Ik ben echt helemaal klaar met huisartsen! 2 Weken geleden ben ik naar de huisarts gegaan omdat mijn cyclus zo lang blijft en ook steeds langer wordt. In eerste instantie had ik verwacht weer weg gestuurd te worden, maar ik had eindelijk een arts die wel bereid was om mee te denken. Diezelfde dag heb ik een urinemonster ingeleverd en afgelopen vrijdag een echo van mijn onderbuik gehad om te kijken of daar gekke dingen op te zien zijn. Vandaag had ik een afspraak voor de uitslag. Bij de huisarts aangekomen blijkt dat de arts waar ik een afspraak mee heb ziek is. Dus een vervanger, die ik helemaal niet ken.. Deze mevrouw wist me te vertellen dat 1 eierstok op de echo er goed uit zag. De ander konden ze niet zo goed zien, maar ach.. Die ene zag er goed uit. En daarmee was voor haar de kous af. Ik heb de beste mevrouw verteld dat dit niet de afspraak was. Dat ik met de andere arts had afgesproken dat als hier niks uit zal komen, dat ze verder zouden onderzoeken. Inwendig onderzoek, bloedonderzoek, sperma onderzoek... Ze zag niet in waarom ze daar nu aan zal beginnen. Volgens haar is het allemaal heel normaal, zijn cyclussen van 6 weken of langer ook niet erg en heb ik net zoveel kans om zwanger te worden als een ander. Ze wil me niet verder laten onderzoeken, want als ik in de medische molen zit kom ik er volgens haar nooit meer uit. Ik heb gezegd dat ik het zéér vervelend vind dat zij hele andere informatie geeft dan de ander. Ik heb bij de info balie een nieuwe afspraak gemaakt met de eerste huisarts, maar dat is pas weer over een week... Excuses voor mijn gezemel, maar ik ben echt zo klaar met huisartsen, bah!
Nou ik snap heel goed dat je daar even flink boos over wordt. Het schijnt dat één eierstok inderdaad geen kwaad kan, maar cycli van meer dan 6 weken zijn echt niet normaal hoor. En wbt niet meer uit de mm komen, mijn ervaring is dat ze je eerder te snel naar huis sturen onder het mom van "probeer nog maar even zelf" dan dat ze je onnodig allemaal behandelingen gaan geven..
Dat lijkt mij dus ook. Verschrikkelijk hoe makkelijk sommige huisartsen kunnen doen. Ik snap heus dat het voor hen niet zo erg is en dat ze weet ik het hoeveel mensen op een dag zien met deze klachten. Maar voor mij is het wel erg. Helemaal als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Als de één zegt dat het niet normaal is en verder onderzoek wil doen en de ander zegt dat je geduld moet hebben en best langer dan een jaar mag wachten. Wat ik helemáál vervelend vind is dat de huisarts die ik wil spreken volgende week pas weer aanwezig is. Wéér een week (vol spanning) voor niks zitten wachten..
Ik vind het logisch dat ze je niet doorstuurt.Normaal is dat pas na een jaar,dus in jou geval mei 2016.En het is inderdaad ook normaal dat je cyclus nog niet op regel is.Dat kan wel meer dan een jaar duren na het stoppen met de pil.Ik begrijp je wel hoor,dat je het lang vindt duren,maar dit is gewoon de normale gang van zaken.
Verschrikkelijk frustrerend natuurlijk! Zeker omdat je zelf eigenlijk al weet dat je cyclus niet goed loopt. Toch wil ik je een klein hart onder de riem steken. Ik zie dat je vanaf mei zwanger probeert te raken. Dat is echt nog niet lang in medische termen. Jijzelf vind natuurlijk iedere maand te lang en dat begrijp ik heel goed hoor! Wij waren bezig vanaf januari en waren dankzij mijn medisch verleden door de huisarts al wél doorgestuurd. Toch had ik er niks aan bij de gyn, want ook die zei dat we echt eerst een jaar moesten wachten. Dus onderzoek naar je cyclus kan zeker geen kwaad en zou de huisarts ook moeten doen vind ik, maar spermaonderzoek gaan ze ben ik bang echt nog niet doen. Ook niet als je wel doorgestuurd zou worden. Liefs en natuurlijk veel succes!
Ps. Ik zie nu dat je in mei zelfs pas gestopt bent met de pil en dus eigenlijk nog moet ontpillen. Ik was al drie jaar van de pil af, maar dat duurde echt wel een half jaar voordat ik weer fatsoenlijke cyclussen had hoor meid! Niet leuk natuurlijk, maar hoort er wel bij!!
