weer kort protocol met dezelfde medicatiecombi (heb toen wel stiekem een paar keer meer gespoten dan 225 ie). Die poging meer follikels en eicellen en gelukt!
    We hadden alles al klaar liggen om naar Duitsland te gaan, maar dat was uiteindelijk niet meer nodig.
    Zeker aangezien je de eerste poging meer eicellen had en nog niet naar Duitsland over wil stappen zou ik niet zomaar genoegen nemen met niet meer verder willen behandelen. Succes!
     
  12. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik heb ook betere ervaringen met het korte protocol. Lang doen ze volgens mij m.n. omdat ze dan makkelijker plannen kunnen.
    Mijn laatste ivf poging heb ik bij Nij Barrahus gedaan icm Zwolle, er is ook een Nij Geertgen, waarschijnlijk dichter bij voor jullie. Ik kreeg daar voor het eerst een kort protocol en ik mocht 300 eh ipv 225 gebruiken (225 gonal f en 75 menopur). Het resulaat was het beste wat ik ooit had t.o.v. 4 ivf pogingen daarvoor. Ik slikte ook een aantal maanden ubiquinol van te voren, wat volgens mij m.n. de kwaliteit van de eicellen en dus bevruchtingen heeft opgeleverd.
    Als je naar een kliniek ipv ziekenhuis gaat is het wel verstandig je verzekering aan te passen waarbij je zelf kunt kiezen waar je de behandeling doet. Ik kreeg alles vergoed (moest wel zelf declareren).
    Je hebt nog maar weinig goede kansen gehad en ik zou als ik jou was zeker nog verder kijken als Nijmegen niet verder wil. En je kunt dus ook binnen Nederland nog wel goed terecht. Heel veel succes!
     
  13. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    @Naimaa, 1e poging 7 follikels en 2e poging 4. Wij willen ook nog niet opgeven, we gaan het gesprek 6 december eens afwachten, kijken wat daar uit komt. Fijn om te zien dat jullie wondertje onderweg is!

    @nachtdiertje, och jee, dus jullie kregen dat ook te horen! Protest zal er van onze kant ook zeker komen, en ik lees bij steeds meer meiden dat een kort protocol beter effect heeft. Dus ook dat ga ik zeker aankaarten! Ja, jij spoot soms meer? Wat spoot je dan i.p.v. 225? Ik ben er over aan het denken, maar je krijgt natuurlijk maar een bepaalde hoeveelheid mee. Heb de pennen meestal bijna allemaal op als ik moet stoppen met spuiten, dan heb ik nog een halve pen over of zo..Dus of me dat gaat lukken?

    @Pien15, wij wonen in het zuiden des lands, Geertgen is ook prima te doen voor ons. Ik zal dan even moeten nakijken of dat vergoed wordt, dat ga ik zeker doen! En gefeliciteerd met je zwangerschap, al goed eindje op weg zie ik!

    Dank jullie voor de reacties allemaal, ik kan hier echt wat mee, heel fijn!!
     
    Pien15 vindt dit leuk.
  14. Naimaa

    Naimaa Actief lid

    7 aug 2013
    216
    144
    43
    wens je heel veel geluk.
     
  15. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
  16. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ik vind het ook echt niet netjes en klantgericht van je ziekenhuis...! Maar je kan het nu ook omdraaien. Zij hebben twee keer de kans gehad bij jou en het is ze niet gelukt. Misschien moet je het eens ergens anders proberen! NijGeertgen is een prima optie volgens mij. Don't put all your eggs in one basket. Een second opinion is absoluut de moeite waard!
     
  17. babytjuhh

    babytjuhh Bekend lid

    24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik begrijp niet echt dat ze met jouw scores misschien gaan zeggen dat het hier eindigt!
    Ok de laatste X had je niet veel maar echt dramatisch vind ik dit niet.

    Hoeveel eh spoot je? En lang of kort protocol?

    Ik adviseer je om dit jaar nog te gaan kijken wat jullie willen, wij zelf lopen in Düsseldorf vanwege een laag amh (lage eicelvoorraad) en zijn daar zeer tevreden over.
    En ook toch echt nog dit jaar naar de zorgverzekering kijken.
    Stel je voor dat je in het nieuwe jaar de laatste poging gaat doen en deze slaat niet aan, stopt het dan voor jullie?? Of willen jullie zelf betalen? Of 1 jaar wachten? Zou zoveel kunnen opleveren om nog over te stappen.

    Moeilijke keuzes maar wel hele belangrijke! Succes met alles!
     
  18. nachtdiertje

    nachtdiertje Actief lid

    21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Ik had toen nog wat liggen van de poging ervoor en gezien mijn lage amh en eerder weinig respons durfde ik het toen wel aan om wat meer te spuiten, maar dat zou ik zeker niet aanraden om zomaar te doen. Volgens mij heb ik toen 2 of 3 keer 75 ie menopur bijgespoten zodat 150 gonal en 150 menopur spoot die dagen.
    Verder gebruikte ik net als Pien al een tijdje ubiquinol (daarnaast ook vitamine d en omega).

    Succes met het gesprek volgende week. Wie weet zijn er mogelijkheden in verandering van protocol kort versus lang, combinaties van medicatie, verandering in hoeveelheid eenheden. En wat de anderen hierboven ook zeggen, eens praten bij andere klinieken, inventariseren wat je volgend jaar wil en verzekering bekijken kan geen kwaad. Heel veel succes en geluk!
     
  19. Leentje1982

    Leentje1982 Fanatiek lid

    14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #19 Leentje1982, 5 dec 2017
    Laatst bewerkt: 5 dec 2017
    Wat voor verzekering hebben jullie dan? Wil me er zeker in verdiepen. Alleen is de vraag of je met een chronische ziekte zomaar ook een aanvullend pakket krijgt...Daar zit ‘t ‘m eigenlijk. Basis moet elke verzekering je accepteren geloof ik, maar aanvullend..?

    @babytjuhh, 225 en lang protocol. Ga morgen het korte protocol eens aankaarten en waarom men voor ons voor het lange gekozen heeft.

    Extra vitamines gebruik ik ook, CoQ10, DHEA, krillolie (dacht laatst probeer dat eens i.p.v. visolie, wat ik al héél lang slikte), vitamine D en natuurlijk de standaard zwanger worden vitamines.

    Morgen is het zo ver! Ik hou jullie op de hoogte. Vanavond eerst Sint vieren met onze kleine meid en familie :)
     
  20. nachtdiertje

    nachtdiertje Actief lid

    21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Ik zat bij umc zorgverzekering. Je hebt daar een pakket waarin een 4e poging wordt vergoed en eentje die poging 4 en 5 vergoed. Die laatste is wel flink duurder maar kan de moeite waard zijn. Zij hadden (en hebben) geen medische selectie.
    Veel plezier met sinterklaas vieren!
     

Deel Deze Pagina