geen follikels cd9

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Aloha, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Even een vraagje.. ik heb vandaag een echo gehad cd9.
    Er waren zowel links als rechts geen follikels te zien.

Stond er toen ik bij de gyn was nog niet zo bij stil, maar is dat wel normaal??

2. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Uhm eigenlijk geen idee? Zei de arts er nog wat van?
    En wat voor behandeling onderga je?
    Ik weet namelijk niet beter dat je follikels klaar moet zien liggen.. Maar weet ook dat tijdens het deca spuiten of in'n bepaald gedeelte van je cyclus de eierstokken erg klein zijn en dus "niet zichtbaar"zijn en op't moment dat je lichaam het fsh hormoon aanmaakt (natuurlijk dan wel via fsh hormoonspuiten) de follikels en dus ook de eierstokken groeien en weer meer zichtbaar worden richting de eisprong...

3. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Heb je overmorgen niet opnieuw een fm? Er was er zelfs geentje van 9mm ofzoiets omtrent die grootte?

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Ik onderga geen behandeling. Ik had een controle bij de gyn wegens rommelige cyclus en overmatig bloedverlies en pijn. Toen de verwezing gedaan werd waren we nog niet begonnen voor een tweede. Inmiddels wel maar dit is pas eerste echte ronde zeg maar dus daar ging het niet echt over bij de gyn.
    Ik heb een uitstrijkje gehad plus een kweek plus schilklier en stollingstesten. Verder via vaginawand eierstokken gevoeld en die waren normaal kwa grootte. Op de echo was baarmoeder schoon ( werd naar vleesbomen gezocht ) Maar beide eierstokken dus 'leeg' ( of hoe je het ook moet noemen ) Mijn cyclus is altijd al rommelig maar sinds bevalling een en al ellende. Ik heb nu medicijnen gekregen die het bloedverlies moeten verminderen en aangezien we voor nr 1 wel vaak zwanger waren ( snel zwanger maar geen plakkers heeft een jaar geduurd) en ik wel bloedde dacht ze dat ik wel een eisprong had en moesten we dus eerst proberen tot einde van het jaar. Daarna kan ik doorverwezen worden naar fert.

Maar eenmaal thuis begint het toch te knagen waarom er niks zichtbaar was. Op het moment zelf niet de aandacht aangegeven omdat het voornamelijk oorzaken pijn en bloed uitsluiten afspraak was..

we mochten eerder aan de bel trekken als me 'cyclus' helemaal verdwenen was. En we moeten menstruatie kalender bijhouden alvast. ( ik ben ook weer gestart met tempen en ovu testen )

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Nee er was zowel links als rechts niets te zien. ze heeft er foto's van gemaakt en die zitten in me dossier nu.

Het zit me toch echt niet lekker, oke we zijn pas net weer begonnen maar toch.. Dacht toch echt dat er al minstens iets zichtbaar moest zijn kwa follikels. Of kan het zijn dat als me cyclus weer over de 40 gaat dat er nu inderdaad niets zichtbaar was??

6. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Maar als je een cyclus hebt van 32 dagen, dan heb je gemiddeld een eisprong op dag 18... Dus op zo'n 10 dagen van vandaag. Een follikel groeit, zonder stimulatie, zo'n mm per dag. Ze spreken van 'geen duidelijke follikels' als ze kleiner zijn dan 9, omdat er altijd wel enkele zitten van deze grootte in het begin van je cyclus. En daarvan is er dan altijd ééntje (of twee) die verder uitgroeien met 1mm per dag, dus in jouw geval nog 8mm te gaan en dat is aanvaardbaar... (als je lf korter is dan 14 dagen groeien ze zelfs nog wat langer)
    Als je eierstokken echt 'leeg' waren, dan was er wel een ander belletje gaan rinkelen bij de gyn...

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Nee ze zei letterlijk dat er geen follikels waren. en ik heb ze zelf ook niet gezien. Alleen witte waas. Nou ja misschien dat ze daarom zei dat als cyclus uitblijft nu we moeten bellen? Sowieso over 2 weken weer heen voor alle uitslagen. Ze zei dat ze hier niet veel verstand van had en ik daarvoor echt bij fert arts moet zijn. En ze is overtuigt dat ik eisprongen heb doordat ik bij de vorige zovaak zwanger was en omdat ik dus wel bloedingen heb. Volgens haar waren dat tekens van sowieso een eisprong.

8. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Goh, ik wil je niet ontmoedigen, maar dat is geen garantie... (ken koppel waarbij een tweede gewoon niet ging, jaren geprobeerd...)

Nuja... Hou het dan voorlopig op ovutesten en dan zal je wel zien of er een eisprong aan komt... maar dat ken je wel al zeker? :)
    Als dit je te onzeker maakt, kan je natuurlijk ook gewoon bloedtesten laten doen, als je oestrogeen stijgt komt er een eisprong aan... als je progesteron stijgt, is je eisprong geweest (gebeurt de dag van je eisprong tot een week na je eisprong) Deze testen doe je dan best om de paar dagen...

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Ja ik ken het liedje helaas maar dan vanaf een andere kant.
    Ik had problemen met zwanger blijven niet met zwanger worden.
    Nu natuurlijk ook nog niet, laat ik dat duidelijk zeggen. Ik maak me nog geen druk daarover in vergelijking tot menig ander in dit gedeelte van het forum. Maar toch doordat ik eigenlijk 'teveel' weet door alle miskraamonderzoeken en het hele rattaplan daaromheen beangstigt dit allemaal me wel. Ik wou ook reageren met het antwoord dat je toch ook kon bloeden zonder eisprong, maar ik hield wijselijk mond ;)
    Nou ja in elk geval bedankt voor de uitleg. Even erover ventileren en nieuwe blik ergens op krijgen is nooit verkeerd. Ik wil niet direct op bloedtesten enzovoorts overgaan. Eerst maar eens zien wat er gebeurt zo met ovutesten enzovoorts. Als ik aankomende 2 weken nog geen ei ontdekt heb geef ik dat over 2 weken bij afspraak over de uitslagen aan.

10. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Hoop dat je je een beetje geruster voelt nu... Dit is nu je eerste 'echte' ronde voor het volgende kindje, nog geen reden tot paniek of zorgen dus... Geef het nog even, komt wel goed...

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Ja precies. Eerst maar eens de uitslagen van lopende onderzoeken afwachten en zien hoe het aankomende maanden verloopt.
    Ga gewoon even uit van een lange cyclus met ergens een eisprong ;)

Share This Page