Ik snap je frustratie echt, als je zelf het gevoel hebt dat het niet lekker zit wil je geholpen worden, maar sommige worden zelfs met een jaar nog naar huis gestuurd met helemaal niks. Ontpillen kan soms echt heel lang duren, nu weet ik natuurlijk niet hoelang je aan de pil etc ben geweest, maar ik denk dat elke andere huisarts je naar huis had gestuurd. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt qua cyclus en snel zwanger bent! Heel veel succes gewenst!
Ik vind de reactie van de huisarts niet heel gek. Grote kans dat je gewoon zwanger kan raken. Je bent nu waarschijnlijk nog aan het ontpillen, zo gek is het niet dat je cyclus lang en onregelmatig is. Ik ben 2 keer zwanger geworden met een lange cyclus (1 keer 43 dagen en 1 keer 37 dagen). Ik ben destijds doorgestuurd nadat ik 6 maanden na het stoppen met de pil helemaal niet ongesteld was geweest. Daaruit kwam dat ik pco had en hoogstwaarschijnlijk niet zelf zwanger zou worden. Na de bevalling van de oudste had ik van die lange cyclussen waarin ik dus wel zwanger ben geworden. Geef het nog even de tijd, grote kans dat het wel gaat lukken zonder medische molen en dat is zoveel fijner! Als ik jou was zou ik het zeker nog een maand of 5 afwachten en dan weer terug naar de huisarts gaan als je cyclus nog zo lang is. Mocht je overgewicht hebben, dan is afvallen vaak goed om een betere cyclus te krijgen.
Hebben wij dezelfde huisarts? haha Ik herken het helemaal!! Na een half jaar proberen werd de buikpijn bij mij erger en erger. Naar de dokter...gevoeld...niets aan de hand zei ze. Na twee maanden weer een afspraak met de vraag of ik aub doorgestuurd kon worden, omdat de pijn niet te harden was. Ik moest me niet zo aanstellen en ik moest al helemaal niet denken dat ik dan sneller zwager zou worden! Wat helemaal mijn punt niet was!! Ik wilde weten wat die pijn was! Uiteindelijk heb ik een afspraak kunnen maken in het ziekenhuis. Inwendige echo gehad, maar dit was goed gelukkig. Ze vermoeden endometriose en daar moet ik volgende week voor terugkomen. De arts in het ziekenhuis heeft ervoor gezorgd dat ik verder word onderzocht bij een fertiliteitsarts zonder verwijzing van de dokter, omdat mijn dokter gewoon niet mee wilt werken. Zo frustrerend!! En het erge vind ik nog dat er dan twee foto's van haar kinderen op haar bureau staan...dan zou je toch zeggen dat ze weet hoe is als vrouw zijnde en zwanger worden! Al met al zijn we nu een jaar verder... Maar meis....cyclussen van 6 weken is niet normaal en je moet echt voor jezelf opkomen. Anders bellen met de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis. Zij kunnen je ook adviseren. Sterkte! x
Het gaat mij er inderdaad ook niet om dat ik nog niet zwanger ben, het gaat mij er om dat mijn cyclus zo ontzettend lang is en dat de ene arts t niet normaal vindt en de andere wel. T zal fijn zijn als ze bij die praktijk hetzelfde standpunt innemen zodat je weet waar je aan toe bent en niet ieder bezoek wat anders te horen krijgt.
Ik heb meer het idee dat je gewoon meer onderzoeken wil om te weten of het goed zit. Maar goed, feit blijft dat je waarschijnlijk aan het ontpillen bent en je met een lange cyclus best wel zwanger zou kunnen worden. Iedereen zou van tevoren wel willen weten of alles goed zit, maar zo werkt het nou eenmaal niet en dat moet je ook niet willen vind ik.
