Partner mee naar 1ste afspraak fertiliteitsarts?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Geaaaaaatje, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Is het normaal om op de eerste afspraak alleen heen te gaan of is het juist gewenst dat de partner ook mee komt? Wie heeft hier ervaring mee en kan het mij vertellen?

    Alvast bedankt...


    xxxies Gea
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bij ons werd er niets over gezegd. Maar wij zijn samen gegaan. Het is ook iets wat je samen gaat doen. En misschien willen ze van je vriend/man ook wel dingen weten.

    Succes in ieder geval.

    gr,
    vruchtje
     
  3. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    He Vruchtje,

    Dat vind ik eigenlijk ook, maar omdat er ook niets over gezegd is twijfel ik er nog wat over. Het is ook wat lastig i.v.m. werk van mijn vriend.

    Xxxies Gea
     
  4. SandraB

    SandraB Actief lid

    8 sep 2006
    359
    0
    0
    Wij zijn samen gegaan, ik vind dat je zoiets samen moet doen maar goed dat is voor iedereen anders natuurlijk.
    Ik was blij dat we samen waren, want 2 horen meer dan 1...
     
  5. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    En wat gebeurde er eigenlijk allemaal tijdens zo'n eerste afspraak?
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mijn mening:
    Als je de baby thuis (in bed) zou kunnen maken zou je samen zijn....hierbij dus ook!
    Mijn man ging altijd mee! Oke, bij de fm (follikelmetingen) tussendoor niet maar bij alle gesprekken, puncties, terugplaatsingen en bijna alle bloedtesten en spannende telefoontjes wel.
    Doe waar jullie je goed bij voelen maar zie het echt niet als JOU ding hoor!
    Hij hoort er 100% bij.
    Elmo
     
  7. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Kan mijn vriend dan ook verlof krijgen voor zijn werk omdat hij dan voor mij naar het ziekenhuis gaat? Een baas mag daar toch niet moeilijk over doen?
     
  8. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij moesten allemaal vragen beantwoorden over o.a. cyclus, erfelijke ziektes etc. Ik kreeg ook een inwendige echo en een uitstrijkje + chlamydia . Ook moest ik op dag 3 en dag 21 bloedprikken en manlief kreeg potje mee om zaad in te leveren.

    Volgens mij is het wel in elk ziekenhuis anders hoor!
     
  9. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik weet niet of je vriend er vrij voor krijgt, maar hij heeft ieder geval wel het recht om vrij te nemen om met jou mee te gaan.
     
  10. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Daar heb je helemaal gelijk in. En eigenlijk heb ik het ook wel graag. Dat voelt toch beter dan dat je daar in je eentje zenuwachtig zit te zijn voor zo'n eerste afspraak.
     
  11. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik ben eerste afspraak alleen gegaan
    Tis een standaard gesprekje
    Man lief gaat alleen mee met de uitslagen etc
    Mocht je besluiten om alleen te gaan neem dan wel zijn ponskaartje mee
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn man ging met me mee , het was bij mij niet alleen een standaard gesprek ik kreeg ook een inwendig onderzoek en dan is het toch fijn als je man er bij is, en je wil samen een kindje dus wij hadden zo van dan gaan we er samen heen.

    en je man/vriend krijgt er vrij voor ,mijn man heeft alleen gezegt van dat we naar het ziekenhuis moesten ,voor een dokters bezoek krijg je vrij voor, ik plande het altijd of op een vrijdag middag dan is me man altijd al vrij en anders rond 16.00 uur dan hoefde hij niet de hele dag vrij te nemen.
     
  13. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Danjo,

    Had je na de tijd niet het gevoel dat je hem er toch liever bij gehad zou hebben? Of vond je het verder niet erg?
     
  14. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Sonja...

    Mijn afspraak is om 11:15 uur, dus dat is best wel een lastige tijd. Ik wil hem liever niet verzetten, omdat de kans dan groot is dat ik nog langer moet wachten dan op de 10e.
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mijn man kreeg dan geen vrij (hebben er ook geen punt van gemaakt) maar kon wel altijd weg.
    Het is bij IVF niet te plannen op welke dagen je kan komen dus heeft het achteraf heel wat uren gekost.
    Het maakt hem niks uit! Hij kan straks kraamvakantie nemen.
    Ik zou echt je partner meenemen....vind je het achteraf niet zo nodig dan kan hij altijd een keertje thuisblijven de volgende keer.
    Terugdraaien kan je het nl niet...
     
  16. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Elmo,

    Dat is dus ook mijn twijfel. Je kan het niet overdoen en als je daar op dat moment toch behoefte aan hebt dan is hij niet bepaald in de buurt. Enerzijds denk ik ... hij hoort ook gewoon mee te gaan, maar anderzijds zit je toch met zijn werk in je hoofd. Alleen we werken allebei 40 uur en dan is het ook niet zo gek dat je eens vrij moet hebben voor zulke zaken.

    Hoe vertel je het eigenlijk op je werk? Wil namelijk niets kwijt over het feit dat we proberen zwanger te raken? Enne ook al gaat het vooral om het cyclus gebeuren (en vooral ook om het zwanger raken), dat vertel ik liever ook niet aan mijn baas.
    Hoe hebben jullie gemeld dat je naar het ziekenhuis moest?
     
  17. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb wel gewoon gezegd dat wij zelf geen kinderen konden krijgen...maarja, kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten.

    Het gewoon in het midden laten zou ik zeggen. Dat je voor prive zaken naar het ziekenhuis moet.

    Je man kan hetzelfde doen.

    Succes!
     
  18. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Dat gevoel had ik zelf ook. Ik wil namelijk niets zeggen over eventuele zwangerschap e.d. Meer zoiets van dat ik voor onderzoek naar het ziekenhuis moet. En mochten ze dan vragen waarvoor, dan gewoon zeggen dat dat iets persoonlijks is?!?
     
  19. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    nee
    heb er 10 min binnen gezeten
    we hebben het over mn cyclussen gehad enz
    plan opgesteld
    Mischien ook wel omdat ik een mk heb en er al vaker ben geweest
    Hij had er ook weinig aan naar mijn idee..Hij moest alleen zaad inleveren een week erna
    17 sept krijgen we alle uitslagen en gaat ie wel mee
     
  20. mirjam1970

    mirjam1970 Bekend lid

    5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    Ik heb net al in een ander topic van je geantwoord over wat er de eerste keer bij de fertiliteitsarts wordt besproken.
    Wij hebben bijna alle afspraken samen gedaan zolang wij in de MMM zitten.
    Het is iets waar je samen voor gaat en op die manier is de steun van je partner ook belangrijk! Wij probeerde de afspraken altijd te regelen dat ik vrij was en we regelde het altijd zo dat mijn man niet teveel snip moest nemen.
    Succes, Mirjam
     

Deel Deze Pagina