Ik snap ook heel goed dat je wilt weten waar je aan toe bent. Dat zouden er wel meer willen weten denk ik. Toch denk ik dat je nu 4 of 5 cyclussen gehad hebt en dat is echt te weinig om alles weer op de rit te krijgen na de pil. Ik weet niet hoe lang je aan de pil geweest bent? Maar ik kan me ook voorstellen dat hoe langer je die rommel geslikt hebt, hoe langer het duurt. Ik was er ongeveer 10 jaar aan geweest en ik was zeker een half jaar verder voordat ik weer een beetje normale cyclussen had, hoewel ze toen nog wel erg lang waren. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, wij waren ook teleurgesteld dat we nog 3 maanden moesten wachten... En ook ik had van de gyn in het verleden gehoord dat ik gezien mijn verleden sneller aan de bel moest trekken. Toen ik eenmaal kwam trokken ze dat dus terug... ook heel frustrerend. Maar nu ben ik zwanger en voel ik me, zeker na het lezen van alle verhalen hier, zo ontzettend gezegend dat het uiteindelijk allemaal gelukt is in eigen bed! Ik weet dat je zegt dat het je (nog) niet gaat om zwanger worden maar om je cyclus, maar ik probeer alleen te zeggen dat het volgens mij heel normaal is dat je cyclus nog op de hobbel is. Mijn huisarts had mij zo snel na het stoppen met de pil ook echt nog niet doorgestuurd! Toch veel succes, ik hoop dat je cyclus snel weer normaal wordt en dat je natuurlijk zwanger raakt! liefs
Waar ik zo boos om word is dat ik vanmorgen een afspraak had voor de uitslag van de echo en een inwendig onderzoek, maar ik opeens een vervanger heb die me met lege handen naar huis stuurt. Al tijdens mijn pilgebruik waren hier en daar wat problemen. Ik had steeds doorbraakbloedingen, dan kreeg ik een andere pil, dan ging t een paar maanden goed, dan weer steeds na 2 weken doorbraakbloedingen en ga zo maar door... Nu ik gestopt ben met de pil en n cyclus blijf houden van 6 weken of langer baart dat me zorgen. De andere arts begreep dat wel en stelde daarom die onderzoeken voor. Iets wat ik heel fijn vond, want na al jaren van problemen met menstruatie (of t nou met of zonder pil is) vind ik het fijn om te weten of het allemaal nou wel of niet goed zit!
Wat ben ik blij dat we in ons belgenlandje niet moeten doorgestuurd worden. Ik zou nu toch nog minstens 1cyclus afwachten. En je temperatuur verder bijhouden. Hier ligt het niet aan de pil. Ze zien niks speciaal, maar het wordt er alleen maar erger op.
Vind ook dat ze op 1 lijn moeten zitten en geef je groot gelijk dat je boos bent. Cyclussen na de pil kunnen verschillen. Had na jaren de pil geslikt te hebben vrijwel meteen een regelmatige cyclus en later nog een jaartje de pil geslikt en sinds stoppen eind maart super onregelmatig. Ik ga ook binnenkort een afspraak maken met de huisarts en verwacht niet dat ik word weggestuurd omdat ik mijn leeftijd tegen heb. Goed dat je je gevoel volgt.
Ik vind de reactie van die huisarts niet zo gek eigenlijk. Je eigen huisarts had je gewoon geluk mee, want ze sturen je echt niet zo snel door. Je bent pas net sinds mei gestopt met de pil. Logisch dat je lichaam even op gang moet komen. Als je helemaal geen cyclus hebt is het een ander verhaal, maar vind (wat ik zie in je handtekening) je cyclussen echt niet 'belachelijk' lang. Ze zijn wat langer dan gemiddeld, maar geen 100 dagen ofzo. Ik snap wel weer, dat als ze iets gezien hebben op de echo, je dit graag verder wilt laten onderzoeken. Misschien kun je dat straks aankaarten bij je andere huisarts als hij weer terug is?
Ben het hier mee eens. Je bent nog maar net gestopt met de pil en daar moet je gewoon een jaar voor geven. Even een opbeurende tekst. Ik ben zowel in een cyclus van 41 en 43 dg zwanger geworden. Zolang je eisprongen hebt, is de kans aanwezig om zwanger te worden. Alleen op jaarbasis is het qua percentage minder dan bij een cyclus van 28 dg Mijn advies: ga gebruik maken van ovu testen en temperaturen om eisprongen op te sporen Succes!
Cyclussen van 6 weken zijn niet te lang. Helemaal niet wanneer net met de pil gestopt bent. En je eigen huisarts kan je wel doorsturen maar de gyn zal hetzelfde zeggen als de vervanger. Eerst een jaar proberen.. Ziek worden doen we allemaal en dat je een vervanger krijgt die anders denkt is balen maar beschermt je wel tegen een tegenvaller in t zkh.. En eerlijk als je nu al helemaal klaar mee bent hoop ik echt dat je niet in de mmm terecht komt.. Wachten duurt altijd lang. Wat je nu zelf kunt proberen is temperaturen zodat je wat meer inzicht in je cyclus krijgt.
Daar sluit ik me bij aan. Tuurlijk is het fijn dat je hulp kan krijgen en dat tegenwoordig zoveel mogelijk is. Maar heb me flink vergist in de MMM. En het wordt alleen maar zwaarder, emotioneel en lichamelijk.
Ik snap je frustratie wat betreft het niet consequent zijn richting jou. Maarja iedere arts/mens heeft eigen ervaringen, meningen en kennis. Ik wil je wel een hart onder de riem steken; ik ben zwanger geworden in een cyclus van 59 dagen. Ik wens voor jou ook een mooie zwangerschap binnenkort